Chapter 25 ( END )

448 53 8
                                    

Kini tibalah hari dimana Wanna One hendak pulang ke tanah air mereka kembali. Mereka sekarang berada di airport.  Tiga orang gadis itu sekarang ditemani oleh Cik Rokiah pengetua sekolah dan Cikgu Botak.

Ketiganya sudah menangis seperti mati laki. Hinggus yg melelh dikesat dengan hujung lengan.

Panjang je ditariknya. ( Pepaham la)

Wanna One yg melihat hanya memandang jijik.

" Urmmm korang, kami senanya nk minta maaf. Kami tahu, kami banyak salah sewaktu dekat Kedah ni. Kami banyak sakitkan hati korang bertiga. Korang la yg banyak tolong kami, even kekadang tu tak membantu langsung. "

Ucap Jisung mewakili sahabatnya yg lain. Sedangkan yg lain hanya mengangguk mengiyakan.

" Dak aihh, hampa tak salah. Kami yg banyak buat dosa. Kami minta maaf jugak noh. Nk peluk tak leh, bukan mahram. Satg tak pasai kena nikah "

Dalam ucapan sempat lagi Bariah selitkan punchline. Tergelak pengetua Rokiah mendengar celoteh anak muridnya.

" Urmm klau mcm tu kami masuk dalam dulu la ye. Bye.  Jangan sesedih "

Daniel melambaikan lengannya begitu jugak sahabatnya yg lain. Walaupon dalam hati mereka kata yg mereka tak sabar balik ke Korea, namun rasa sayang mereka di Kedah masih lagi ada.

" Kami akan selaku ingatkan korang!! "

" Ahakkk habang Guanlin. "

Peah jatuh terduduk. Sungguh drama Queen ini budak. Air mata langsung tidak mengalir tapi hanya mengeluarkan bunyi tangisan.

See nampak sangat tak pandai berlakon.

" Dey sudah lah.  Jom balik. Satg kita belakon kat sekolah plk. "

Tanpa adab Bedah menolak kepala Peah. Terbentur dia kedepan. Kepala digosot sebelum dia mengangguk. 

" Ok jom. "

.
.
.
.
Setibanya mereka bertiga di sekolah. Ketiganya lantas berlari menuju ke kelas. Namun larian mereka terhenti tatkala mendengar perbualan Cikgu Syaripah dan teacher Azlin.

" Aku dengar budak tiga orang tu qiyau tadi. "

" Urmm lepa memang lagutu gedik. Aku memang tak suka lepa mengedik dengan perlajar pertukaran tu. Ehh aku P dulu la noh. Satg kita membawang lain. "

Baru shaja Cikgu Syaripah ingin membuka pintu dia dibuat terkejut dengan kehadiran ketiga orang gadis itu.

" Gedik ehh? Ok.  Kita tunggu ja cikgu "

Setelah memberi amaran ketiganya berlaku meninggalkan cikgu Syaripah yg masih tergamam di hadapan pintu.
" Bariah Peah Bedah!!! "

Ketiganya dibuat tersentak. Sontak ketiganya beralih ke belakang. Dan kelihatan crush lama mereka.

Hafiz, Habib dan Aiman.

" Nak apa? "

Soal Bariah malas.

" Hampa dah tak mau kat kami ka. Wanna One dah balik. So hampa boleh la minat kami balik  "

" Minat ha----- "

" Weyyyy aku dengar kita akan ada pelajar petukaran lagi.  Lepa dari korea jugak!!! "

Belum sempat Bedah mahu menghabiskan katanya. Kini muncul seorang murid yg entah datang dari mana.

Masing² tergamam.

Pelajar pertukaran?

Dari korea?

" No thanks,  kami dah tak minat hampa "

Tampak ketiga laki tu sudah kecewa.

Tulah hampa dulu orang minat kat hampa,  hampa juai mahai sibuk layan yg paling segak. Sekarang?

" Bariah hg Qasa Wanna One patah balik ka? "

Soal Bedah

" Tak tau la. Tapi takkan kapal terbang lepa u turn balik. Baq hg. Mang gila uh.. tapi kapal terbang boleh u turn ka? "

Jawab Bariah. Dagunya digaru

"Tu arr hg, harap anak orang kaya tapi tak pernah naik kapal terbang. "

Kali ni Peah pulak yg menyampuk.

" Hang pernah naik ka? "

Soal Bariah tak puas hati. 

" Dak "

Sengeh Peah.

Mcm naharom sesekoq.

" Dah ahh kita tunggu esok ja la. Sapa dia pelajar tu. "

" Tapi aku mintak jangan yg pemes uh. Jenoh jantung aku nak mengepam. "

Balas Bedah. Kini wajah Jungkook yg berada di bayanggannya.

Sah anggau.

" Aku pon harap bukan Jimin yg mai "

" Harap bukan Taehyung. Mau mati kekurangan oksigen. "

K la kita tunggu esok.
﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏
Keesokannya.

" Sobariah!  Rapeah! Bedah! Dengan hormatnya cikgu jemput kamu bertiga ke atas pentas. Sekarang! "

Arah Cikgu Botak iaitu cikgu disiplin di sekolah itu. Bariah,  Peah dan Bedah menunduk sambil kaki melangkah menuju ke atas pentas.

Seluruh pelajar di sekolah itu mula memandang mereka. Termasuklah perlajar pertukarang sari Korea.  Ada yg curi² gelak. Ada yg buat² kesian. Dan ada jugak yg mengumpat.

" Kamu tahu apa kesalahan kamu? "

Ketiganya mengangguk.

" Tahu pon. Kamu tahu ni adalah kes yg paling paling  berat. Kamu conteng keta  cikgu Syaripah sehinggakan cikgu tu  terpaksa naik grab balik qumah. "

" Habis tu cikgu nk kami buat apa? "

Dengan beraninya Bedah mengangkat kepala. Namun matanya serta merta membulat tatkala melihat pelajar pertukaran itu.

" Bariah, Peah tengok depan. "

Bisik Bedah pasa kedua sahabatnya . Cikgu yg sedang berleter tidak dihiraukan. Bariah dan Peah mengangkat kepala secara serentak.

Masing² terdiam.

" Bitiyes!!!! ( BTS ) "

END

Nak sambungan?

Uhukkk maaf... akak kekurangan idea dik.

Dan tq sbb always support ff ni walaupon penulisan dia Agak kelaut. Banyak makian... tak bermoral langsung.

Well ini untuk hiburkan hati korang je.

Tinggalkan komen anda sikit. Nk tahu jugak apa rasa hati korang waktu baca ff ni.

Wanna One Ke Kedah. [✔]Where stories live. Discover now