Chapter 14

561 69 25
                                    

Kini tibalah masa yang ditunggu². Murid² sudah berkumpul di dataran kejat setelah puas berlari bagi mengejar nombor.

Tidak terkecuali Wanna One kini sedang beratur bersama Habib, Aiman dan Hafiz. Mereka kini sedang memandang ketiga gadis itu yg sedang membelek hemper para pemenang.

" Berlehaq teqok Ah. "

Bisik Habib, namun masih dapat didengar oleh Wanna One.

Belehaq?

Natang apa tu?

K abaikan.

Klau tak tau pm tepi.

" Okey murid, cikgu akan umumkan pemenang bagi kelas P1. "

" Tempat pertama dimenanggi oleh Tengku Bedah. "

Bedah yang sedari tadi sedang membelek hemper lantas berlari naik ke atas pentas.

Kedua sahabatnya jugak tidak terkecuali.

" Cikgu panggil Bedah ja. Ni pasaipa hampa hampa dua mai naik skali? "

" Dak aih kami nk tolong dia ambik hadiah. Saya ambik hemper. Peah ambik sijil, Bedah ambik dia punya pingat tu. Adil la. Kami tiga orang dapat "

Jawab Bariah, hemper ditangang cikgu dihampasnya lalu berlalu turun dari stage dan diikuti kedua sahabatnya.

" Wehh buka hemper! "

Bedah menjerit. Mereka bertiga kini mnjadi tumpuan orang ramai tatkala mereka bersila di tepi stage sambil mengagih snek.

" Aku nk sumi. "

" Alah sumi kita bedak sama sikt. "

" Qupuk tu mai sikit mcm sedap ja. "

" Ayaq geih kita minum sorang sikit. Tobat lahum bagi botoi kecik. Bagi la besaq sikit lain kali. Harey. "

Maki Peah. Sedangkan Wanna One hanya melihat sambil mulut terbuka luas.

" Apa tengok². Nak sikit? Jangan dok Berlehaq sangat. "

Masalahnya siapa yang kebulur?

" Abaikan depa. Tiap² taun mcm ni. "

Sembur Aiman, sesekali dia memandang Bedah yg kini sedang semangat mengunyah jajan.

10 minit berlaku.

Mereka kini masih lagi berada di dataran kejat.

Dan sekarang kesemua murid termasuk cikgu menyaksikan acara perebutan yang dilakukan oleh ketiga gadis itu.

Lebih teruk mereka lawan menumbuk..

Akan tetapi....












Dalam keadaaan slow motion.

" Wakkk.....mai....a...yaq...ge...ih....tu.... "

Melerek sahaja ayat yang diucapkan oleh Bariah sambil tangannya diangkat bersedia untuk menumbuk Peah.

Namun siapa sangka sasarannya tak mengena tatkala Peah sempat mengelak dari terkena tumbukan slow motion Bariah.

Klau slow motion adik aku pon mampu mengelak.

" T..akkk..pa...yah...a..yaq..tuu...a...ku...pu...nya..."

Kali ini Bedah pulak yang mahu merampas air dari gengaman Peah. K dalam keadaan yang sama.

Iaitu...

Slow motion.

Tetapi..air itu tiba² terlepas dari tangan Peah membuatkan aksi slow motion mereka terhenti. Kini mata ketiganya tertumpu pada air yang telah selamat di'sedut' oleh tanah.

" Ayaq kita!!!! "

Raung ketiganya. Kesemua murid² mula menutup telinga tak tahan mendengar jeritan ketiganya yang bagaikan radio buruk.

" Baiklah murid² kita abaikan ketiga budak² ni. "

Suara cikgu botak menghentikan raungan mereka bertiga. Mereka serentak memandang cikgu botak. 

" Memandangkan kita tamatkan larian kita pada waktu yang singkat. Cikgu buka untuk murid² yang nak menyanyi boleh naik ke atas pentas. "

" Kami cikgu. "

Sepontan sahaja ketiganya mengangkat tangan.  Murid² lain sudah menyembunyikan diri. Mereka semua takut ingin bernyanyi di atas pentas.

Tapi tidak pada ketiga yeoja itu.

Mereka berlari naik ke atas stage. Senyuman atau lebih tepat sergihan dihadiahkan untuk para habang Wanna One.

" Ni... klau kami nyanyi ,hampa gelak. Lubang jamban tempat hampa lena malam ni. "

Amaran keras diberikan oleh Bariah. Murid² yang tadinya tersengih mengejek memandang mereka tertutup rapat mulut tatkala mendengar amaran Bariah.

" Kami nk nyanyi lagu frozen. "

" Bariah hang start lu. "

" Ha ok...let it go...
Let it go....
Come...ummmmmm urmmmm anymore
Let it go..
Tunn away like selam the door.
I dunt kare urmmm.. urmmm say..
Let...storage on
The cool huuhuhuhu me anyway. "

Nyanyi Bariah walaupon liriknya tungang langgang. Wanna One hendak saja mereka ketawa namun bila diingatkan amaran Bariah sebentar tadi membuatkan mereka membungkam kan niat mereka.

" Peah, Bedah hampa pulak. "

" Do you wanna one a snowman?
Come..unnnn ahhhh urmmm play!
I never hahahahahahah anymore
Come gout the door
It's.... hahahahahahaha away.. "

Lain pulak kali ini tatkala kedua gadis itu bernyanyi sambil ketawa.

Ni semua salah Bariah. Boleh pulak dia buat muka tertelan tahi cicak.

Ma tidak tergelak  budak² tu.

" Diorang memang teruk la kalau menyanyi. "

Gumpat Daehwi.

" Hyung bila kita boleh balik? "

Entah kenapa soalan tu tetiba muncul dari mulut Jinyoung.

Dah lama budak ni tak berdialog .

" Entahlah Baejin hyung pon dah tak tahan duduk sini. Setiap hari ada masalah. "

Sahut Jisung. Mereka mengeluh perlahan terpaksa mengharungi 1 bulan setengah lagi untuk menetap di Kedah.

1 bulan bagaikan satu tahun bagi mereka. 

Sesiapa yang rela nk jadi Superman or Super Women meh la jemput diorang dekat Kedah.

Rasa² bakal nazak budak² ni bila duduk dengan geng SRB ni.

Oleh sebab itu bawak bersabar lah wannable.

T.B.C.

Maaf chap ni kurang Wanna One.

Bukan kata kurang dah mcm takde pon.

Jangan marah saiya.

Typo abaikan.

Sorry chapter ni pendek.

Mcm biasa, vote and comment.

Wanna One Ke Kedah. [✔]Where stories live. Discover now