Chapter 12

607 71 39
                                    

Bukk!!!

" Peah!!!" .

Jerit keduanya secara serentak tatkala Peah sudah jatuh tersembam ke  lantai.

Miss Goh memandang pelik anak muridnya. Sedangkan Wanna One hnya mengendahkan drama murahan yg sedang ditayangkan oleh ketiganya.

" Ni apa pasal your friend boleh jatuh. I didn't do anything to her. "

Bebel Miss Goh disertakan dengan skipingnya.

Ehhh silap Speaking.

Dua malaun itu sudah mengaru kepala. Satu patah perkataan pon mereka tak faham apa yang dicakap oleh Miss Goh.

" Teacher kawan kami tak pakai anting². "

Wanna One menepuk dahi secara serentak.

K nampak sangat yang diorang ni pelajar 'cemerlang' mata pelajaran Bahasa Inggeris. 

Anything dia peagi alih ke anting².

Wow pandai sia.

" Bila masa saya cakap pasal anting². Ayoo. Banyak pening la. Ni, you bawak your friend pegi medicine room la. "

Bedah Dan Bariah memandang Wanna One. Mereka berdua langsung take tahu apa itu Medicine room.

" Bilik Kesihatan "

Bisik Guanlin. Dan barulah keduanya faham.

" Okey teacher.  We will bawak....erhhh ahhhh apa tau 'dia' dalam Bahasa Inggeris?"

" Her.."

" Ahhh!!!  her go to ..natang apa tau tadi medik medik tu.  "

" Medicine!!!! "

" Haaaa. Tengkeyuuu.  Medicine Room. "

K Bahasa Inggeris keduanya kelaut. Nasib ada habang Wanna One yang menolong.  Kalau tak.

Huhhhh tak tahu la.

" I follow you "

Bariah dan Bedah bertungkus lumus menyeret Peah yang kini sedang buat² pengsan. Miss Goh hanya membuntuti anak muridnya di belakang, bagi memastikan mereka betul² ke bilik kesihatan.

Sehinggalah kini mereka mahu menuruni tangga. Tanpa memikir dahulu Bariah dan Bedah meneruskan acara menyeret sahabat mereka sehinggakan kepala Peah terhantuk berulang kali di anak tangga.

Hoi vengong budak tu nanti.

Peah yang berpura pengsan hanya mampu meneruskan lakonannya. Cecair merah yang masih mengalir dari kepala dibiarkan saja.

Kang kantoi plak.

" Hey, ni kepala you punya kawan dah berdarah. "

" Alah teacher it sokey ahh "

Jawab Bedah dengan hidung kembang kempis nya . 

" K dah sampai medicine room. "

" Teacher boleh balik kelas. "

Halau Bariah . Tak lupa juga sergihannya.

" You halau saya ahh?? "

" Ha'ah. "

Jawab Bariah tanpa rasa bersalah.

" You're bad student "

Miss Goh berlalu dari situ.  Geram dengan ank muridnya.

" Dia maki aku ka? "

Bariah menyoal rakannya.

" Dak aih. Dia kata hang pandai. "

" Ouwhhh. Hoi Peah dah la bangun. P basuh pala hang tu. "

Bariah mengoncang badan Peah sehinggakan yeoja itu mengaduh sakit.

" Sakit la kanjat. Dah la henqet aku. Nasib kepala aku tak bengong mcm hampa. " 

" Sedap mulut hang mengata kami. Aku cepuk hang satgi. Terkangkang kot. "

Bebel Bedah. Sedangkan Bariah sibuk mengusya Habib yang kebetulan lalu di kawasan itu.

Depan jual mahal belakang GEDIK !!!!

" Dah la.  Ni hampa ingat dak masa. Bariah belasah si Habib qitu. Nk tergelak aku ingat benda tu  "

Peah ingin membuka flassback semasa hari sukan itu. Sedangkan Bedah dan Bariah sudah ketawa bila mengingat kejadian itu kembali.

Flassback

Disebabkan ketidak puas hatian terhadap Habib. Bariah mula membuka kuda²nya. Jaraknya dengan bola begitu jauh sekali.

Ambik lajak katakan.

Sasarannya adalah Habib.

Dan sekali tendangan wajah sempurna lelaki itu ditekap dengan sebiji bola 'buatan' Bariah.

Bariah smirk. Pingangnya dicekak ala² Superman yang berjaya menyelamatkan mangsanya.

" Huh puaih hati aku. "

Tapak tangannya digabus.

Dia berjalan menghampiri pintu gol. Namun malang tak berbau tatkala satu bola laju menghala kearahnya . Dan entah kekuatan itu datang dari mana, Bariah terserek masuk ke dalam gol.

Golll!!!!

Dan pelakunya ialah.....

DANIEL!!!

" Hadehh berlaqi pundi kencing aku. Manusia mana yang buat tadi.? "

Kini semua mata memandang ke arah Daniel. Namja itu mula ketakutan. Dia memandang ke bawah. Takut memandang wajah begis Bariah.

Lebih baik tengok bawah.

" Ouwhhh habang Daniel ka. Tak pa aihhh. Tendang sampai Korea pon aku sanggup. "

Mulut kesemuanya menelopong.

Adakah dia dah tak betul?

" Huhhh aku selamat. "

Daniel memhembuskan nafas lega.

Selamat la kau.

End Flassback

" Hahaha cius benda itu lawak. "

Peah dan Bedah muka ketawakan Bariah. Sedangkan gadis itu mempamerkan wajah tenuknya.

" Hoi..kanjat.  Setan ahh. Hampa pon sma. Gelak dekat aku. P maty ahhh "

" Hoi mulut hang. Maty² jangan main Ah. "

Marah Peah.

" Lek jangan marah. Hidup ni kena ada wicet "

Entah kemana tajuk nya tetiba Bedah bukan soal Wechat.

" Aku bukan budak Wicet aku budak kasap. "

Jawab Bariah dengan penuh confident.

Confident sangat....

Whatsapp jadi kasap.

K pandai.

" Aku phone storage penuh. #sistabah. "

" Uhukkk sedih life hang. "

Ejek Bariah dan Peah pada sahabat mereka.
T .B.C.

Done.

Maafkan sya jika ada yang silap.

Broken inggelish baihhh.

K. Disini saya sertakan Flassback yang hari sukan haritu.

Sya tau banyak yang kechiwa pasal hari sukan tu.

Sebenarnya, Sebab ni la nk buat Flassback.

Uhukkkk jngn marahi saiyaaa ahhh.

Kawan author ada bagitau yang cousin dia marah sebab hari sukan tu pendek.

Saja nk buat Flassback. Itu pasal pendek tu.

Uhukkk jngn marah. Ni ada ni.

K harap korang enjoy.

Wanna One Ke Kedah. [✔]Where stories live. Discover now