Bariah, Bedah dan Peah kini sudah berdiri tegak dihadapan Wanna One. Mereka kini sedang berada di hadapan rumah Wanna One.
Seperti yg dikatakan oleh Jihoon ada benarnya. Kini ketiganya mahu mengikut mereka semua pergi Tesco bersama.
Wanna One memandang sesama sendiri sebelum kembali memandang ketiga yeoja itu yg kini sedang membuat mimik wajah comel.
Minta simpati katakan.
" Ehh hang comey Daehwi mcm minion. "
Puji Peah. Sedangkan Daehwi sudah mencebik dia paling benci character tu.
" Hyung , Hwi nk balik. Tak tahan duduk sini dengan tiga orang tu! Diorang cakap Hwi Minion. Hwi benci character tu!! " .
Bisik Daehwi pada Jisung. Air mata yg ingin meleleh sedaya upaya ditahan. Sedangkan Bedah sudah ketawa melihat adegan itu.
Bukan dia tidak nampak. Dia nampak semuanya
" Kiyowo"
Puji Jihoon tanpa sedar pada Bedah. Sedangkan Bedah seakan tertanya² apa yg dikatakan oleh Jihoon.
" Wey dia kata apa? "
Soal Bedah pada Bariah.
" Ouwhh dia maki hang tu. Dia kata hang bodoh. Aku pernah search dekat Pakcik google dan tu la maksud dia. "
Jawab Bariah begitu confident namun dia tidak tahu maksud sebaliknya.
Sedangkan Bedah memandang Jihoon dengan pandangan tajam.
" Hang maki aku ha??? Haram btui la. "
Amuk Bedah. Jihoon sudah tercengang.
Dia ada maki gadis ni ke?
Bedah mula membuka langkah. Tanpa banyak bunyi dia lantas mengejar Jihoon. Jihoon yg tidak tahu apa² sudah melarikan diri. Takut dibelasah dengan yeoja tu.
Sedangkan Guanlin sudah mengejar Bedah di belakang berniat ingin menghentikan gadis itu dan menjelaskan hal yg sebenar.
Bariah?
Gadis itu sudah ketawa mengekek. Baginya kelakar bila mengenakan Bedah yg senang diperbodohkan.
" Hang maki aku. Kuajaq wey!! "
Jerit Bedah.
" Aku tak maki kau la! "
Jelas Jihoon sesekali dia memandang Bedah yg sedang mengejarnya di belakang.
" Bedah stop. Jihoon hyung tak maki kau la. Dia puji kau comel. Klau kau tak caya kau search sendiri perkataan tu. "
Bedah menghentikan langkahnya serta merta. Phone dikeluarkan dari poket seluar. Perkataan 'kiyowo' disearchnya.
Sementara Guanlin mendapatkan Jihoon yg sudah kehilangan nafas.
Tidak berapa lama kemudian Bedah beralih memandang Bariah tajam. Sedangkan Bariah hnya membuat wajah tak bersalah.
" Okey bila kita nk p? "
Peah menghapuskan suasana peperangan yg ingin dicipta oleh kedua sahabatnya.
" Sekarang la. "
Balas Jaehwan bersemangat. Seongwoo mendekati kereta sewa mereka. Sedangkan membernya yg lain hanya memandang pelik ke arahnya
" Weyy kau nk pergi mana naik kereta tu? "
Soal Sungwoon.
" Tesco la. Mna lagi. "
" Gila kau Tesco ada depan mata je la. Buat teruk je la kau ni. Kita g jalan je. "
Wanna One mula mendahului Seongwoo yg kini memandang sedih kearah kereta sewa mereka. Sedangkan ketiga gadis itu sudah ketawakan Seongwoo dalan diam.
Seongwoo yg perasan dengan tindakan ketiganya lantas menjeling sebelum langkah diatur mengikut membernya yg lain.
Bariah, Bedah dan Peah berlari mendapatkan mereka semua.
" Hampa klau nk masuk Tesco biaq kami jadi juru iring. Conferm takdak spa berani dekat. "
Peah mula bercerita bohong.
" Boleh percaya ke? "
Soal Daehwi tak yakin. Dia memandang Jinyoung yg kini sedang memandang ketiga gadis itu dengan dahi yg penuh dengan kerutan.
Acah² nk jadi atok ke apa?
" Boleh percaya la. Hang tengok mulut aku ni. Tadi melebeh sebab jatuh tangga tapi sekarang dh okey. "
Wanna One memandang sesama sendiri. Ada betul jugak apa yg dikatakan oleh yeoja ini. Memang mulut gadis ini tadi luka tapi sekarang dh okey. Seakan tak terjadi apa².
Dan itu menjadi tanda tanya bagi Wanna One.
Adakan mereka manusia atau Alien?
" Korang betul² manusia ke? "
Wanna One kini memandang Woojin yg berani ingin menyoal soalan seperti itu .
" Gila Hang . Kami manusia la. "
Ha kan dah kena di'gila'kan oleh ketiga yeoja tu. Lain kali nk cakap tapis dulu. Agak² dah lembut baru sembur.
Kan??
Woojin mencebik. Orang normal macam ni dipanggil gila.
K faham.
Punya rancak bersembang kini mereka sudah berdiri di hadapan bangunan tesco.
Bariah, Peah dan Bedah kini sedang berdiri di hadapan pintu automatik. Namun tampaknya pintu itu seakan tidak mahu terbuka.
Macam tak nak mereka masuk kedalam bangunan tesco.
" Kehpa pintu ni tak terbuka. "
Soal Bariah. Sesekali dia cuba menolak. Namun tidak juga berjaya.
Weyy yg kau tolak pahal. Memang tak terbuka la. Vengong.
Wanna One yg berada di belakang hanya memandang . Bila diorang boleh masuk agaknya.
" Takpa aku tak nak buat macam mana? "
Prang!!!
Dengan sekali tumbukan oleh Bariah kaca pintu itu pecah serta merta. Wanna One dan para pengunjung terkejut dengan apa yg dibuat oleh Bariah tapi tidak pada Bedah dan Peah yg sudah ketawa teruja.
" Wow hebat kau. "
Puji Peah. Sedangkan hidung Bariah sudah kembang kempis menerima pujian yg tak ikhlas dari Peah.
" Siapa pecahkan pintu ni? "
Tanya maneger Tesco yg tampaknya tengah mengatur nafas. Penat berlari ke sini latu.
Wanna One mengigil. Takut mereka dipersalahkan dan dimasukan ke dalam lokap.
" Saya. "
Jawab Bariah disertakan dengan senyuman manisnya. Bagai tiada salah yg dibuatnya. Darah yg mengalir dibiarkan begitu saja. Sedangkan maneger Tesco sudah menelan air liurnya perit.
" Ouwhh kamu. Takpe la masuklah. Beli apa yg kamu nk "
Jawab maneger itu seakan takut.
" Masyih. "
Wanna One ternganga. Betul ke apa yg dilihat oleh mereka. Bagai tiada salah yg dibuat oleh Bariah.
Siapa diorang ni?
T.B.C.
Vote please. Mcm takde semangat nk sambung bila tengok vote kurang. Tahu banyak silent readers. Tapi rasa kechiwa tu hnya saya yg tahu.
Btw thanks yg selalu komen dan Vote.
Nak mention tapi lupa username korang. Maaf eh.
YOU ARE READING
Wanna One Ke Kedah. [✔]
FanfictionWANNA ONE pelajar pertukaran sekolah dari Korea ke Kedah selama tiga bulan. Kehidupan di Kedah mengubah segalanya tatkaka berjumpa dengan tiga orang gadis yg sungguh nakal dan pelajar yg paling bermasalah di sekolah. " Hyung , Hwi nk balik. Tak tah...