Wanna One berjalan kaki menuju ke sekolah. Memandang jarak sekolah dan rumah sewa mereka terlalu dekat.
" Aku harap harini tiga orang yeoja tu tak hadir. "
Jaehwan mendoa. Sudahla semalam diorang kebulur. Taknak harini akan jadi hari yg malang bagi mereka.
" Bromm!! Bromm!!! "
Wanna One tersentak. Mereka memandang ke belakang. Maka terlihatlah ketiga orang perempuan itu sedang menunggang motosikal.
Woww moto baru!!
Bariah yang menunggang sempat lagi tersenyum memandang Daniel. Manakala Peah dan Bedah tersengeh sambil melambai ke arah mereka.
Seperti biasa Bedah akan duduk di dalam kereta surung yg sememangnya sudah diikat di belakang.
Habib, Aiman dan Hafiz memandang mereka menyampah. Selalunya senyuman ketiga gadis itu la yg mereka dapat setiap hari.
Tapi kali ini bukan senyuman malah langsung mereka tidak dipandang.
" Okey hari yang malang. "
Bisik Jaehwan. Dia melepaskan keluhan malas.
Meanwhile SRB
" Weyyy memandangkan ni moto baru. Jom kita test? "
Cadang Bariah. Peah dan Bedah sudah tersenyuman sambil mengangguk setuju.
" Cantik!! "
Brommm!!! Bromm!!
Bariah menunggang manakala Peah dibelakangnya. Bedah yg berada di dlam kereta surung sudah teruja.
Kini mereka bertiga sedang menuju ke arah tangga pejabat. Murid² yg sedang berlalu lalang segera ketepi tatkala melihat moto mereka sedang menghampiri.
" Tepi!! Bagi laluan!! "
Jerit Bedah yg sudah terhentak tatkala moto yang ditunggang Bariah kini sudah mendaki anak tangga.
Wanna One yg melihat sudah ternganga.
Kerja gila wey!!
"Diorang nak mati cepat ke? "
Soal Sungwoon. Matanya masih lagi tertumpu pada ketiga gadis itu. Tampaknya mereka masih lagi mendaki anak tangga. Murid² bertempiaran berlari menyelamatkan diri.
Takut kena gelek dengan tayar moto mereka.
" Lepa memang mcm tu!! "
Wanna One tersentak. Mereka memandang kesisi terlihat Habib, Aiman dan Hafiz berada di samping mereka.
" Maksud korang? "
" Lepa memang selalu buat benda mcm ni. Moto klau nk diikutkan setiap minggu tukar moto baru. Hampa tau moto kemaqin tu? "
Wanna One mengangguk.
" Moto tu baru ja beli minggu lepas. Dah rosak. Mcm ni ha lepa buat. Katanya nk buat eksperimen. "
Mulut kesebelas namja itu menelopong.
Biar betik!!!
" Serius? "
Sekali lagi Sungwoon menyoal ingin kepastian dan ianya dibalas dengan anggukan oleh ketiganya.
" Diorang tu manusia atau Alien? "
Akhirnya keluar juga soalan yg selama ini tertanam di dalam fikiran Jihoon.
" Lepa Alien yg datang dari planet Marikh. "
YOU ARE READING
Wanna One Ke Kedah. [✔]
FanfictionWANNA ONE pelajar pertukaran sekolah dari Korea ke Kedah selama tiga bulan. Kehidupan di Kedah mengubah segalanya tatkaka berjumpa dengan tiga orang gadis yg sungguh nakal dan pelajar yg paling bermasalah di sekolah. " Hyung , Hwi nk balik. Tak tah...