Chapter 9

595 91 51
                                    

Kini tibalah hari yang ditunggu². Iaitu hari Sukan Tahunan. Ramai murid² sudah bersedia untuk mengambil bahagian. Namun tidak pada tiga orang yeoja itu yg kini sedang bertungkus lumus menyediakan minuman yg akan dijual oleh mereka.

" Apa yg diorang buat tu? "

Seongwoo bermonolog sendiri. Dia mengeleng melihat tingkah ketiganya yg kini sedang mengejar air botol yg sudah bergolek di atas tanah.

Ini semua angkara Peah. Dia membawa sekotak air botol namun mata tidak memandang ke hadapan. Dan akibatnya dia terjatuh tergolek dan disertakan dengan botol² air.

Maka terjadilah aksi kejar mengejar botol.

" Aku tengok tiga orang yeoja itu mcm terencat akal pon ada. "

Woojin bersuara dengan serta merta. Kini semua mata membernya memandang ke arahnya.

" Ada betul jugak apa yg Woojin hyung cakap. "

Setuju Daehwi. Dia menjeling sekilang yeoja² itu.  Tapi kali ni lain pulak yg dibuat ketiganya.

Bedah sedang membawa lari  kasut seorang yeoja, dan itu sudah pasti teman sekelas mereka.

" Asallah dia pegi bawak lari kasut si Aimi tu. Kesian yeoja tu aku  tengok. "

Minhyun berasa simpati melihat yeoja itu yg kini sedang dibuli oleh ketiganya.

" Dahlah daripada kita bercakap pasal yeoja² tu sampai esok tak habis. Sekarang ni Daniel, Jihoon better korang  sedia. Lepas ni acara lontar peluru. "

Jisung memotong. Dia sudah naik menyampah tatkala mendengar nama ketiga yeoja itu.

" Ouwhh okey. "

Sahut Daniel dan Jihoon serentak. Keduanya kini sudah bersedia. Wow sado.

Jihoon walaupon kurus tapi siapa sangka dia begitu kuat sehingga mampu mengalangkah si Ong.

Kuang kuang kuang.

Tapi bab bola sepak Fail.
.
.
.
" Hyung asal si Bedah dan Bariah ni ada dekat sini? "

Bisik Jihoon pada Daniel.

" Aku pon tak tahu Hoon. "

Mereka berdua memandang Bariah dan Bedah silih berganti.

" Aku rasa diorang gila. Kau tengoklah dari tadi tersengeh pandang kita. Dan lebih teruk diorang boleh pulak duduk tengah panas tu. Kita mana start lagi. Orang lain elok je duduk bawah payung ni. "

Bebel Daniel sedangkan Jihoon sedari tadi mengangguk setuju dengan kata² hyungnya tu.

Ada benar apa yg Daniel cakap.

Yeoja² itu nampak mcm gila je.
.
.
.
Acara lontar peluru sudah berjalan dua minit lepas. Kini tibalah giliran Jihoon untuk melontar.

Dengan semangat yang ada,  Jihoon dengan bersungguh² melontar peluru itu.

Tapi...

Jihoon terkejut tatkala melihat Bedah berlari ke arah peluru. Mata namja itu membulat sempurna.

Dan...

Buk!!!!

Bedah dan peluru serentak jatuh ke tanah. Daniel dan Jihoon terkejut.  Mereka saling berpandangan. Sedangkan Bariah sudah ketawakan Bedah. Sedikit pon tak rasa simpati.

Daniel dan Jihoon menghampiri Bedah yg sudah terbaring di atas tanah.

Terlihat cecair merah pekat mengalir dari hidung Yeoja itu.

Ma tidaknya, peluru itu tepat mengenai wajah Yeoja itu.  Dan sebab itulah hidung Yeoja itu berdarah.

Atau patah??

Entahlah!!!

" Apa pasal dia nak tangkap peluru tu tadi? "

Bisik Jihoon pada Daniel. Sedangkan Daniel hanya menjongetkan bahunya sebagai jawapan 'aku tak tahu'.

" Maybe dia ingat kau nk Baling dekat dia. Kau pepaham je lah manusia macam ni! "

Jihoon mengangguk. Mereka berlaku meninggalkan Bedah yg kini tidak sedarkan diri.

Kesian takde siapa ambik tahu.

﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏

" Wey beli ayaq wey!! "

Jerit Peah. Kini Yeoja itu sedang mengejar para peserta yg sedang mengambil bahagian lumba lari.

Dan lebih memeranjatkan dia turut mengejar para peserta di trek larian.

Weyh diorang tengah bertanding tu!!

" Wey aku tau hampa penat. Meh singgah beli ayaq. Aku tak laqat ligan hampa wey!! "

Tahu pon kau penat. Yang kau bodoh pegi kejar diorang tu kenapa.

" Habang Guanlin berhenti beli ayaq meh!! "

Jerit Peah yg sedang mengejar Guanlin di trek larian. Yup, Guanlin adalah sebahagian peserta yg terseksa dengan kehadiran Peah .

" Kenapa la ada manusia macam ni. Aku dahlah tengah penat nk kejar nombor ni. "

Guanlin memandang Peah sekilas sebelum dia memecut kehadapan.

Malas melayan. Better blah.

T.B.C.

Huhuhu. T_T.

Saya tahu korang mesti tunggu ff ni. Jangan la lari.

Sorry la lambat update.

Orang banyak tempah poster. Tak menang tangan nk siapkan.

Sbb tu ff ni lambat update.

Harap korang still tunggu.  Jangan lari ehh.

Kechiwa saya nnti.

Dan sekali lagi hambar dan pendek. Serius tak sempat menaip.

Harap korang enjoy chapter ni.

Bye.

Wanna One Ke Kedah. [✔]Where stories live. Discover now