Ketiga gadis itu kini sedang mengendap pasangan couple di belakang sekolah.
Ini kerja diorang rupanya, dah tak masuk kelas, pergi mengendap orang pulak.
" Tengok apa tu? "
Seseorang menyoal ketiganya.
" Jangan kacau la jebon. "
Marah Bedah. Mereka masih tidak sedar yang menegur itu adalah cikgu botak yang tak sengaja melewati kawasan itu.
" Kamu jebon kan saya Bedah? "
Marah cikgu Botak. Namun siapa sangka Bedah begitu bodoh sehingga kini dia masih belum sedar kehadiran cikgu botak.
" Sejak bila hang gelarkan diri hang 'saya' pulak Peah? "
Malah Bedah menyangkakan itu Peah.
Awat luquih sangat???
" Hang cakap dengan spa Bedah? "
Peah menyoal.
" Aku cakap dengan hang la. "
" Sat Bedah, aku dengan Bariah daqi tadi dok depan hang. Masalahnya hang ja dok belkang. Kami senyap ja daqi tadi. "
Penerangan Peah membuatkan Bedah tersentak. Siapa tegur dia di belakang.
Jangan cakap momok .
Dia paling takut Juon.
Ada sekali dia pernah deman terkejut bila tengok rupa baru bangun Bariah sewaktu mereka di Kem.
Rupa Bariah mcm Juon.
Bedah perlahan memandang kebelakang. Dan bukan Juon yang disangkanya. Malah cikgu Botak.
Bedah tersengeh. Bahu kedua sahabatnya ditepuk membuatkan keduanya sontak memandang kebelakang.
Kini terjadilah eklan gigi yang dibuat oleh ketiganya.
" Hampa buat apa kat sini? Tak masuk kelas? "
" Bukan tak mau masuk tapi kami nak skodeng oqang kapel. "
Jawab Bariah tanpa rasa bersalah.
" Sudah p masuk "
" Sat ..wey ligan lepa. "
Jerit Bariah dan sontak dengan itu ketiganya mula mengejar pasangan coupke itu. Cikgu Botak juga turut tidak ketinggalan mengejar ketiga anak muridnya.
Tak cukup tanah pasangan kapel itu belari bila melihat muka ketiga gadis itu yang seperti hantu kak limah.
" Beqenti Bariah, Peah, Bedah. Cikgu penat. "
" Dah tau penat. Tak payah ligan. "
Sembur Peah.
" Hampa nk cikgu buat cara kasar. "
Cikgu botak berlaku ke kelas yang diduduki Wanna One. Wanna One yang sedang tekun belajar terkejut dengan kehadiran cikgu botak.
" Mana beg tiga ekor budak tu. "
Seakan mengerti Woojin menunjuk.
" Terima kasih."
Cikgu Botah mengambil beg ketiga gadis itu lalu dibawa keluar dari kelas. Wanna One yang dari tadinya tekun berlajar turut keluar untuk melihat situasi apa yang sedang berlaku.
" Cikgu nk buat apa dengan beg jebon² tu? "
Guanlin menyoal. Kepalanya yg sememangnya gatal digaru sehingga rambutnya berantakan.
YOU ARE READING
Wanna One Ke Kedah. [✔]
FanfictionWANNA ONE pelajar pertukaran sekolah dari Korea ke Kedah selama tiga bulan. Kehidupan di Kedah mengubah segalanya tatkaka berjumpa dengan tiga orang gadis yg sungguh nakal dan pelajar yg paling bermasalah di sekolah. " Hyung , Hwi nk balik. Tak tah...