Chapter 7

674 83 34
                                    

" Bedah,  ambik coklat cabury tu.. "

Arah Bariah. Dia hnya menolak troly. Peah hanya membuat kerja sendiri iaitu memilih pelbagai snek yg dia suka . Satu troly hnya dipenuhi dengan barang mereka bertiga.

Wanna One memandang sesama sendiri. Mata mereka kini tertumpu pada troly gadis² itu. Wow sungguh banyak. Berbeza dengan mereka yg hanya ada tiga jenis barang sahaja. 

" Diorang makan atau melantak? "

Bisik Jinyoung pada Daehwi. Sedangkan Daehwi hanya menjongekkan bahunya sebagai jawapan 'tak tahu'.

" Hey gadis² Melayu terakhir. Korang ada duit ke nak bayar? "

Soal Jisung dengan gaya gediknya.

" Bukan korang belanja ke? "

Bariah menyoal sesekali dia masukkan jari telunjuknya ke dalam lubang hidung. Wanna One memandang jijik.

Minhyun sudah mahu termuntah nasib sahaja ada Jaehwan yg menghalang rakannya dari terus termuntah.

Iurrr pengotor.

Gadis Melayu terakhir la sangat. 

" Loklaq la hang ni . "

Peah acah² marah pada Bariah. Sedangkan Bariah hnya memandang Peah dengan pandangan kosong. 

" Eleh hang lepaih kentut depan aku qitu takpa plak.  "

Sembur Bariah.  Wanna One tergelak manakala Peah sudah tersengeh malu. 

Rahsia sudah bocor.

" Ni siapa nk bayar semua ni? "

Daniel bercekak pinggang. Bagai mak² yg sedang marahkan anak²nya.

Amboi mna sisi cool kau?

" Lek lah. Klau hampa tak mampu bayaq. Nnti abah kami mai bayaq. Lek lu "

Bedah menjawab dengan yakinnya.

" Okey klau mcm tu jom g bayar. "

﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏

Kini mereka semua berjalan ingin pulang ke rumah. Ketiga gadis itu tampaknya sedang bertungkus lumus membawa beg plastik yg penuh dengan snek² mereka.

Wanna One yg melihat sudah mahu ketawa. Tapi mereka takut akan ada sesuatu yg  terjadi seperti Jihoon tadi.

Tak pasal² lebam plak biji mata.

" Hey baqu balik dari Tesco ke? "

Tegur Habib yg tiba² lalu di kawasan itu. Aiman dan Hafiz yg sememangnya menjadi pengikut setia Habib hanya melihat.

" Ha'Ah baru balik. "

Jawab Jaehwan mewakili rakannya yg lain terkecuali tiga gadis itu.

" Ouwhh. Bariah tak mau tumpang aku balik. Alang² kosong ni. "

Habib sengaja ingin mengajak. Mahu mengambil perhatian la katakan. Sejak dua menjak ni Bariah langsung tidak menoleh padanya .  Sebab itulah dia mengajak.

Nak ambik perhatian la katakan. 

" Takpa aku nk jalan kaki.  "

Jawab Bariah tanpa memandang wajah Habib. Malah gadis itu hanya tersengeh kepada habang Wanna One.

" Hafiz hang tak mau ajak aku tumpang ka  ? "

Tanya Peah. Matanya dikejip² meminta simpati. Namun Hafiz langsung tidak mengendahkannya.

" Kuajaq."

Umpat Peah dalam hati. Dia bagaikan batu di situ. Langsung tidak dilayan.

" K la.  Kami chau lu. "

Baru shaja ingin memulas minyak, dengan secara tiba² angin sepoi² bahasa menerpa ke arah mereka membuatkan tudung Bedah berterbangan.

Aiman yg melihat sudah melelh air liur.

Wow cntik.

" Ouwhh K. Asal tetiba berangin plak. K abaikan. Ni korang bila nk blah? "

Woojin seakan menghalau. Sedangkan ketiga lelaki itu sudah sentap.

" Nak blah la ni"

Entah silap dimana. Tudung Bedah terlekat di sport ring(?) moto Aiman. Akibat dengan itu Bedah diserek dengan moto.

Habis barang²nya berterabur si sepanjang jalan.

" Hoi, sakit la babun. Hang seret aku kanjat wey. Bab* berhenti.  Haram sakit *njing wey!!! "

Maki Bedah di sepanjang jalan. Wanna One yg melihat sudah ketawa. Begitu juga dengan Bariah dan Peah.

Tadi lawa sekarang dh kelaqah.

" Wey berhenti. Hang pekak ka!! "

Dengan serta merta Aiman menghentikan motonya. Dia memandang Bedah yg sudah memandangnya tajam.

Bedah merentap tudungnya dari sport ring moto.  Lengan baju disinting ke siku.

Dan...

Bukk!!! Bukk!!!

" Sakit Bedah!!! "

Aiman mengaduh namun Bedah langsung tidak hiraukan. Yg sekarang ni dia nk balas dendam.

Dia tak penting dengan mukanya yg sekarang sudah mengelebeh sebelah ditambah dengan tudung yg tak terurus.

Mcm nenek kebayan.

Wanna One yg melihat hanya menelan air liur.

" Peah popcorn. Best crita ni. "

Peah menyuakan popcorn kepada Bariah. Entah dari mana dia dapat popcorn itu pon tak tahu.

" Korang rasa Aiman bakal hidup atau mati. "

Jisung menyoal dalam diam. Takut dua orang manusia ni dengar.

" Entahlah hyung. Tapi mcm nyawa² ikan je tu. "

Jawab Woojin tanpa perasaan.

" Hampa bisik apa tu? "

Wanna One tersentak. Dengan cepat mereka mengeleng  .

" Ouwhh K. Jom sambung tengok wayang. "

Wanna One mengangguk. Ada niat nk menolong tapi perasaan takut menyelubungi diri.

Acececehhh..

T.B.C

K part ni hambar.

Abaikan typo ye.

Wanna One Ke Kedah. [✔]Where stories live. Discover now