Disinilah kesebelas namja itu terbaring. Di tepi padang serta dilindungi dengan pokok² redang yg mampu menghalang sinaran matahari dari terus terkena mereka.
" Huhhh penat la. "
Keluh Guanlin. Peluh yg mengalir lantas dilapnya mengunakan belakang tapak tangan.
" Ni semua salah yeoja² tu tau! "
Marah Seongwoo tiba². Kesemua member memandangnya tak percaya.
Ong marah weyy!!
" Kau marah ke? "
Dengan bodohnya Daniel menyoal. Seongwoo menjeling manja Daniel.
" Taklah tengah gembira ni. Tak nampak aku tengah melompat teruja ni. "
Daniel mengangguk mengerti. Langsung tidak faham bahawa Seongwoo sedang memerlinya.
" Ni!! No!!! Ni!!!No!!!"
Wanna One tersentak dengan kehadiran ketiga yeoja itu. Ditangan mereka bertiga ada sebungkus beg plastik yg berisi air.
" Tu air untuk kami ke? "
Dengan tak tahu malunya Jaehwan menyoal. Dia memandang air di tangan yeoja² itu. Air liur yg meleleh disedut kembali.
" Ha..ni ayaq hampa. Kami tau hampa penat. Ni ayaq paling special dari mak cik kantin. Teh O Ais Limau. Sedap punya. "
Terang bedah. Bariah dan Peah masing² mengangih air kepada Wanna One. Wanna One menyambut.
" Sedap ke? "
Minhyun seakan tak percaya. Air ditangannya dihidu berulang kali.
Macam tak selamat.
Papp!!!
Kepala Minhyun ditampar oleh Peah. Minhyun tersentak. Wanna One yg lain membutang melihat adegan itu. Sedangkan Bedah dan Bariah hnya beriak biasa.
" Minum dh la. Banyak komen. Aku ambik balik ayaq tu satg ha. Kebuluq hang. "
Laju sahaja Minhyun mengangguk. Air itu lantas disedutnya.
Wanna One yg lain jugak turut begitu. Langsung tidak mengangkat kepala. Tidak bernafas kesemuanya. Iyalah asyik sedut je.
" Yaa muka hampa biru!! "
Jerit Bariah. Wanna One serentak mengangkat kepala. Dan sekali lagi mereka semua penat.
Penat menyedut…
Masing² mengambil nafas.
"Sedap ayaq tu? "
Wanna One mengangguk secara serentak. Walaupon hakikatnya air itu terlalu masam.
Tapi nk buat mcm mna mereka kena mengaku jugak bahawa air itu sedap.
Takut kena ketuk kepala mcm Minhyun.
" Okey kami chau lu! "
Pamit ketiganya. Wanna One dengan senang hati mengalukan pemergian mereka bertiga.
" Akhirnya blah juga tiga ekor alien tu. "
Jihoon melepaskan keluhan lega.
" Kami dengaq la Jebon! "
Jerit Bariah yg sudah jauh dari mereka. Jihoon tersentak. Air yg berada di tangannya terlepas. Nasib sahaja tidak tumpah.
" Diorang dengar? "
Daehwi seakan tak percaya.
" Telinga lintah diorang tu. "
﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏
Bariah, Peah dan Bedah seperti biasa akan melakukan kerja harian mereka iaitu melawat sekeliling sekolah.
Kelas?
Langsung diorang tak masuk.
Mata mereka tertangkap seorang budak yang tengah membawa buku.
Mereka memandang sesama sendiri. Lalu tersenyum jahat. Tanpa sedar budak itu sudah tergolek di atas lantai dek tersepak tali yg sudah diikat oleh ketiga gadis itu.
Itulah tujuan mereka. Kenakan orang yg tak bersalah.
Maka dari situ kita dapat dengar gelak tawa dari ketiganya.
Apa yg seronok sangat pun tak tahu.
Yang paling kuat ketawa adalah Peah. Ini semua idea daripadanya.
Peah ketawa sambil memegang perut. Matanya terpejam rapat akibat ketawanya.
Bariah dan Bedah sudah lama berhenti ketawa. Mereka memandang Peah dengan pandangan mengerikan.Akibat dengan itu, Peah tidak sedar bahawa dia hendak mendaki anak tangga. Disebabkan salah langkah, dan dengan itu Peah dengan cantiknya tersembam dan disertakan ciuman percuma dari tangga.
Melebeh mulut gadis itu akibat terkena 'gigi' tangga.
Budak yg jatuh sebentar tadi kini kembali ketawakannya
Peah bangun dari jatuhnya. Budak itu dipandang tajam. Bariah dan Bedah hanya mampu menahan tawa.
Kalau nak diikutkan nk saja mereka ketawa sehingga bergolek. Tapi tahu ada hati yg akan terluka.
Biarlah cukup aje mulut yg luka.
Namun ketiga gadis itu tidak sedar bahawa Wanna One sedari tadi menyaksikannya adegan dimana Peah jatuh tersembam.
" Hahahhahaha lawak. Padan muka kau pempuan. "
Gelak Woojin. Air matanya sudah meleleh akibat banyak ketawa.
" Mesti sakitkan. "
Minhyun acah² kesian. Padahal dalam hati sudah ketawa jahat.
" Diorang tu sakit kejap je. Lepasni aku jamin diorang akan ada depan rumah sewa kita tu. Untuk join kita pergi Tesco. "
Ayat yg diucapkan oleh Jihoon membuatkan kesemua membernya terdiam. Kini semua mata tertumpu kepadanya.
" Ngarutla kau ni. "
Sungwoon tak percaya.
" Terpulang pada korang la nak percaya atau tak. Tapi kenyataan memang iya. "
Wanna One terdiam. Mereka kembali memandang ketiga yeoja itu. Dan kesemua mata mereka membulat sempurna. Terkejut melihat ketiga yeoja itu kini sedang bermain pemengang(?) tangga.
Dan lebih teruk mereka jadikan sebagai papan gelongsor(?).
" Kan aku dah cakap "
TBC .
Vote please. Tolong bagi semangat sikit.
Mohon jangan jadi silent readers. Kesian ayee..I'm like TT ...
Just like TT...
YOU ARE READING
Wanna One Ke Kedah. [✔]
FanfictionWANNA ONE pelajar pertukaran sekolah dari Korea ke Kedah selama tiga bulan. Kehidupan di Kedah mengubah segalanya tatkaka berjumpa dengan tiga orang gadis yg sungguh nakal dan pelajar yg paling bermasalah di sekolah. " Hyung , Hwi nk balik. Tak tah...