Pejam celik pejam celik. Kini hanya tinggal seminggu sahaja Wanna One berada di Kedah. Masing² sudah tidak sabar mahu pulang ke tanah air mereka.
Mereka mahu segera meninggalkan tiga orang gadis itu. Sudah tidak sanggup menahan derita melayan karenah ketiganya.
Baejin sedari tadi tampak temanggu di koridor sekolah. Langit yg kelihatan mendung dipandangnya. Entah apa yg dipikirkan lelaki itu.
" Woi!!! Pikir apa? "
Tegur Jihoon yg kebetulan ingin masuk ke dalam kelas setelah pergi membuang air kecil. Sedangkan orang yg ditegur kini telah kembali ke realiti.
" Takde apa la. Sja tengok awan. Rasa mcm nk hujan. "
Jihoon beralih menatap langit. Ya memang betul hari hendak hujan. Kini tampak titisan mutiara sedikit² mula membasahi bumi.
" Tak sangka kita dah nk balik korea. Ada berapa hari je lagi. Apa kata kita ikut serta dalam rombongan sekolah. Nak? Bolehlah nnti jadikan kenangan. "
Cadang Baejin. Jihoon seakan berfikir. Ya memang benar, sekolah mereka telah mengadakan lawatan sambil belajar ke Langkawi.
" Boleh jugak. Jom gitahu yg lain. "
Seakan setuju Baejin dan Jihoon berlalu masuk ke dalam kelas untuk menceritakan cadangan mereka.
.
.
.
Skip.
.
.
.
Setelah puas berbincang kini kesebelas namja itu berjalan menuju ke Bilik Guru yg berada di blok A.Namun perjalanan mereka terhenti tatkala tiga orang gadis itu tiba² menahan mereka.
" Hampa nak P mana? Amboi pandai dah lek kelaih. Sapa ajaq ni? "
Wanna One saling berpandangan. Ketiga gadis itu kini sedang bercekak pinggang memandang mereka.
" Kitorang nk pegi bilik guru. "
Jawab Jisung mewakili sahabatnya.
" Nak buat natang apa P sana? "
Banyak pulak soalan dari tiga orang perempuan ni.
" Kami nak bagi nama untuk rombongan pegi Langkawi. "
Sekali lagi Jisung menjawab.
" Tak payah. Kami dah boh dah nama hampa. "
Jawab Bariah senafas. Wanna One dipandangnya sambil kening sebelas kiri diangkat.
Well baru boleh angkat kening.
" Ok "
Itu sahaja yg dibalas oleh kesebelas namja itu. Malas mahu melayan kini mereka kembali menapak menuju ke kelas meninggalkan ketiga gadis itu.
" Hyung. Rombongan tu esok kan? "
Daehwi yg sedari tadi diam akhirnya membuka suara. Jisung lantas memandang sahabatnya.
" Yup. "
Jawabnya
" Ouwh. "
Hanya sepatah yg Daehwi balas. Sungguh cantik riaksi kawan ni.
.
.
.
Skip
.
.
.
Kini tibalah hari yg ditunggu². Kesemua peserta yg mengikuti rombongan masing² sudah tercongok di Jeti Kuala Kedah. Tidak terkecuali jugak Habang Wanna One. Mereka sudah setengah jam menunggu." Tiga orang perempuan tu tak ikut ke? Tak nampak batang hidung pon. "
Bola mata Daniel 'berlari' memandang sekeliling Jeti itu. Kelibat tiga orang gadis itu dicarinya.
YOU ARE READING
Wanna One Ke Kedah. [✔]
FanfictionWANNA ONE pelajar pertukaran sekolah dari Korea ke Kedah selama tiga bulan. Kehidupan di Kedah mengubah segalanya tatkaka berjumpa dengan tiga orang gadis yg sungguh nakal dan pelajar yg paling bermasalah di sekolah. " Hyung , Hwi nk balik. Tak tah...