Daniel, Woojin, Seongwoo dan Jaehwan tampaknya sedang bersedia dengan pertandingan yg akan diadakan selepas ini.
Iaitu Bola Sepak.
Bariah, Peah dan Bedah kini sedang memengang bener(?) untuk menyokong pasukan yg diwakili oleh Wanna One.
Bedah yg sebentar tadi pengsan angkara terkena bola lontar peluru kini sudah sembuh sepenuhnya.
Ilmu apa yg dipakainya?
" Aku tak dapat fokus la dengan tiga ekor badut tu. "
Woojin mengeluh. Dia menjeling sekilas ketiga gadis itu.
" Kau fikir kau punya fokus jer. Kitorang pon pening la dengan diorang tu. "
Sambung Jaehwan.
" Dah la jom. Permainan dah nak start. Masuk padang. "
Ajak Seongwoo yg sememangnya kurang berdialog dalam cerita ni .
Maafkan author ya.
Meanwhile SRB
" Wey sat lagi kita masuk padang tau. "
Ajak Bariah pada kedua sahabatnya.
" Untuk? "
Bedah mengaru kepalanya yg tak gatal. Keliru dengan Bariah ni.
Buat apa masuk padang?
" Bdomoh sungguh hang ni. Bagi sokongan la. "
K sama² bodoh.
Ada ka nak masuk padang time permainan dijalankan.
Buduh la!!!!
" Ouwhh kk "
Angguk keduanya secara serentak.
﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏
Kini sudah 15 minit permainan bola sepak dijalankan. Dan kini permainan itu menjadi tunggang langgang dengan kehadiran ketiga yeoja itu di tengah padang.
" Apa kes diorang tu. Tak pernah tengok bola ke apa? "
Marah Jisung yg berada di tempat duduk penonton.
" Masalah tak pernah tengok la yg jadi mcm tu, hyung. "
Sampuk Sungwoon. Jisung mendengus geram melihat yeoja² yg selalu jadikan hidup mereka di Kedah menjadi malang.
" Aku rasa better kita balik la. "
" Kita tak boleh balik hyung. "
Kini semua mata memandang Guanlin yg hanya beriak biasa.
" Asal plk. "
Soal Daehwi pelik.
Apa c Kuali ni kena sampuk dengan tiga orang tu ke apa?
"Hyung, kapal terbang kita rosak. Tiga orang perempuan tu bocorkan tayar. "
Dan sekali lagi kesemua yg berada di situ menelopong.
" Apa gila ke diorang tu, sampai tayar kapal terbang pon nk dibocorkan. Ehhh tak lojik la. "
Bantah Minhyun. Kepalanya digeleng berulang kali.
" Tak tipula. Maneger yg bagitahu. Dia nampak tiga ekor malaun tu bocorkan tayar kapal terbang kita "
" Diorang memang gila!!! "
Jerit Jinyoung tiba². Dan hal itu membuatkan membernya yg lain memandangnya.
Ehhh over!!!
Meanwhile di pandang bola.
" Habang Daniel cayok. Anda boleh. Hastaq Bariahosem. "
Jerit Bariah yg sedang mengejar Daniel yg kini hendak mengepas bola kepada Seongwoo.
" Woojin. Hang la kembaq aku, buat leklok. Hastaq Peahgojes. "
" Habang Seongwoo. Masukkan bola dalam gol. Aku tau hang boleh. Hastaq Bedahrock. "
Woojin sudah pening dengan ketiganya. Orang lain elok je duduk tempat penonton yg diorang sampai ketengah padang.
APAHAL?
" Takde siapa jaga diorang ke ni? "
Bisik Jaehwan dalam hati. Dia sudah penat. Ditambah lagi dengan tiga ekor babun tu. Lagilah penat.
" Habib nah bola! "
Seongwoo menyepak bola kearah Habib yg disambut cntik oleh lelaki itu.
" Pasaipa bagi dekat dia. "
Marah Bariah. Dia menjeling Habib sebelum kembali mengejar Daniel yg kini sibuk melarikan diri.
" Bib tolong aku."
Daniel membuat isyarat mulut kepada lelaki itu. Seakan faham, dengan sekali tendangan Bariah jatuh tersembam akibat terkena bola dari tendangan Habib.
Bariah bangun dari jatuhnya. Lelaki itu dipandamg tajam.
" Kuajaq hang. Hang sepak bola tu noh. Hang ingat kepala aku kepala apa? Haram jadah. Sini hang, aku dapat hang kepala hang aku putaq. "
Bariah mula mengejar Habib. Daniel bernafas lega. Dan tanpa sedar kini permainan bola sepak itu sudah menjadi tungang langgang.
T.B.C.
Uhukk Chapter ni tak Best. ~T_T~
Sorry author dh buat sehabis baik. T_T
Vote and Comment please.
Sokongan anda semua amatlah diperlukan wahai readers yg ku sayang.
Ehekk.
YOU ARE READING
Wanna One Ke Kedah. [✔]
FanfictionWANNA ONE pelajar pertukaran sekolah dari Korea ke Kedah selama tiga bulan. Kehidupan di Kedah mengubah segalanya tatkaka berjumpa dengan tiga orang gadis yg sungguh nakal dan pelajar yg paling bermasalah di sekolah. " Hyung , Hwi nk balik. Tak tah...