Chapter 23

328 42 0
                                    

Sepulangan mereka di Kedah. Sekolah mereka telah mengadakan jamuan untuk Wanna One bagi menjadikan kenangan buat mereka setelah Wanna One pulang ke tanah air mereka, iaitu Korea.

Oleh sebab pengetua terlalu kaya. Jadi beliau telah menjemput beberapa pelajar berkelahiran di U.K yg datang belajar ke Malaysia bagi meriahkan suasana.

Disebabkan mahu mengambil perhatian perlajar U.K yg hensem kalah habang Wanna One. Tiga sekawan itu mula menunjukkan belang mereka.

Ketiganya mula acah² sopan berjalan ke arah tiga orang pelajar U.K tersebut yg sedang kusyuk berbual dengan Habang Wanna One.

" Haluuuuuu "

Tegur Bariah dengan suara yg sungguh merdu. 14 lelaki yg sibuk berbual terus tersentak. Sontak mereka semua memandang ke arah ketiganya .

" Hai, me is Sobariah. This is Rapeah and It is Bedah "

Tudia bahasa English dia. Broken baq hg.

Dah tau broken takyah acah² pro Bariah woi!!!

Wanna One?

Tu ha...elok ja tegolek atas lantai sambil disertakan dengan ketawa yg sungguh kuat.

Tidak terkecuali pelajar² U.K tersebut.

" Laa keihpa lepa gelak? Aku dah check google kot "

Google dengan kau sama bodoh.

" Aku qasa lepa gelak sebab hg segak kot "

" Aku qasa ya. "

Setuju Bariah dengan kata² Peah.

" Ok..Ok Hai jugak. Sya Justin, ni Jackson and ni pulak Mark. Kami study dekat sini. "

Ternganga mulut ketiga gadis itu saat mendengar lelaki U.K yg mengelar diri Justin lancar saja berbahasa Melayu.

Sedangkan Wanna One masih lagi setia ketawakan ketiga gadis itu. Manakala Justin, Jackson dan Mark hanya tersenyum.

" La boleh cakap Melayu. Awat tak habaq awai². Tak pa kami blah dulu. Nasib kami ni muka tebai. Jom Bariah, Peah. "

Ketiga gadis itu segera meninggalkan 14 lelaki itu.

" Diorang memang always mcm tu ke? "

Mark menyoal.

" Ha'ah. Malah lebih teruk dari tu lagi. "

Sahut Jaehwan. Air mata yg mengalir akibat ketawa disapu mengunakan hujung lengan baju.

Tiba².
.
.
.
.
.
.
.

" Ehem ehem..hadirin yg dihormati sekalian. Kami bertiga berada di atas pentas ini adalah untuk menyampaikan semua lagu yg bertajuk 'Fart'. "

Ucap Peah dengan wajah tenuknya. Namun siapa sangka tajuk lagu saja sudah membuatkan seluruh warga sekolah ketawa berdekah dekah.

Ada ka orang buat lagu tajuk Fart?

Ni first time dengar.

" Sat kami nk perkenalkan diri dulu. Satu dua tiga..All I Wanna Fart, SRB.. hai SRB di sini yooo "

" Hyung tech line(?) kita ditukarkan versi fart!!! "

Jerit Guanlin penuh histeria.  Namun sempat ditenangkan oleh Woojin tatkala lelaki itu menyubat sosej bakar ke dalam mulut Guanlin.

" Do you wanna fart?
Mai habaq awai lekaih...
Satg takut Bau..
Tak mau jadi gutu.. .. "

" Hyung...irama lagu dia mcm lagu kita 'light ' "

Sekali lagi Guanlin menjerit histeria tatkala ketiga gadis itu sudah menyanyi part korus.

" Buuuu...buuuuuu "

Terdengar sorakan penuh benci kepada ketiga gadis itu. Namun ketiganya langsung tidak ambil peduli. Malah menyangkakan ianya sorakan penuh rasa takjub.

" Masyih kerana sudi mendengar lagu gubahan kami bertiga. Haaaa tepuk!!!! "

Peah mengucapkan kata terima kasih sebelum ketiganya turun daripada pentas.

" Ha habang Wanna One. Amacam Best dak lagu kami? "

Bedah mula acah² comel.  Keningnya diangkat berulang kali.

" Best kepala hotak korangla. Rosak lagu kami. "

Marah Jisung. Geramnya semasa di Langkawi terhadap ketiga gadis ini masih lagi belum hilang. Inikan ditambah lagi geram disebabkan merosakkan lagu mereka.

" Wuuu lek ahhh maqah pulak dia.  Tampaq satg ahh. Baqu tau. "

Bariah mula mengacah² mahu menampar Jisung. Namun lelaki itu lebih cepat menampar kepala Bariah sehinggakan tudung yg dipakai gadis itu langsung kedepan sehinggakan menutup mata gadis itu.

" Adehh...woi aku tak nampak. Peah Bedah.. aku tak nampak..huaaaaaa...adakah aku sudah buta??? Huwaaaaaa mak...cekkkk tak nampak... adakah ini semua harus berlaku...🎵 adakah ini semua kerna diriku..🎶 "

Bariah sudah meraung seperti orang gila. Dia berlari ke sana ke mari dalam keadaan yg 'buta'.  Sedangkan kedua sahabatnya hanya melihat langsung tiada niat ingin menolong.

" Ada lagi manusia yg mcm ni? "

Bisik Woojin.

T.B.C.

Lambat update guys.

Idea kering. Ni pon pendek.  Hope korang suka Ah.

Wanna One Ke Kedah. [✔]Where stories live. Discover now