Wanna One kini tampak sedang bertungkus lumus menyiapkan homework yg telah diberikan oleh Cikgu Erni iaitu Cikgu Mathematik. Di bawah pohon mempelam, disitulah tempat mereka berkumpul untuk menyiapkan homework masing².
Jam sekarang menunjukkan 5 petang. Setelah bermain di pesta selama dua jam , mereka bertekad untuk pulang kerumah tatkala ketiga gadis itu mula membuat aksi gila.
Ketiganya telah membuat konsert yg tidak diitiraf ditengah² pesta.
Namun disisi lain terlihat Jaehwan sedang tidak tentu arah. Kepalanya yg sememangnya tidak gatal digaru berulang kali.
" Hyung soalan 5(a) mcm mna nak buat jalan kira dia. Susah la hyung. "
Rengek Jaehwan pada Minhyun. Sudah berapa kali dia mencari jawapan pada soalan itu namun masih juga tidak dapat.
Tak leh jadi kena tanya budak pandai jugak.
" Yg mna? "
" Yg ni. "
Tunjuk Jaehwan pada soalan itu.
" Ouwhh senang ja. Jawapan dia.."
" 12 "
Belum sempat Minhyun menyambung, ada suara seseorang yg datang menyambung.
Ayat apakah.
Kini sebelas mata itu memandang tepat kearah ketiga gadis itu. Dan manusia yg datang mencelah itu ialah....
Bariah..
" Kau ke yg jawab tadi? "
Soal Minhyun seakan tidak percaya.
" Ha la aku la yg jawab tadi. Betui dak jawapan dia 12 ? "
Kini Bariah berbalik menyoal Minhyun, sedangkan namja itu hnya membalas dengan anggukan.
Seakan tak percaya, Wanna One masih lagi tergamam. Budak paling pemalas boleh jawap dengan betul?
Biar betik?
" Mna kau tahu jawapan dia? "
Soal Woojin. Kening sebelah diangkat berulang kali. Bagi detektif lagaknya .
" Aku usya jawapan Minhyun. "
" Hadehh.. "
Kini sebelas namja itu serentak pengsan.
" La keihpa plak. "
" Takpa . Bedah Peah jom kita buat CPR dekat lepa. " .
Mendengar sahaja perkataan CPR dengan serentak kesebelas namja itu bangun daripada 'pengsan' mereka.
" Takpa kitorang dah sedar dah. "
Daniel seakan tidak rela bibir sexynya dicemari .
" Alooo baqu nk cium hampa. "
Kini kita dapat lihat Wanna One mempamerkan wajah jijik mereka.
" Awat hampa buat muka lagutu. Huduh haihh. "
Tegur Peah.
" Erkkkk sja. "
Balas Baejin . Kepalanya digaru tampa sebab.
" Ouwh k. Ni kami mai ni nk habaq ni. Esok hg Minhyun dapat anugerah cemerlang. Tung ahh budak pandai. "
Bariah menyampaikan maklumat yg telah diberikan oleh Cikgu Botak tadi. Ya dia terserempat dengan Cikgu Botak sewaktu ke kedai runcit tadi.
" Wuuu Minhyun... "
Sorak yg lain. Sedangkan orang yg disorak sudah kembang kempis hidungnya.
" Bukan Minhyun ja yg dapat. Kami pon dapat. "
Seakan tak percaya. Kini kesebelas mata memandang tepat ke arah ketiganya.
" Anugerah pelajar ternakal didunia. "
Selesai sahaja jawapan mereka terus bergema suara ketawa ketiganya .
Pikir lawak???
" Korang rasa lawak ke? "
Savage Woojin menyoal.
Bagus kau Woojin.
" Haihhh nk gelak sekali sekala pon salah. Dak aihhh kawan kami yg dapat Latipah orangnya. "
" Ouwhhh Latipah yg jenis suka duduk diam tu ehh. "
" Ehhhh dia tak mcm hampa sangka. Dia tu menqege ouhhh.. kami tau ahh..kami kawan dia. "
Bermulalah aksi sembang muhung diantara Wanna One dan SRB.
Skip.
Kini tibalah hari yg ditunggu-tunggu. Hari pernyampaian hadiah bagi pelajar cemerlang dalam akedemik dan kokurikulum.
SRB sudah lama berada di tempat penonton. Tapi siapa sangka tempat VIP jugak yg menjadi sasaran mereka.
Puas cikgu menghalau. Namun masing² berat punggung.
Wanna One yg melihat hanya mampu mengeleng.
Kini tibalah giliran Latipah ingin naik ke atas pentas.
" Nur Seroja Binti Mat Tahir. Pelajar cemerlang dalam Sains dan Matematik. "
" Wuuuuu nama hg bukan Seroja weyyyy.. Nama hg Latipah wey.. "
Jerit ketiganya. Latipah yg berada di atas pentas sudah mula cuak. Habis lah kantoi nama sebenarnya.
" Ni kat kami ada kat pengenalan hg yg kami petostat haqi tu uh.. ni nama hang Nur Latipah Binti Mat Tahir. Bukan Seroja wey. "
Riuh satu dewan dengan suara ketiganya. Latipah yg berada di atas pentas sudah malu.
Habih kantoi la.
Baqu nk acah acah bandar.
Tup tup kantoi nama Latipah.
" Uishh uishhh uishhhh dasyat noh. "
Woojin menggelengkan kepalanya tanpa sebab. Rakannya yg lain hnya memerhati.
Woojin cakap Kedah?
Biaq betui hang???
Tbc.
Sorry pendek
Promote sat..
Wanna One Berpuasa.
Bakal diupdate chap satu.
Tapi mungkin setiap chap pendek je kot.
Tengok la klau idea banyak, banyak la dalam satu chap tu. Annnn???
Klau banyak yg support ff ni. Ok akan update chap seterusnya.
YOU ARE READING
Wanna One Ke Kedah. [✔]
FanfictionWANNA ONE pelajar pertukaran sekolah dari Korea ke Kedah selama tiga bulan. Kehidupan di Kedah mengubah segalanya tatkaka berjumpa dengan tiga orang gadis yg sungguh nakal dan pelajar yg paling bermasalah di sekolah. " Hyung , Hwi nk balik. Tak tah...