" Bala, Bala "
Jerit mereka bersebelas.
SRB kini tiba dengan menunggang motosikal kesayangan mereka.
Dataran kejat sekolah menjadi sasaran mereka untuk dijadikan trek perlumbaan motosikal.
Ekzos motosikal yg sememangnya berkarat menyebabkan asap berkepul keluar dan menyebabkan pencemaran udara berlaku.
Wanna One yang berada disitu sudah kehilangan nafas. Mereka memerlukan oksigen.
Bantu mereka!!!!.
" Bariah, Bedah, Peah. Sudah tu. Mati manusia kat sini. "
Jerit cikgu Botak yg sempat rasa bersalah kerana ketidakhadiran mereka bertiga.
Dia sangkakan mereka tidak hadir disebabkan kemarahannya terhadap ketiganya.
Mendengar jeritan Cikgu Botak membuatkan Bariah menghentikan aktivitinya. Peah dan Bedah yang berada di belakang sebagai penumpang tetap hanya mencebik.
" Alooo.. "
Cebik ketiganya. Wanna One bernafas lega. Akhirnya mereka mampu bernafas.
Jisung yg seperti nyawa² ikan sudah dapat diselamatkan.
" Mau mati aku dengan diorang ni. "
Bisik hati kecil Jisung.
" Kenapa mai terus preh moto. Pikiaq moto lawa kot. "
Omel Cikgu Botak. Sedangkan ketiga hnya mengabaikan omelan cikgu Botak. Malah mereka asyik memandang habang Wanna One.
" Kamu dengaq dak apa saya kata. "
" Dengaq. "
Pasrah ketiganya
" Ni kenapa tak mai tiga hari ? Majuk dengan cikgu ha? "
Wanna One memandang ketiganya dengan penuh minat. Nak tahu jugak jawapan ketiganya.
" Kami...."
Pang!! Pang!! Pang!!!
Jawapan mereka terbantut tatkala Hamizan datang sambil mengetuk tudung periuk.
Wanna One memandang tajam pada Hamizan. Sedangkan lelaki itu hanya mempamerkan wajah tenuknya.
Haihhh bikin suspen plak.
" Kami..."
Pang!! Pang!! Pang!!
Sekali lagi berlaku benda yang sama. Daehwi sudah membuka kasut bersedia untuk membaling pada Hamizan. Namun ditahan oleh Sungwoon.
" Lekkk jangan buat dia. Kami upah dia. Tau dah nk tanya soalan ni. Sja nk buat suspen sikit. Ni..kami tak mai kolah sebab kami p tiduq dekat Taman Tema Ayaq yang baqu buka tu. "
Penerangan Peah membuatkan Wanna One dan Cikgu Botak serentak jatuh pengsan.
" Ait kehpa ni? Lantak Ah. "
Mereka berlalu meninggalkan Wanna One dan Cikgu Botak yang masih tidak sedarkan diri.
Skip
" Wey The EastLight comeback kan? "
Disini la mereka bertiga. Dihadapan tandas tempat mereka berlepak bagi menceritakan tentang comeback The EastLight.
" Ha lepa comeback lagu Real Man. "
Sahut Bedah yang sememangnya menjadi peminat tegar Sankang(?).
YOU ARE READING
Wanna One Ke Kedah. [✔]
FanfictionWANNA ONE pelajar pertukaran sekolah dari Korea ke Kedah selama tiga bulan. Kehidupan di Kedah mengubah segalanya tatkaka berjumpa dengan tiga orang gadis yg sungguh nakal dan pelajar yg paling bermasalah di sekolah. " Hyung , Hwi nk balik. Tak tah...