Chapter 18

506 64 8
                                    

Seminggu telah berlalu. Setelah seminggu Wanna One terpaksa menanggung derita sewaktu menjawab soalan dengan tingkah laku ketiganya yg sering dibuat gila, akhirnya mereka bebas.

Tapi tak sepenuhnya bebas.

Ada hari ketiga sewaktu mereka menjawab kertas bahasa Inggeris,  keadaan didalam kelas dibuat riuh dengan ketiganya tatkala  mereka bermain perang kapal terbang kertas.  Yang lebih teruk kapal terbang itu tersangkut dikepala Minhyun.

Dan tanpa belas kasihan. Bariah lantas melibas kapal terbang dikepala lelaki itu  dengan menggunakan beg. Menungging lelaki itu ke depan.

Klau nk diikutkan hendak saja dia bagi penyepak atoknya yg sudah lama atoknya wariskan. Tapi dipikirkan balik,  Bariah perempuan. Dia taknak jadi dayus.

" Murid² harini cikgu nak bagitau kedudukan hampa semua dalam kelas ni. "

" Nombor satu Minhyun... "

Mendengar sahaja namanya yang pertama disebut Minhyun sudah kembang semangkuk.  Hidungnya kembang kempis menahan rasa bangga. Sedangkan membernya memandangnya menyampah.

" Dua... Lai Guanlin..
Tiga..Ong Seongwoo
Empat... Lee Daehwi
Lima...Kang Daniel..
Enam... Park Jihoon.
Tujuh..Ha Sungwoon.
Lapan...Yoon Jisung
Sembilan...Park Woojin
Sepuluh...Bae Jinyoung
Sebelas...Kim Jaehwan.. "

" Alooo asal aku yg kesebelas? "

Soal Jaehwan bernada kecewa.

" Takpe Hwan aku ada. Aku boleh ajar kau. "
Minhyun cuba memujuk sahabatnya . 

" No kami mana? "

Aksi romantik yg dibuat oleh Minhyun dan Jaehwan terhenti tatkala ketiganya datang mencelah. 

" Kamu tiga nombor yg sma iaitu 12. "

" Wuhuuuu aku pandai.. tak pernah aku dapat top 15 dalam kelas. Selalunya top 30. "
Jerit Peah teruja. Wanna One memandangnya pelik.

Nombor last wey!!

Asal kau punya teruja tu lain mcm.

Skip

Waktu pelajaran sudahpon tamat. Wanna One kini bersiap sedia untuk pulang. Masing² sudah teruja, memandangkan dihadapan rumah mereka kini telah mengadakan pesta yg boleh dikatogerikan sebagai funfair.

" Hyung kejap lagi kita masuk rumah hantu eh? "

Ajak Sungwoon pada Jisung. Sedangkan Daniel yg berada disebelah sudah mengeleng . Dia tidak sanggup menanggung ketakutan saat melihat wajah hodoh hantu² tu lagi.

Cukup lah hnya sekali.

" Boleh jugak. "

Kini Daniel hanya mempamerkan wajah pasrahnya.

" Weyy satlagi hampa nak p main depan rumah hampa tu hahh??? "

Soal Peah yg entah datang dari mna. Wanna One sempat terkejut dengan kehadirannya.

" Ha'Ah "

Jawab Woojin bersahaja,tanpa memikir dahulu apa yg bakal berlaku.

" Yg kau pegi bagitau diorang tu kenapa?  "

Marah Jihoon.

" Owhhh takpa satg kmi p qumah hampa naih..kita p sma². Baqu syok. "

Peah sempat mengenyitkan sebelah matanya kepala Guanlin sebelum berlalu meninggalkan mereka. Sedangkan orang yg dikenyit sudah mencari baldi untuk memuntahkan isi perutnya.

Wanna One Ke Kedah. [✔]Where stories live. Discover now