Chapter 3

1.1K 108 45
                                    

" Hyung,  barang dapur takde. Jum pergi Tesco. Alang² Tesco depan rumah je. "

Ajak Minhyun yg sememangnya sudah teruja melihat bangunan Tesco yg tersergam indah di hadapan rumah mereka.

" Barang² dapur dh habis ke? "

Jisung menyoal.  Dia memandang Minhyun yg tersengeh memandangnya.

Apahal budak ni?

" Ada tu memang ada.  Tapi cukup untuk malam ni je. "

" Dah tu esok je la kita pergi. Dah malam ni. "

Minhyun mencebik. Dia berlaku ke dalam miliknya yg dikongsi oleh Jaehwan. Jaehwan yg sedang bermain phone di atas katil terkejut beruk dengan kehadiran Minhyun ditambah lagi pintu yg dihempas kuat.

Nasib sahaja tidak roboh.

" Kau pahal wey? "

Marah Jaehwan,  namun Minhyun hnya mengendahkannya. Jaehwan mendengus.

Huhhh!! Lantak kau laa.

Tok!! Tok!!! Tok!!

Jihoon berlari terkedek² ke pintu utama tatkala mendengar seseorang mengetuk.  Tangannya memegang tuala.

Niat nk pergi mandi tapi ada orang ketuk pintu pula.

Pintu dibuka ...

" Home service!!! "

Tuala yang dipegang oleh Jihoon terbaling ke arah tiga orang perempuan yang berada di hadapannya sekarang.

Tiga orang perempuan?

Sudah tahu siapa mereka.

Akibat itu, Bedah telah dikelumus dengan tuala kepunyaan Jihoon.

" Arkkkk aku dah buta!!! "

Jerit Bedah takut. Dia mula berlari tak tentu arah.  Bariah dan Peah yg melihat langsung tiada niat nk menolong.

Malah mereka langsung sahaja ketawa melihat rakan mereka seperti itu.

Disebabkan mata tertutup dengan tuala Bedah tidak nampak dia menghala ke sebatang pokok kelapa yg sememangnya tertanam di hadapan rumah itu.

Dann...

Bukkk!!!!

Bedah selamat mendarat ke atas tanah dan dibayar cash dengan buah kelapa menimpa kepalanya.

Bariah dan Peah memandang sesama sendiri sebelum berlalu masuk ke dalam rumah Wanna One.

Weyyy mangkuk orang tak jemput laa!!!

Jihoon masih lagi kaku di hadapan pintu. Dia menghampiri Bedah.  Bahu gadis itu ditolak perlahan.

" Hai!! "

Jihoon jatuh terduduk dek terkejut dengan tindakan Bedah. Ma tidaknya yeoja itu dengan secara tiba² membuka mata.

" Kau bukan maty ke? "

" Mati kepala hangguk hang apa? Aku masih hidup la. "

" Tadi dah kena hempap dengan tiga biji buah kepala? Takkan masih hidup. "

" Setakat buah nyioq, biasa² ja bagi aku. Dulu aku pernah kena hempap dengan buah durian la. Masih hidup ja. "

Membutang mata Jihoon mendengar cerita Bedah.

Tipu atau bohong?

Ehh kejap!!!

Tipu dan bohong sama je la.

Tipu atau betul?

Klau betul. Diorang ni Alien!!!!

Jihoon berlari masuk ke dlam rumah. Dia meninggalkan Bedah yg sedang  pelik memandangnya. 

" Kehpa tu? "

Bedah mengaru kepalanya yg sememangnya gatal.

Meanwhile Peah dan Bariah

Dua orang perempuan itu kini sedang berada di dapur Wanna One. Segala makanan dilahap oleh mereka.

Weyyy balik makan dekat rumah la.

Wanna One kini saling berpandangan. Jihoon yg baru sampai jugak membutang.

Makanan mereka kini sudah lincin dilahap dua ekor malaun ni.

Woojin memcebik perutnya diusap.

Lapar.

Daniel juga turut melakukan hal yang sama. Dia memandang Seongwoo berharap sahabatnya dapat membantu namun Seongwoo hanya mampu mengangkat bahu tanda tak tahu.

" Arkhhhh "

Sendawa keduanya. Wanna one hanya mampu menutup hidung tak tahan dengan bau sendawa keduanya.

" Trimas untuk semua makanan ni!! "

Mereka berdua ingin berlalu pergi namun ditahan oleh Daniel.

Daniel memandang mereka berdua tajam. Namun itu tidak mengerunkan keduanya.

" Napa? "

" Korang habiskan makanan kami? "

Mereka berdua beralih memandang pinggan mangkuk yg kini sudah lincin.

Mata keduanya membulat.

" Yaaa sapa makan semua ni? Kuajaq btoi!! "

Marah mereka. Mulut Wanna One ternganga.

Diorang ada penyakit nyanyuk ke?

" Bariah, Peah!! Hampa makan tak tingai dekat aku! Hareyy!!! "

Jerit Bedah.

" Kami makan eh??? "

Soal Peah dibuat lupa.

" Korang makan makanan kami! Kebulur la kami malam ni! "

Daehwi menghentak kaki menuju ke biliknya. 

" Kami cuma mai buat home service jala. "

Bariah masih tanak mengaku kesalahannya.

" Home service kepala timun korang la! "

Kali ini Daniel sudah marah. Dia memandang pinggan mangkuk berulang kali. Berharap makanan itu dapat kembali.

Tapi itu hnyalah angan² semata² .

" Home Service la. Pembersihan rumah. Makanan tu kami dah cuci. Semuanya akan kisaq dalam pequt kami. So itulah yg dinamakan service. "

Peah menerang satu persatu. Dan sekali lagi Wanna One tak percaya. 

Mereka memandang sesama sendiri. Kemudian mereka kembali memandang ketiga perempuan itu.

Tapi...

Mereka sudah hilang!!

Bammm!!!

Pintu dihempas.

Huhhh dah lari.

" Hyung kita kena berpuasa malam ni!! "

Woojin mula meraung.

" Aku rindu omma aku!!! "

T.B.C

Typo mungkin bersepah.

Sorry mungkin chapter ni tak lawak. Tapi sya harap korang enjoy. 

Wanna One Ke Kedah. [✔]Where stories live. Discover now