Kini merupakan hari terakhir Wanna One berada di sekolah tersebut. Esok mereka akan pulang ke Korea.
Jisung sedari tadi gelisah. Dia memandang kekiri dan kekanan. Bagai ibu ayam yg kehilangan anak²nya sahaja lagaknya.
" Hyung kau asal. Dari tadi gelisah semacam je. Ada hilang sesuatu ke? "
Sungwoon menyoal. Dia juga tak tenang melihat hyungnya yg gelisah. Baginya ianya menganggu aktivitinya yg sedang baca majalah kecantikan.
" Aku bukan apa. Aku rasa bersalah la dekat tiga orang perempuan tu. Kau tahu kan sejak kita balik dari Langkawi tu aku banyak marahkan diorang. Dan entah tetiba aku rasa bersalah. Yelah kita kan dah nk balik Korea. Nk la jugak minta maaf walaupon awal dulu aku tak suka diorang tu. "
Panjang sahaja luahan yg dilontarkan dari mulut lelaki itu. Sungwoon mengangguk. Majalah kecantikan ditutupnya lalu wajah hyungnya dipandang.
" Cakap pasal minta maaf. Aku pon nk minta maaf jugak. Aku banyak buat slah. Walaupon diorang tu perangai mengalahkan babi hutan. Tapi diorang banyak tolong kita sewaktu dekat Kedah ni. "
" Hyung² sekalian. Borak apa je korang? "
Kini pandangan Sungwoon dan Jisung beralih pada rakannya yg lain.
Baru balik dari kantin la ni.
Kini kesemua member mengambil tempat di hadapan Sungwoon dan Jisung.
" Ha apa je yg korang borak ni. ? Nampak mcm serius. "
Kali ni Minhyun pulak yg berbalik menyoal.
" Kami cadang nk pegi minta maaf la dekat tiga orang perempuan tu. "
Jisung membalas. Sendu sahaja bunyinya.
" Minta maaf? Kita ada buat slah? "
Seakan tidak mahu menerima kenyataan. Daniel menyoal.
" Mestilah ada. Kau pernah kutuk si Bariah tu. Kau kena ingat Niel. Sejauh mana pon benci kita dekat diorang. Kata maaf itu penting. Buang ego tu sikit. "
Nah ambik kau kan dah kena ceramah dengan Seongwoo . Daniel mencebik. Dia pulak yg kene.
" Oklah. Nnti aku pergi minta maaflah. "
" Cakap pasal diorang. Korang ada nampak diorang? Sehari ni aku langsung tak nampak diorang. Sejak kita masuk kelas selepas perhimpunan. Kelas math dan sains pon diorang tak masuk. "
Dahi Jihoon mula berkerut. Dia juga pelik. Memang benar ketiga gadis itu langsung tidak kelihatan.
Tok!! Tok!! Tok!!
Kesebelas namja itu tersentak tatakala ada orang datang ke kelas mereka.
Terlihat seorang pelajar junior kini sedang berdiri di hadapan kelas mereka.
" Ya ada apa? "
Guanlin menyoal ramah.
" Cikgu Botak minta abang² semua tolong carikan Sobariah, Rapeah dan Bedah. Lepa hilang dari tadi lagi. Dan cikgu tak tau nk caqi kat mana dah. Sebab tu cikgu minta abang² semua tolong. Terima kasih. Saya balik kelas dulu noh. "
Laju sahaja budak tu menghilang. Wanna One berpandangan.
Dan tanpa membuang masa mereka bergegas keluar dari kelas bagi membantu dalam misi mencari SRB.
.
.
.
.
.
." Rapeah!!!! "
" Sobariah!!!!! "
" Bedah!!!!! "
" SRB korang dekat mna!!!! "
Seluruh pelosok sekolah hanya bergema nama tiga orang gadis itu. Murid² lain jugak bekerjasama mencari mereka bertiga.
" Pi mana la lepa ni cikgu? Saya dah penat cari. "
Rengek Wahida pada cikgu botak.
" Sat la kita caqi lagi. Kalau tak jumpa jugak saya P buat laporan la. "
.
.
.
Skip
.
.
.
Kini setibanya waktu pulang. Namun ketiga gadis itu masih belum dapat ditemui.Wanna One masing² sudah terduduk lemah di kerusi batu yg tersedia di hadapan koperasi.
" Nampaknya sya kena buat laporan jugak. Sya dah call mak pak lepa. Tapi mak pak lepa kata lepa takdak dekat rumah. Sya pegi dulu la noh. "
Buk!!!!
Bersma dengan kereta Miss Goh keluar dari parking kereta. Bersama itu jugaklah mereka mendengar sesuatu jatuh. Mata mereka kini terarah pada tiga orang gadis yg ni sedang terlentang di parking kereta.
Cikgu Botak dan Wanna One segera berlari mendapatkan ketiga gadis itu. Mata mereka membutang.
" Bariah, Peah Bedah!!!! Sini hampa noh. Penat kami caqi satu sekolah. ! "
" Tengok² apa? Kami nk lena sat!!! "
Hanya ayat itu sahaja yg dilontarkan oleh ketiganya. Malu itu sudah tak terkata. Badan yg sakit akibat terhentak ditar hanya mampu ditahan. Kini muka masing² ditutup menggunakan tudung masing².
Posisi mereka masih lagi dalam pembaringan.
Haihhhh apa sajalah.
" SRB ikut sya P bilik disiplin. Wanna One pon. "
" La kami buat salah ka? "
" Boleh tanya? Dah ikut ja!!! "
Mendengar sahaja amaran maut Cikgu Botak membuatkan ketiga gadis itu terpaksa mengikut. Sambil² itu mereka menjelingnya habang Wanna One.
Entah apa alasannya.
" Dia jeling aku wey! "
Bisik Woojin pada Jihoon. Namun diendahkan oleh lelaki itu.
Bilik Disiplin.
" Apa faktor hampa sembunyi belakang keta Miss Goh? "
Tegas sahaja suara Cikgu Botak menyoal. Wanna One sudah tertunduk. Sedangkan ketiga gadis itu masih lagi tersengeh sumbing.
Bagai tiada kesalahan yg dibuat.
" Kami saja buat sembunyi belakang tu. Sebab kami kecewa dengan habang Wanna One yg dah nk balik Korea. Cikgu nk tau. Tengah² kami dok sembang muhung boleh pulak si Bedah ni wak mai jambu ayaq. Kami apa g makan uhh. Lepas makan mengantuk pulak tu yg lena belakang tu. Tup² Miss Goh keluaq.. keihtu yg mcm buah nangka busuk uh."
Tanpa bersalah Bariah menceritakan apa yg terjadi. Sedangkan dua sahabatnya hanya mengangguk mengiyakan.
" Hanya sebab tu ja? Dan lagi satu mana dapat jambu ayaq? "
" Ouwh tu Kebun Sekolah cikgu. "
Laju sahaja Bedah menjawab.
Mata cikgu Botak dan Wanna One sudah membutang.
" Apa? "
" Takpa kami balik dulu. BARIAH PEAH LAQII!!!!!! "
Maka bertempiaranlah ketiganya berlari menyelamatkan diri.
" KUAJAQ PUNYA ANAK MURID!!!!! "
TBC.
LAMA HIATUS NUHH.
K BYE.
YOU ARE READING
Wanna One Ke Kedah. [✔]
FanfictionWANNA ONE pelajar pertukaran sekolah dari Korea ke Kedah selama tiga bulan. Kehidupan di Kedah mengubah segalanya tatkaka berjumpa dengan tiga orang gadis yg sungguh nakal dan pelajar yg paling bermasalah di sekolah. " Hyung , Hwi nk balik. Tak tah...