" Tak guna "
Wajah Jihoon serta merta bertukar menjadi merah padam. Mak tidaknya, ketiga gadis itu mengantikan Iphonenya dengan telefon mainan.
" Lawa IPhone kau Jihoon. Warna Pink lagi. Sesuai dengan kau. "
Ejek Woojin sambil disertakan ketawanya.
" Diamlah kau! "
Tengking Jihoon. Dia berlalu masuk ke dalam biliknya dengan air mata berlinangan.
Skip
Wanna One kini dengan keadaan semangat berjalan menuju ke sekolah. Harini ada ujian. Mestilah mereka semangat.
Pesaing mereka bukannya ramai hanya ada tiga orang. Dan itu belum tentu tiga orang yeoja itu menjawab atau tidak.
Jihoon yang kelmarinnya masam mencuka kini sudah ceria sepenuhnya setelah telefon mainan kini diganti semula dengan IPhone baru setelah ketiga bapa gadis itu mengetahui hal yg sebenar.
" Peah hang baca buku dak semalam. "
Wanna One segera menahan telingga bagi mendengar perbualan ketiganya.
" Dak. Buku yang baca aku. "
" Manjang lena hang. "
Ejek Bariah.
" Eleh hang tu baca dk. "
" Dk semalam aku tangkap nyamuk. Harey dia ketik aku. "
" Kepala hangguk hang. Ckap oqang dia pon sama. Ni Bedah hang baca dk. "
" Dak gak. Semalam mak aku tengalung belanga kena betui pala. Hilang ingatan sat. "
Bedah mula bercerita bohong.
" Woi cita muhung pa! "
Teguran seseorang membuatkan mereka bertiga tersentak. Ketiganya beralih bagi memandang si penganggu. Dan terlihatlah sepasang kembar yang kini dengan cantik tersengeh kepada mereka.
Syamira dan Syamiza nama diberi.
" Harey hang kata kami cita muhung ahh. "
" Bariah, Bedah ligan lepa. "
Jerit Peah. Maka bertempiaranlah keduanya berlari menyelamatkan diri.
" Apa nak jadi. Sampai sekarang tak insaf lagi. Apa nak jadi. "
Nyanyi Jaehwan.
" Dah jon masuk kelas. Kejap lagi ujian. Bahasa Malaysia dulu kan? "
Minhyun menyoal. Dan itu mendapat anggukan dari yang lain.
Skip
Peperiksaan sudah berjalan selama satu jam. Kini masih tersisa lagi satu jam. Suasana disekitar sungguh sunyi sepi hanya ditemani bunyi kipas berpusing.
Namun suasan sunyi sepi itu tidak kekal lama tatkala ketiga gadis itu kembali melakukan masalah.
Krekk!!! Krekkk!!!
Bunyi meja ditarik. Wanna One dan guru yg penjadi pengawas peperiksaan tersentak.
Kini kesebalas namja itu menoleh memandang ke belakang. Dan mata mereka membulat sempurna saat melihat ketiganya tanpa rasa bersalah berbincang jawapan.
" Jom bincang karangan ni. Harey susah "
Ajak Bariah yang kini lehernya sudah menjadi leher angsa untuk melihat jawapan Peah.
" Jom "
" Cikgu! Diorang tiru! "
Ngadu Daehwi. Sesungguhnya dia sangat cemburu melihat mereka bertiga dengan senang hati dpat berbincang.
YOU ARE READING
Wanna One Ke Kedah. [✔]
FanfictionWANNA ONE pelajar pertukaran sekolah dari Korea ke Kedah selama tiga bulan. Kehidupan di Kedah mengubah segalanya tatkaka berjumpa dengan tiga orang gadis yg sungguh nakal dan pelajar yg paling bermasalah di sekolah. " Hyung , Hwi nk balik. Tak tah...