"Arghhhh !!! I hate you Daddy !! Semua lah tidak boleh saya buat. Itu ini semua pun tidak boleh. Look im mature enough bah. No need to control my life anymore. I just wanna hang out with my friend pun tidak boleh. Takut sangat saya buat benda yang boleh kasih jatuh imej family. I have my own life bah. " Jiwa muda Scarlett sangat2 memberontak bila daddynya selalu mengongkong perbuatannya. Everything dia buat mesti daddy dia bagi izin dulu then she can do it. Sad life for Scarlett.
"Scarlett ! kau mahu pigi mana tu? Mau malam sudah ni. Just stay at home." Kata daddy Scarlett yang sedang leka minum petang dengan mumy Scarlett.
"Sayang, just let her go. She is mature now. I believe that she can take caree of her self. don't to much strict with her."
"Argh ! ni lah masalah kau ni. Kasih manja betul Scarlett. Tingu sekarang suka hati saja dia mahu keluar. What if dia buat something bad yang boleh menjatuhkan imej keluarga kita. Mumy mahu begitu?"
"Of couse not. But we have to believe with her sayang. Tidak selamanya kita dapat mengongkong hidup dia. Dia perlu privacy dia juga. I know dia boleh jaga diri dia. "
Daddy hanya mendiamkan diri lepas mumy cakap begitu. Situasi yang sama akan berlaku bila saya mahu keluar rumah. Mumy and dady selalu bertekak cuma sebab tu saja. Nasib mumy selalu defend saya. Cuma mumy yang faham jiwa saya. Kalau dady dia cuma fikir pasal imej keluarga saja. Nothing important more than that!
Saya hanya keluar rumah tanpa menghiraukan dady. Look im totally enough with all this bah. Im 20 already but my daddy treat me like I was just 10. Kan bagus saya di lahirkan dalam kalangan keluarga yang biasa saja. Walaupun hidup tidak mewah tapi at least they have their freedom to do anything.
Scarlett memecut laju keretanya keluar dari perkarangan rumahnya. Kepalanya sangat berserabut fikir pasal daddynya yang sangat strict dengannya. Setelah 30 minit dalam perjalanan akhirnya Scarlett sampai di satu night club jauh dari kawasan rumah mereka. Tempat yang tiada mengenali dia adalah anak seorang usahawan yang terkenal. Scarlett keluar dari keretanya dan masuk ke dalam bar itu. Tempat ini sudah biasa Scarlett datang bila moodnya tidak bagus, dia akan menghabiskan masanya di sini untuk menenangkan fikirannya dengan minum wine. At least dia bebas sekejap dari daddynya.
Susana dalam bar itu seperti biasa. Pelanggan tidak terlalu ramai. Scarlett memilih tempat duduk di tempat biasanya dekat dengan kaunter.
"Hey scar ! so minum what?" Tanya pelayan di sana.
"Macam biasa Smith." Jawab scarlett.
Smith ni pekerja dalam bar itu. Memang peramah orangnya. Dia suka bercerita dengan Scarlett dan mendengar semua luahan hatinya.
There is your wine Miss Scarlett. Bilang si Smith sambil dia letak tu gelas di depan meja Scarlett.
YOU ARE READING
THE TATTOO ✔️
General FictionScarlett Kim, berusia 20 tahun. Anak kepada usahawan terkenal Dato Jonathan yang sangat mementingkan imej keluarga. Menjadi anak tunggal perempuan dalam keluarga terkenal ini di anggap satu bebanan bagi diri Scarlett kerana ayahnya selalu mengongkon...