Selepas saya dan mama Jaden siap berbincang, kami pun masing-masing balik. Otak saya memang serabut fikir. Semua kata-kata Anty Sherly masih terngiang-ngiang di telinga saya.
"Macam mana saya mau kasi tau mumy sama dady yang mama Jaden mau datang rumah esok ni. Durang setuju juga kah tu? Semua ni terlalu awal bah. I'm still young. I'm not ready yet. Tapi.. Takdir dan kenyataan yang buat saya begini. What can I do now? Nothing.. I can't against the fate and change it just what I like. Scarlett ! You can face this. Be strong for your son. He need his father. Whatever happen I will make sure everything will going smoothly.. "
Mata fokus memandang ke depan, tangan erat memegang stereng kereta tapi fikiran melayang-layang. Saya on radio kereta channel hits fm ngam-ngam lagu favourite saya.
You're the one that never lets me sleep
Through my mind, down to my soul you touch my lips
You're the one that I can't wait to see
With you here by my side I'm in ecstasyI am all alone without you
My days are dark without the glimpse of you
But now that you came into my life
I feel complete
The flowers bloom, my morning shines
And I can seeYour love is like the sun
That lights up my whole world
I feel the warmth inside
Your love is like the river
That flows down through my veins
I feel the chill insideLagu Your Love by Juris berkumandang di radio kereta Scarlett. Saya peminat no 1 juga sama Dolce Amore, kisah cinta si Tenten aka Simon sama si Serena yang complicated tapi happy ending juga. Memang sweet couple juga durang in real life. Bikin jeles betul. How I wish I can get my love story like them but unfortunately not.
Sebelum saya balik rumah tu saya singgah sekejap pigi taman. Saya mahu bersendirian sekejap. Saya mahu bagi masa saya berfikir. Saya parking kereta di depan tu taman. Saya keluar dari kereta, saya duduk di bangku. Lepas 20 minit duduk di sana saya pun balik di rumah. Walau macam mana pun tonight saya perlu kasi tau sama dady and mumy pasal anty Sherly mau datang rumah esok..
Time dinner, kami semua berkumpul di meja makan. Mumy, dady, bro Darren and me. Bibik masak lauk favourite saya sama Darren. Kami makan tanpa bercakap sebab dady tidak suka time makan tu ada yang bercakap. Rude dady bilang. So lepas siap dinner tu saya decide untuk kasi tau mumy sama dady..
Siap makan, kami semua pun duduk di ruang tamu tingu tv.. Mumy sama dady memang fokus tingu berita. Saya pula tengah bergelut sama perasaan saya.. Kalau saya tidak kasi tau takut nanti dady pigi office dia juga esok. I close my eyes for awhile. "You can do it Scarlett."
YOU ARE READING
THE TATTOO ✔️
Ficción GeneralScarlett Kim, berusia 20 tahun. Anak kepada usahawan terkenal Dato Jonathan yang sangat mementingkan imej keluarga. Menjadi anak tunggal perempuan dalam keluarga terkenal ini di anggap satu bebanan bagi diri Scarlett kerana ayahnya selalu mengongkon...