PART 10

5K 534 40
                                    

"Dr. Carl !" Tegur Dr Hensen.. Senyuman di bibir Carl terukir bila Hensen menegurnya..

"Jauh termenung. Hmm.. Siapa yang kau tingu tu Dr. Macam dari tadi lagi saya nampak kau disini berdiri.. Something bother you Dr??" Tanya Hensen..

"No exactly.. Tapi saya nampak tu perempuan menangis tadi.." Sambil Carl menunding jari ke arah Bethany yang sedang bercerita dengan adiknya..

"Oh dia.. Poor girl Carl. Adik dia sakit tu ada kanser.. You know right the cost for the operation.. She must be struggle right now to settle down for the bill. Sudahlah dia sama adik dia tu anak yatim piatu.. Parents durang baru meninggal setahun lalu sebab car accident.." Terang Hensen..

Carl cuma mendiamkan dirinya.. Rasa kesian mula meyelubungi dirinya.. Memang kesian..

"Dr.Carl, i got to go now. Mau periksa pesakit dulu.." Kata Dr.Hensen..

"Okay.." Jawab Carl. Hensen pun masuk ke dalam wad kanak2 untuk memeriksa tahap kesihatan durang. This is daily check up for patient. Carl pun beredar dari sana dan pergi berjumpa dengan pihak atasannya. Setelah selesai, Carl pun keluar dari hospital tapi dari jauh lagi dia sudah nampak Bethany yang sedang menangis di bangku luar. Carl pun segera ke kaunter pertanyaan hospital dan meminta tisu. Setelah itu dia cepat2 pergi ke arah Bethany dan menghulurkan tisu tersebut akan tetapi Bethany menepis tangannya..

Bukan main sombong lagi tu perempuan. Carl cuba mau buat baik pun ditolak. Betul2 perempuan ni susah mau di faham.. Lepas Bethany beredar dari hospital, Carl pun jalan menuju ke parkir kereta dan memandu keluar dari kawasan hospital. Sudah 2 kali terserempak tapi Carl lupa saja tanya nama Bethany.

Selepas Bethany balik dari hospital dia pun kembali ke Boost bar untuk meneruskan kerjanya. Bethany memang sudah lama bekerja di bar tersebut, sudah menjangkaui 3tahun. Memanglah sesetengah orang tu mesti memberi tanggapan yang negatif sama pekerja bar tapi tu semua dari kita saja mau jerumuskan diri pada benda yang baik or buruk.

Kerja Bethany tu cuma kemas-kemas di Bar, hantar minuman sama pelanggan. Memang ada ramai customer yang datang minum di sana then mau bawa Bethany check in tapi dia akam cari alasan untuk menolaknya. Walaupun bekerja di bar bukan bererti dengan sesuka hati saja pelanggan mau bawa2 check in. Lagipun Bethany bukan jenis yang senang di pujuk rayu dan cair dengan wang ringgit.

"Macam mana keadaan adik kau Bet??" Tanya Puan Zizie.

"Dia okay cumaaa.." Bethany tidak dapat meneruskan kata-katanyaa.. Perasaan sebak mula menyelubungi jiwanya.. Namun dia cuba untuk menahan emosinya didepan Puan Zizie.

"Cumaa apaa...?" Puan Zizie bertanya.

"Teda lah.." Jawab Bethany... Dia tidak mahu memberitahu tentang adiknya yang perlu menjalani pembedahan kerana Bethany tidak mahu orang lain bersimpati ke atas dirinya..

Puan Zizie hanya mendiamkan diri. Dia tidak mahu memaksa Bethany untuk memberitahu apa yang menganggu dirinya. Takut nanti akan menyinggung perasaan Bethany. Puan Zizie pun meninggalkan Bethany membuat kerjanya..

Selesai Bethany mengelap meja itu, dia pun duduk di kerusi sebentar. Terasa sesak untuk bernafas bila minda dipenuhi benda yang merungsingkan. Apa yang patut saya buat sekarang ni? Mana saya mau dapat duit sebanyak itu? 100k bukan jumlah yang sikit. Ya Tuhan. Dugaan apakah ini.. Kenapa bukan saya saja yang perlu sakit.. Kenapa orang di sekeliling saya yang perlu menanggung kesakitan.. Sungguh ku tak mampu menghadapi ni semua. Airmata mengalir dipipi Bethany. Minda dan hatinya rancak berkata-kata. Namun dia tidak mampu mengungkapkannya dibibir. Dia tidak punya siapa-siapa yang boleh di percayai untuk teman curhat isi hatinya..

THE TATTOO ✔️Where stories live. Discover now