PART 23

3.8K 379 36
                                    

Wajah Anne tidak menunjukkan apa-apa reaksi yang mencurigakan, malahan dia tersenyum sinis bila Susan tanya siapa dirinya. Wajah mereka memang seiras. Keadaan menjadi hening buat seketika. Semua orang tergamam memandang dua orang yang mempunyai wajah yang seiras, lagi-lagi family Scarlett dan Jaden.

Dengan segera Bianca menarik tangan Anne keluar dari hotel. Bianca menarik kasar lengan Anne.

"Let me go Bianca. !!" Anne bercakap dengan nada yang tinggi.

"Pls get out from here Anne. This is my important day and i won't you destroy it." Kata Bianca sambil serius memandang wajah Anne.

Anne tersengih sambil memberi jelingan penuh makna. "This is not our plan Bianca. You're doing out of it. Fine, I'll go but our business is not finish yet. Wait and see." Anne berjalan meninggalkan perkarangan hotel itu. Bianca hanya mendiamkan diri tanpa berkata apa-apa.

"Apa maksud dia Bianca? Apa kaitan ko dengan dia..?" Scarlett yang dari tadi mencuri dengar perbualan mereka telah keluar dari sebalik pintu itu..

Bianca hanya mendiamkan diri.. Pandangannya tidak menentu sepertinya menyembunyikan sesuatu.. Tidak lama tu muncul Jaden di antara mereka.

"Sayang, i wanna go home.." Bilang Bianca sambil memaut lengan Jaden.

"But our event not over yet." Jawab Jaden.

"Hmm it's ok Jad. Im not feeling well. Pls send me home now. Let mumy handle this. I wanna going home." Bianca semakin berkeras mau balik.. Jaden terpaksa akur. Sebelum mereka jalan, Jaden sempat mengerling Scarlett. Scarlett hanya memberikan pandangan biasa saja..

Selepas saja mereka bertolak, Scarlett kembali masuk ke dalam hotel tersebut.

"Scarlett, where is Jaden and Bianca?" Tanya Darren..

"Durang jalan tu. Bianca cakap mau balik sudah."

"What ? balik? Majlis durg masi on lagi pula ni.."

"Entah lah. Malas saya mau fikir." Jawab Scarlett selamba..

"Oh yaa. Insp. Zul call tadi dia duruh dtg balai. So kau mau ikut saya kah?" Tanya Darren..

"Yes of course. I'll come with you.."

"Ok let's go.."

"WHAT'S wrong with you Bianca? Kenapa tiba2 bawa balik ni?" Jaden tanya Bianca.. Tapi Bianca hanya mendiamkan diri. Jaden mendengus perlahan. Tidak faham dengan karenah Bianca.

"Jaden, im sorry.." Kata Bianca tiba2..

"For what??"

Bianca menatap wajah Jaden tanpa ucapan.. Sampai saja di rumah Bianca dia terus turun dari kereta Jaden tanpa berkata apa2.. Jaden pula memandu balik ke hotel.

*******

Sampai saja Darren dan Scarlett di balai, mereka pun terus bergegas masuk di office Insp. Zul. Nampaknya Insp. Zul ada tetamu. Scarlett melihat ada seorang yang tengah duduk berhadapan dengan Insp.Zul. Dia seorang wanita. Rasanya macam Scarlett pernah nampak sebelum ni..

"Kamu sudah sampai? Silakan masuk En. Darren." Pelawa Insp. Zul. Tetamunya tidak pun menoleh belakang.

"Silakan duduk.." Jemput Insp. Zul. Scarlett dan Darren pun duduk di tepi tetamu Insp. Zul.

"Saya kenalkan ini Ms. Bethany. Dialah yang datang sini berjumpa dengan saya." Insp. Zul.

Bethany pun bersalaman dengan Scarlett. Scarlett memandang wajah Bethany dengan serius. Rasanya dia pernah berjumpa dengannya sebelum ni tapi dia tidak ingat di mana..

THE TATTOO ✔️Where stories live. Discover now