Jadenn tarik tangan saya pigi masuk kedai emas. Sedangkan time tu otak saya masih terfikir lagi sama kata2 si Smith.
"Jaden, apa kita buat sini?" Tanya saya.
"Sayang, saya mau kau pilih cincin." Jaden bilang.
"Huh ! Pilih cincin? for whatt??" Bingung otak saya gara2 si Jaden ni.
"Anggap saja ni hadiah dari saya. You're mine now kan. So xda salah kan saya bagi gift." Jaden.
Saya tingu muka si Jaden kejap. "But, saya bukan jenis yg suka dengan semua ni. Pls Jaden jangan manjakan saya dengan benda2 yang bgni."
Jaden kasi kerut dahi dia. Dia diam saja nda jawab saya. Tiba2 tu pekerja kedai tegur kami. "Yes sir, mahu pilih cincin kawin or tunang?" Tanya dia.
Terus saya tingu si Jaden. "I dont want ringg Jaden." Saya bilang.
"Ok then. Kalau sayang nda mau cincin, we buy rantai saja lah k. No more excuse nda mau." Serius ni dia tingu saya.
Terus tu pekerja kedai pun kasi tunjuk saya rantai yang latest and lawa. Jaden suruh saya pilih mana yang saya mahu. Punyalah awkwrd saya rasa. Terpaksa i just pick rantai yang ada buah love. Jaden tolong kasi pakai saya then dia bayar tu rantai.. Saya pun not sure brpa harga dia sebab Jaden memang tidak kesah harga mahal or not.
Selesai saja tu, Jaden bawa saya pigi makan. Time kami menunggu order, Jaden tiba2 minta diri pigi toilet.
Lepas Jaden jalan, tiba2 muncul lagi si Smith.
"Hi Scarlett.." Bilang Smith sambil senyum.
"Oh hii smith.." Jawab saya.
"Jaden di mana?" Smith tanya.
"Ohh dia pigi toilet tuu.".. Terus otak saya teringat balik sama kata2 smith yg tadi. Kebetulan time tu, si Smith merenung muka saya non stop.
"Yes Smith? knpa kau tingu saya begitu?" Saya tanya.
"No, nothing. I just love to look at you.. Well, lama nda jumpa kau." Bilang Jaden.
Saya diam sja. "Errr Smith, apa maksud kau cakap yang tadi tu? U mention bout plan? plan wht?"
Smith senyum sambil gosok rambut dia. "Yes opkos lah, ni mesti plan dia mau tackle kau sampai kau jadi milik dia. Right?"
Saya senyum malu depan dia. Pipi pun terus merah saya rasa. Belum sempat saya jawab si Smith terus si Jaden sampai sudah. Saya tingu muka dia macam marah2.
"I got to go now Scarlett. Nda mau ganggu kau sama Jaden sini. Bye." Terus smith pun berdiri dari kerusi dia and jalan.
"Jaden, why?" Saya tanya dia.
Dia geleng kepala saja. Tapi expresi muka dia macam orang stress saja. Nasib nda lama tu order kami sampai sudah. Kami masing2 makan tanpa bercakap. Siap tu dia bayar bill then terus kami balik. Dalam perjalanan balik tu memang dia nda pun bercakap sama saya. Nda saya faham kenapa dia macam begini. Kena santau kali di tandas tadi.
Time dia driving saya try to hold his hand, tapi dia tepis. Gosh ! What the fish. Now saya memang nda faham dia. Takkan dia jeles sama smith. At least cakap lah bah sama saya. Sekarang mood merajuk saya pun ON. Kita main ignore2 saja.
Sampai di rumah, terus saja saya keluar dari kereta dia tanpa cakap apa2. Ingatkan dia pun turun dari kereta mau pujuk saya, ni tidak dia terus drive laju kereta dia.
Saya masuk saja rumah malas sudah mau fikir pasal Jaden. Tiba2 moody bagai. Kalah2 perempuan period.
"Scarlett, Jaden mana?" Tanya mumy.
YOU ARE READING
THE TATTOO ✔️
Aktuelle LiteraturScarlett Kim, berusia 20 tahun. Anak kepada usahawan terkenal Dato Jonathan yang sangat mementingkan imej keluarga. Menjadi anak tunggal perempuan dalam keluarga terkenal ini di anggap satu bebanan bagi diri Scarlett kerana ayahnya selalu mengongkon...