SEMI-FINAL
"Sayangg.." Panggil Bianca ke Jaden yang baru saja sampai di depan rumahnya.
"Kenapa kau suruh saya datang sini?" Jaden.
"Salah kah? Kau tunang saya kan. Of course lah i want to be with you all the time." Bianca.
Jaden membuang muka. Tidak menjawab ucapan Bianca.
"Sayang, i want eat Pizza. Not me actually but this baby." Sambil Bianca mengusap halus perut dia. Jaden tidak banyak cakap terus dia bawa saja Bianca jalan.
Jaden memandu serius sampailah sampai di Pizza. Siap parking kereta terus dorang sama2 masuk di kedia Pizza itu. Jaden suruh saja Bianca order apa yang dia mau makan. Siap Bianca mengorder Jaden yang membayar bill tersebut.
"Saya pigi toilet dulu. Tunggu sini." Kata Jaden.
"Alright." Jawab Bianca.
Tengah Bianca asyik makan Pizzanya, datang seorang yang bertopi dan berjaket ke arahnya dan duduk di depannya.
"Smith." Kata Bianca.
Smith senyum sinis. "There you are Bianca, i miss your body.. Hmm.."
"Shit ! Ni mesti plan kau sama Anne kasi kena saya tu malam kan. How dare you to touch me Smith. I don't even know you." Marah Bianca.
"Chill baby. Jangan marah2 tidak bagus untuk baby di perut kau. Dear baby, nanti kau besar jangan jadi macam mumy kau ah." Perli Smith sambil menyentuh perut Bianca.
Bianca menepis tangan Smith. "Don't touch me." Kata Bianca sambil memandang tajam Smith.
"You look more pretty with that face Bianca." Puji Smith sambil cuba untuk mengucup dahi Bianca. Bianca tidak mampu untuk mengelak.
"I know you pregnant right now. And inside your tummy is my baby, not Jaden. Both of us know that. Bianca, please let them know about this. Be with me. Saya akan bertanggungjawab sama kau." Smith.
"How can you say like that? Kau buat semua ni bukan suka2 sja kah? You just follow Anne's order to trap me." Bianca.
"Memang. Saya ikut rancangan Anne tapi saya sedar apa yang saya buat sama kau is too much. Think again Bianca, kita sedang hancurkan kebahagian orang lain. Kita pisahkan keluarga yang sepatutnya bersama." Smith.
"Kenapa kau cakap begini? Kalau kau fikir begitu kenapa dari awal kau tidak berhenti?" Bianca.
"Saya ingat saya boleh memiliki Scarlett but no. Saya mencintai dia secara diam. I never let her know about my feelings. Saya tahu dia sudah temui kebahagian dia dengan Jaden. Saya sedar apa yang saya buat selama ni sangat jahat. And now, pls stop Bianca. Saya tahu kau sudah jatuh hati sama Jaden tapi hakikatnya kau perlu hentikan semua sandiwara ini. Be with me. Create new life with me, with our baby. Cinta boleh datang kemudian." Smith.
Bianca tidak dapat menjawab Smith. Dia terkelu dengan kata2 Smith. Ada betulnya dengan kata2 Smith. Tapi satu hal yang dia belum tahu, apa sebenarnya hubungan Jaden dan Scarlett.
"Kenapa kau cakap pasal Jaden and Scarlett? Setahu saya durang tiada kaitan apa2." Bianca.
Baru Smith mau menjawab muncul si Jaden.
"She is my real future wife Bianca. Kami sudah ada baby. Baby Austin. Im sorry sebab tidak cerita dari awal. Scarlett yang pilih begini sebab dia mau tahu apa sebenarnya yang berlaku sebalik semua ni." Jaden menghabiskan ayatnya sambil duduk kembali di tempatnya.
Airmata Bianca mengalir dipipinya. "Im sorry Jaden sebab tipu kau selama ni. Im really sorry. Saya sudah pisahkan kamu dua. But now everything is clear. I'll let Scarlett know everything. Semua ni plan Anne. Dia yang suruh saya buat semua ni. Tapi dia tidak pernah kasi tahu sebab apa." Bianca.
YOU ARE READING
THE TATTOO ✔️
General FictionScarlett Kim, berusia 20 tahun. Anak kepada usahawan terkenal Dato Jonathan yang sangat mementingkan imej keluarga. Menjadi anak tunggal perempuan dalam keluarga terkenal ini di anggap satu bebanan bagi diri Scarlett kerana ayahnya selalu mengongkon...