PART 17

4.3K 347 47
                                    

Selesai sudah acara pengebumian mendiang dady, saya masih duduk disiring tu kubur dady. Tidak sanggup rasanya saya kehilangan dady begitu cepat. Sakit sangat hati saya. Tidak sempat dia jumpa sama cucu sulung dia. I'm sorry dady..

"Scarlett.. Marilah balik rumah. Kesian mumy.." Pujuk Darren..

Saya ikut saja cakap Darren. Kami balik di rumah. Mumy menyendiri di bilik dia.. Saya masuk bilik mumy then I hug her.. "Mumy, I'm sorry.. Mesti sebab saya dady sakit tu kan.."

"No baby, its not your fault." Bilang mumy sambil dia usap belakang saya..

"Mumy mau sendiri dulu Scarlett." Bilang mamy. Saya pun kasi lepas pelukan dari mumy then saya keluar dari bilik dia.

"Saya keluar dulu ah mumy." Saya bilang.

Dia senyum saja. Memang boleh nampak tu senyum paksa mumy. Ada tangisan di sebaliknya. Saya jalan melangkah sambil tutup tu pintu. Saya menagis di luar pintu bilik mumy. Darren datang tempat saya lepas tu dia hug saya.

"Jangan lemah begini Scarlett. Please be more strong. Nanti mumy tambah sedih nampak kau begini.."

Saya tidak berkata apa-apa. Darren bawa saya duduk di sofa ruang tamu..

"Darren apa sebenarnya yang jadi?? Why dady suddenly died? Sebab saya kah ni semua??"

"It's not your fault Scarlett.. Dady memang sakit selama ni tapi dia tidak kasi tahu kita. Dia pendam sendiri saja.."

Saya tunduk tidak mampu cakap apa-apa.

Babee !! Saya dengar Tifanny panggil saya. Saya menoleh tingu di depan pintu rumah memang dia sama Bryan.

Tifanny datang duduk dekat saya. Dia peluk saya. "Takziah babe. Sorry sebab baru datang sekarang. Saya sama Bryan baru balik dari Bali ni." Bilang Tifanny..

"It's okay babe. Thanks sebab datang." Saya bilang sama dia..

Saya minta kawan Tifanny duduk di pondok dekat tu kolam kami di belakang rumah. Saya mau minta tahu dia apa yang jadi time wedding saya and Jaden yang tidak jadi.

"Babe, saya rasa kau patut tanya mumy or Darren pasal ni. Saya rasa macam takut pula mau story sama kau.."

"No babe. Durang tidak mahu kasi tahu saya apa-apa tu. So pls tell me what happen.."

"Hm alright begini. Time kau sama Jaden masih di atas tu keadaan di dewan hotel memang meriah sangat. Ramai sudah tetamu yang datang. Tapi, keadaan jadi suram bila Jaden turun and dia buat announcement. Dia cakap this wedding cancel. Everybody was shock. Tetamu sudah bising. Jaden go after dia cakap begitu. I donno dia pergi mana. Bryan kejar Jaden. Saya pula stay di sana with your mumy. Keadaan jadi teruk lagi bila dady kau tiba-tiba pengsan. We call the ambulance and took you dady to  hospital. Dady kau kena serangan jantung, thanks God you dady fine after 2days stay di hospital.."

"What happen with Jaden..??"

"Saya sama Bryan tidak tahu apa jadi sama dia. Tapi, lepas hari kedua kau menghilang kami dapat call yang Jaden accident. Dia coma 10days."

Oh my God! Jaden accident ? Patutlah dia macam tidak ingat sama saya. Dia amnesia?

"Jaden coma? 10days?"

"Yes. Dia coma. Kami try call kau tapi tidak dapat. Almost everday but still same no respon. Time Jaden coma tu mama dia yang jaga dia di hospital.

"Mama dia mesti benci sama saya tu kan tiff."

"No babe. Mama dia tidak pernah benci kau. Setiap hari dia mengharap yang kau akan datang. Dia percaya kau buat begitu mesti bersebab. Trust me dia tidak pernah benci kau.." Tifanny pegang tangan saya, dia cuba untuk menyakinkan saya..

THE TATTOO ✔️Where stories live. Discover now