PART 6

5.1K 319 28
                                    

"Please no ! Im begging youu ! Don't do like this to me. No !!! "  Tifanny terbangun kerana kedengaran Scarlett meronta2 mahu minta di lepaskan. Tifanny segera mengejutkan Scarlett dari tidurnya. Seluruh tubuhnya di penuhi peluh. Wajah Scarlett menunjukkan rasa takutnya.

"Babe, are you okay? Kau mimpi apa sampai kau bgtu?" Tanya Tifanny sambil mengusap rambut Scarlett.

Scarlett cuma mengeleng kepala saja. "Just bad dream Tiff. Sorry. Pigi kau sambung tidur balik. Im okay."

"Okay Let. Saya tidur balik ok."  Kata Tifanny.

Scarlett duduk sambil memeluk lututnya. Kenapa kejadian itu masih menghantui dia lagi. Pertanyaan itu bermain2 di benaknya. Tidurnya pun kini tidak dapat di teruskan lagi. Jam di telefon Scarlett baru menunjukkan 4pagi. Tifanny di sebelahnya sudah pun terlena. Scarlett mengambil keputusan untuk keluar dari biliknya. Dia duduk di luar tempat penginapan mereka. Scarlett mengambil hpnya dan mendengar lagu menggunakan earphone.  Tidak lama tu dia rasa macam ada tangan yang menyentuh bahunya.

Scarlett mengerasakan tubuhnya. "OhmyGod ! Takkan disini ada hantuu? Naik sudah bulu roma saya." Berkata2 sudah hati si Scarlett. Dengan perlahan Scarlett menoleh kebelakang kedua matanya dia tutup, kalau2 hantu nanti pengsan dia.

"Scarlett, kenapa kau ni? Kenapa duduk di sini sturng?"

Scarlett membuka matanya perlahan. Eh ! Jaden rupanya. Ok selamat. Scarlett menarik nafas leganya. Ingatkan hantu sudah tadi.  "Saya terbangun bah tadi ni, terus ni mata tidak mahu sudah tidur balik. So, saya lepak sini dululah kejap."

"Ohh bgtu, saya join kau bolehkah?"

"Up to you. Kalau tidak mahu tidur, stay saja lah sini."

Jaden pun terus duduk di kerusi depan Scarlett. Dia merokok tenang di hadapan Scarlett.

"Scarlett.." Panggil Jaden. Tapi Scarlett tidak mengendahkan panggilan darinya. Scarlett masih leka mendengar lagu.

Dengan perlahan2 Jaden mendekati Scarlett dan mendekatkan wajahnya di hadapan muka Scarlett. Mata Scarlett terbulat besar melihat Jaden begitu. Lagu Havana kedengaran sangat sebab tinggal seinci jarak muka mereka. Mata Scarlett tidak berkelip melihat Jaden yang berada dekat dengan wajahnya. Dengan perlahan2 Jaden menarik earphone itu dari telinga Scarlett.

Jaden menghadiahkan senyuman nakalnya kepada Scarlett lepas berjaya menarik earphone itu. Namun, mata Scarlett masih juga gigih menatap Jaden. Hembusan nafas Jaden terasa amat dekat dengan hidung Scarlett.

"Saya mengantuk sudah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Saya mengantuk sudah. Bye." Scarlett terus cepat2 melarikan diri dari Jaden.

Jaden tersenyum nakal melihat tingkah Sacrlett yang sudah cuak dengan perlakuannya. Hp dan earphone Scarlett di tangannya. 

Scarlett masuk ke dalam bilik dan terus baring di atas tilam. Hatinya sudah tidak keruan teingat akan pandangan Jaden terhadapnya. "God ! His eyes." Kata hati Scarlett. Hatinya kini seperti ada sesuatu yang pelik. 

THE TATTOO ✔️Where stories live. Discover now