Juliana ! Panggil Bethany.
"Yes, what do you want Bethany?"
Bethany diam seketika sambil berdiri di depan kaunter pertanyaan.
"Yes Bethany, ada apa2 saya buli tulung kau?" Tanya Juliana.
Lamunan Bethany terlerai. "Hmm yes. Ada something yg saya mahu tanya sama kau ni. Do you know Jaden?"
Juliana mengerutkan dahinya. Pen di tangannya dia letakkan di sisi buku log itu. "Of course i know him. Top player pula dia tu kan. Beside, selalu juga keluar masuk sini bawa sumandak."
Bethany senyum sendiri.
"Kenapa kau tanya pasal dia tiba2 ni Bet ? Kau syok sama dia kah?"
"Ee Gilakah kau ni Juli. Saja bah tanya. Hmm. Kau kan sudah lama pekerja sini mesti kau pernah nampak ni kan dia bawa ni sumandak dulu di sini." Sambil Bethany menunjukkan hpnya yang terpapar gambar Scarlett. Bethany curi2 ambil gambar Scarlett time di bar pada malam itu.
Juliana lama merenung gambar Scarlett. "Who is this Bet ? Lawa juga."
Bethany menjeling Juliana. "Bukan tu jawapan yg saya mau dengar Juli. Pernah kah kau nampak dia sama Jaden sini sama2. About a year ago."
Tekejut si Juliana dengar. "Siapa2 pun nda ingat sudah oh kalau bertahun sudah. And yes saya mmg nda ingat pula. Well u know kan, bukan satu dua saja customer yg check in sini."
Muka ketat si Bethany lepas dengar penjelasan si Juliana. Hampah der !
"Kenapa juga kau mau tau ni. Ada something kah?" Tanya Juliana.
"Nothing lah." Jawab Bethany dan terus beredar dari sana.
I will not stop to find out. Soon i will know everything ! Bethany ketawa sendiri macam orang gila before masuk dalam bar tu.
*******
Scarlett dengan perlahan jalan ke meja makan mereka. Dady dan mumynya sudah tidak kelihatan di sana. Pagi ni Scarlett agak lewat bangun kerana semalam dia berabis melayan perasaanya.
Matanya agak bengkak sebab menangis sepuasnya. Tidak sangka dadynya tega menamparnya.
Scarlett duduk di bangku depan meja makan dan mula menyuapkan sandwich yang sudah terhidang. Rasanya memang sedap tapi selera makan Scarlett tidak begitu baik. Lamunan Scarlett terhenti bila pembantu rumahnya memanggilnya kerana ada seseorang yang ingin bercakap dengannya di telefon rumah mereka.
Scarlett jalan menuju ke telefon rumah dan bercakap perlahan.
"Hello."
"Babeee !!!" Sakit telinga Scarlett di buatnya. Hampir terlepas telefon rumah dari tangan Scarlett.
"Hi Tifanny." Ucap Scarlett. Dia sudah tahu itu adalah bffnya. Rasa bersalah juga sebab langsung tidak contact dia lepas saya prgi NZ.
"Sampai hati you babe tidak contact saya langsung kan. I miss u damn much Scarlett !" Kata Tifanny.
"Sorrylah babe, bukan sengaja tidak mahu contact tapi you know me. Busy." Bohong Scarlett. Dia masih belum ready untuk berkongsi dengan siapa2 yang berlaku ke atas dirinya.
YOU ARE READING
THE TATTOO ✔️
Ficção GeralScarlett Kim, berusia 20 tahun. Anak kepada usahawan terkenal Dato Jonathan yang sangat mementingkan imej keluarga. Menjadi anak tunggal perempuan dalam keluarga terkenal ini di anggap satu bebanan bagi diri Scarlett kerana ayahnya selalu mengongkon...