PART 3

5.8K 324 10
                                    

"Ohh shitt ! I almost forgot about Darren’s party today." Jaden mengeluh sendiri dalam biliknya. Jam dinding sudah menunjukkan 6petang. Jaden pun cepat-cepat bangun dari katil dan menuju ke kamar mandi. Terasa pening kepala dia akibat daripada banyak sangat minum semalam. Balik rumah pun subuh2 sudah.

Jaden cepat2 pakai baju dan turun di ruang tamu.

“Mau pigi mana kau Jaden?” Tanya mamanya.

Langkah Jaden terhenti bila mamanya menegur. “Saya mahu pigi tempat kawan ni maa. Ada party.”

“Jangan balik lewat sangat Jaden. Kau ingat mama tidak tahu semalam kamu balik subuh sudah. Apa mahu jadi sama kamu ni Jaden. Sampai bila mahu jadi begini. Berubahlah kau jangan terus2 begini. You shud married Jaden !”

“Pleaselah ma. Boleh kah jangan selalu mention pasal kawin. Nanti2 kawin juga bah saya ni.”

Jaden terus meneruskan langkahnya dan meninggalkan mamanya di sana membebel.

“Aishh ! Susah betul mahu urus ni anak. Keras betul kepala kalah2 lagi tu batu.” Bebel mama Jaden.

Kereta Jaden selamat sampai di perkarangan rumah Darren. Dia pun terus keluar dari kereta dan masuk ke dalam rumah Darren. Kelibat kawannya tu tidak kelihatan. Tiba2 buk ! Dia terlanggar sama someone.

WTF !!! tu orang cakap. Sayaa terus tingu tu orang eye to eye. Hati saya semacam bila saya nampak mata dia. Macam saya kenal dia. Saya pernah jumpa dia kah sebelum ni. Oh shit ! kenapa saya rasa macam muka dia familiar ni.

Bila kau sampai Jaden? Tanya si Darren yang tiba2 muncul. Lamunan saya pun terus terstop.

“Baru saja bah ni. Tapi terstuck kejap depan ni sumandak.”

Terus ketawa si Darren sekuat hati dia. “She is my sister Jaden. Jangan kau pok silap ah.”

“Whatt sisterr ?!! Kau nda pernah pun kasih tahu saya yang kau ada adik yang lawa begini.”

“Kau tidak pernah tanya kan. Lagipun bukan juga penting pun. Ok let me introduce you. This is my one and only sister, Scarlett. And this is my bff since school, Jaden.”

Saya pun terus hulur tngann sama Scarlett. Scarlett sambut tangan saya. “Nice to meet you Scarlett.”

“Me too.” Jawab ringkas Scarlett.

Ehemmm !!! si Darren tiba2 berdehem. Terus cepat saya kasi lepas tangan dia.

“Okey Jaden. Jum kita join memmber kita sana belakang kita bbq then karoks.”

“Hmm ok lets go.”

Mata Jaden tetap tidak dapat beralih dari memandang Scarlett. Dia memang cantik. But that was not the main reason I love to watch her. Her face is really familiar bah. Gawd ! saya pernah kah jumpa dia sebelum ni.

Darren bawa saya bbq di bahagian belakang rumah durang. Tapi adik dia nda pun join kami. Saya baru mahu usha2 pun nda dapat bah. Tiada lah bah ni chance.

Cheers !! kami minum wine yang Darren bagi. Finally dapat sama2 dengan kawaan sekolah walaupun sekejap saja. Saya pegang tu gelas tapi fikiran tetap sama Scarlett. Siap bbq tu kami pun makan then kawan yang lain mula sudah menyanyi. Saya duduk diam saja sambil minum tu wine.

Tiba-tiba tu muncul si Scarlett, punya happy hati saya. Dia pigi sana tempat mau bbq dia ambil makanan then dia duduk sendiri di dekat masuk rumah. Saya pun memberanikan diri untuk pigi tempat dia. Hati saya memang betul2 curious mau tahu pasal dia.

“Can I sit here?”

“Hmm yaa sure.” Jawab scarlett.

“Thanks.”

THE TATTOO ✔️Where stories live. Discover now