JADEN P.O.V *****
Sampai di rumah mau dekat 12am sudah. Saya duduk di sofa sambil kasi sandar kepala di bantal sofa. Mulut sama perut saya masi sakit. Scarlett sudah mau bawa saya pigi hospital tapi saya menolak.
Lepas hantar Scarlett balik, saya pun balik juga. Saya memang happy betul sebab Scarlett dapat bagi saya chance untuk mulakan hidup yang baru sama dia. Tapi, saya tidak senang juga sebab Darren tidak setuju sama hubungan kami. Whatever happen I'll marry her. But first I should make Darren agree.
Pagi tu saya sudah set up semua plan dalam kepala otak saya. Saya sudah kasi tau semua tempat mama what I want to do. Saya duluan keluar sebab mau kasi jalan plan saya.
First, saya pigi di bangunan apartment Glorious. Saya minta kawan sama Bryan. Saya jumpa sama pemilik tu bangunan untuk minta izin buat proposal wedding. Tonight I will propose Scarlett. Selesai urusan kami di sana, saya mau fikir lagi pasal mau decorate tu tempat nampak romantic. Thanks God Tifanny volunteer mau urus pasal decoration dia macam mana. Saya just bagi dia money untuk beli apa yang patut untuk hiasan. Saya call Nicole untuk minta bantuan dia supaya dapat tolong Tifanny.
Saya kasi tinggal durang di sana sebab saya mau pigi beli cincin and bunga for Scarlett. Saya drive pigi kedai TrueLove ada banyak pilihan cincin disini. Saya just direct jumpa tu pekerja sana, saya minta tengok semua pilihan cincin diamond yang latest. Dia ada kasi letak di meja 5pilihan semua yang latest. Saya tengok semua, then ada satu yang berkenan di hati saya. I see the ring and I saw Scarlett face.. She is the one. My miss right. Bilang hati saya. Saya pun suruh tu pekerja bungkus tu cincin. Saya tidak kesah harga dia mahal. Cause Scarlett more than anything.
Siap beli cincin saya cari bunga lagi. Saya masuk di kedai bunga, saya pilih bunga rose merah yang masih fresh dari ladang. Selesai tu saya call Darren mau jumpa dia. Kami jumpa di Ruby Cafe. Saya rasa sangat awkward time ni. Darren bukan macam yang sebelum ni. Dia agak dingin sama saya. Keadaan sunyi seketika. Saya pun beranikan diri saja untuk mulakan conservation kami.
" I know Darren you love Scarlett so much. She is your one and only sister. I don't care if you hurt me like this, I don't care at all even you kill me I will accept it. Cause I know what I've done is too much. Unforgettable sins. But Darren, please don't stop me to love Scarlett. Saya mau bertanggungjawb sama apa yang saya buat sama dia Darren. Trust me I already change. Scarlett change me. Please let me be with Scarlett and our baby Darren. I'm begging you.." Saya bercakap sambil mata saya berair. Saya betul-betul emotional. Si Darren cuma tingu saya tanpa bercakap apa-apa. Saya tertunduk.
YOU ARE READING
THE TATTOO ✔️
General FictionScarlett Kim, berusia 20 tahun. Anak kepada usahawan terkenal Dato Jonathan yang sangat mementingkan imej keluarga. Menjadi anak tunggal perempuan dalam keluarga terkenal ini di anggap satu bebanan bagi diri Scarlett kerana ayahnya selalu mengongkon...