"Kau yakin itu Susan?" Jaden tanya Scarlett..
"Yes. 100%. Confirmed it's Susan.." Scarlett menerangkan apa yang dia nampak semasa di mall.
"Kalau itu Susan, apa pula motif dia buat begitu? Selama ni dia sudah banyak tolong kau. I can't believe this.." Mumy menyampuk.. Mumy tidak percaya dengan kenyataan Scarlett..
"Time kau call Susan tadi, kau nampak kah tu perempuan yg kau nampk macam Susan tu angkat fon?" Tanya Darren.
"Hmm.. Not exactly. Sbb time saya call Susan, tu perempuan masuk satu kedai. Saya cuma stay di luar saya tidak ikut dia masuk.."
"Nah, kita tidak boleh confirm lagi 100% yang itu memang Susan. Boleh jadi juga cuma seiras dia saja. Or maybe her twin?" Bilang Jaden.
"No, Susan anak tunggal. Mustahil tu twin dia." Jawab Susan..
"So what we gonna do now..??" Tanya Darren..
"Kita perlu siasat hal ni. Siapa tu perempuan dan apa kaitan sama Bianca... And semua ni Jaden punya turn. Jaden, u have to do this.. I'm sorry." Kata Scarlett..
"What I have to do..?" Tanya Jaden.
Scarlett lama termenung. "Kita perlu adakan majlis for both of you. Majlis tunang or what ever lah."
"What ?! Are you insane Scarlett? Kalau Jaden buat begitu makin tambah harapan lah si Bianca ni.." Bilang mumy..
"No my. This is part of my plan. Kalau kita buat any party for Jaden and Bianca mustahil tu kawan Bianca tidak datang kan. So kita pun suruhlah Susan balik sini juga.. Time tu kita akan tahu durg orang yg sama or not." Jelas Scarlett..
"Tapi sayang.. Saya rasa ni too much bah. Kita cari lah cara lain. Saya tidak mahu lah.." Bilang Jaden.
"No Jaden. We have to do this. I'm sorry tapi we have to try this plan. Don't worry about me, I'm fine.. Ko bincang nanti sama mama kau, buat majlis pertunangan kau sama Bianca. Kalau boleh dalam masa terdekat ni. "
Jaden mengeluh. Scarlett datang dekatnya..
"Don't worry Jaden. I know this is bit crazy but I know this plan gonna work.." Scarlett mengusap rambut Jaden dengan perlahan. Jaden ambil tangan Scarlett dan mengucupnya.
"Promise me Scarlett that you will be okay with this plan ok. Saya tidak mahu nampak kau sedih or sakit hati nanti.." Bilang Jaden..
"I promise Jaden.. I know your are mine and always mine.." Kata Scarlett sambil senyum manis depan Jaden..
Selepas habis berbincang tentang perkara itu, Jaden pun balik di rumah dia and berbincang pasal pertunangan dia sama Bianca. Pada mulanya, mama dia binggung kenapa tiba2 Jaden mau bertunang sama Bianca. Tapi lepas Jaden explain semuanya mama dia bersetuju walaupun agak terpaksa. Mama dia pun call Datin Agnes mumynya si Bianca...
So malam tu juga Datin Agnes sama Bianca datang di rumah Jaden mau bincang pasal engagement dorang.. Semuanya sebulat suara akan buat tu majlis pada next month..
"So sayang kita punya majlis nanti mau buat di mana..?" Tanya Bianca..
"Buat lah mana2 saja kau mau.." Bilang Jaden..
"Don't worry Bianca. Mumy akan urus semuanya. Kamu dua cuma perlu buy your ring only." Bilang Datin Agnes.
"Wow. Kau sponsor kami punya event mumy?"
"Yes baby. You are my only daughter so apa salah mumy spend my money sama majlis kamu." Datin Agnes.
"Aunty, saya rasa itu tanggungjawab saya mau buat. So biarlah saya yg handle semuanya.." Bilang Jaden.
YOU ARE READING
THE TATTOO ✔️
Ficción GeneralScarlett Kim, berusia 20 tahun. Anak kepada usahawan terkenal Dato Jonathan yang sangat mementingkan imej keluarga. Menjadi anak tunggal perempuan dalam keluarga terkenal ini di anggap satu bebanan bagi diri Scarlett kerana ayahnya selalu mengongkon...