PART 13

4.4K 348 30
                                    

Bethany mundar mandir di hadapan bilik pembedahan. Hati dia sangat gundah-gulana. Adiknya Bella sedang di operate oleh Dr. Hensen. Kejap Bethany duduk kejap berdiri lepas tu jalan ke kiri kanan. Bethany hanya mampu berdoa dalam hati dia suapaya pembedahan itu berjalan dengan lancar.

"Ms. Bethany." Panggil Dr. Hensen.

Bethany dengan cepat menoleh ke belakang dan jalan bergegas ke arah Dr. Hensen.

"Thanks God. Pembedahan berjalan dengan lancar. Now, keadaan Bella stabil. Cuma perlu banyakkan berehat sebab luka di dada mengambil masa yang lama mau sembuh.."

Bethany menangis tanda gembira. Airmatanya deras mengalir di pipi. Tiada benda yang lebih menggembirakan dari ini. Dr. Hensen meminta diri untuk masuk ke biliknya. Bella pula di pindahkan balik di wad biasa.

Bethany mengambil cuti beberapa hari untuk menjaga adiknya di wad. Dia akan kembali bekerja bila keadaan adiknya sudah betul-betul stabil. Tidak sedar masa berlalu, sudah seminggu Bethany stay di hospital menjaga adiknya. Rasanya macam ada something yang kurang. Saya sudah lama tidak nampak Carl. Selalunya dia akan muncul tapi sekarang sejak yang hari tu kami terjumpa sini hospital dia langsung tidak muncul-muncul lagi. Where is him? Dia tiada pun call saya. Sedangkan dia ada number saya pun..
"Kak..." Bilang Bella sambil kasi goyang tangan saya..

"Apa bell? Kau mau makan?.." Saya tanya dia.

Si Bella geleng kepala dia.. "Kak, kau rindu abang Carl kaa?"

"Ah Carl? Teda lah.." Saya bilang..

"Tapi... Saya rindu dia.. Dia tidak pernah sudah datang sini kan kak.." Sedih pula si Bella punya muka. Dia memang rindu sama abang Carl dia. Honestly, I'm missing him too..

Dr. Hensen muncul, dia mau periksa keadaan jahitan di dada Bella. Saya keluar kejap jalan-jalan di kawasan tu hospital. Saya belek-belek hp saya, saya nampak pic saya sama Carl. Langkah saya terstop. Hati saya tiba-tiba lain macam. Beating so fast... Saya jalan saja tanpa tingu depan saya.

BUK ! Saya terlanggar someone. Hp saya terbuang di lantai. Nasib juga nda pecah sebab ada juga screen protectors. Sikit saya melenting tapi saya control sebab itu kawasan hospital. Saya ambil hp saya di lantai.

"I'm sorry Ms. Bethany." Bilang Dr.Hensen.

"Sokay Dr. Salah saya sebab tidak tengok jalan.." Saya bilang.

"You miss that guy?" Tanya Dr. Hensen.

"Which guy?" Saya tanya dia balik..

"Tu.." Dr. Hensen tunjuk tu hp saya yang terpapar gambar candid saya dengan Carl.

"Oh this. Ah no lah.." Saya pura-pura ketawa lagi depan dia, cover malu.

"Don't lie with me. I can see it through your eyes." Bilang Dr. Hensen.

"Hmm. I gotta go Dr." Saya bilang. Terus saya jalan cepat-cepat.

Saya jalan pigi taman. Saya ingat pula tiba-tiba time yang saya hug Carl disana. Gosh ! Kenapa Carl tiba-tiba datang menghantui fikiran saya ni. Saya pukul-pukul kepala saya. Back to sense Bethany ! Kau tidak kenal dia pun. He just a stranger. He is nobody. Ingat! Lelaki tidak boleh di percayai nowadays. Sweet talker !

My phone tiba-tiba ringing. Saya tengok siapa call unknown number.
Saya berfikir lagi berkali-kali mau angkat kah nda. Baru saya mau angkat terus kena end. 5 minit kemudia berbunyi lagi and still the same number. Saya angkat cepat-cepat tapi saya diam saja nda bercakap.

"Hello ! Hello ! Yuhu ? Ada orang kah tiada ni." Saya berabis mendengar tu suara. Tapi saya tidak kenal..

THE TATTOO ✔️Where stories live. Discover now