"Jaden..." Akhirnya tu nama tekeluar dari mulut saya.
Jaden cuma tingu saya dengan pandangan blurr. Macam yang stranger saja dia tingu saya. Nda lama tu ada satu bebeh pigi dekat dia sambil pegang tangan Jaden.
"Im sorry baby sebab lambat." Bilang tu perempuan di sebelah dia.
Saya tingu Jaden. Saya rasa macam mahu meraung menangis saja.
"Baby, siapa ni? You know her??" Tanya tu perempuan.
Jaden geleng kepala dia sambil tingu saya. "Jum sayang." Jaden bilang sambil gengam tangan tu perempuan.
Saya rasa macam mau pengsan. Dada saya sesak nak mampus. Sakit yang teramat sangat saya rasa. Saya tidak sangka begitu cepat dia cari pengganti saya. Begitu cepat dia lupakan saya. Semuanya senang bagi dia. Kejam kau Jaden !Saya tidak jadi pigi toilet saya terus pigi di bilik saya. Saya menangis di sana sepuasnya. Hati saya betul-betul sakit nampak Jaden dengan orang lain. He change. He is not my Jaden already. Saya menangis peluk lutut. Sepanjang tu malam saya menangis. Tidur pun tidak dapat. Esoknya, pagi-pagi lagi saya sudah keluar bilik. Saya duduk dipantai seorang diri. I try to make myself calm. Butt... I can't.. My tears is falling down.. I can't hold it.
"Kim ? Are you okay?" Suara si Brendon di belakang saya.
Saya diam saja. Nda lama tu dia duduk dekat saya. Saya automatik kasi letak kepala saya di bahu Brendon. Air mata saya deras mengalir di pipi..
"Kim, let's take breakfast. Kau mesti belum makan apa-apa ni kan.." Brendon tarik tangan saya kasi berdiri. Saya pun ikut sajalah.. Time kami dalam perjalanan pigi di coffee shop saya nampak Jaden sama tu perempuan sama-sama duduk dekat tu coffee shop. Saya terpaksa butakan mata saja. Brendon bawa saya duduk di hujung tu kedai. Jauh sikit dari tempat durang.
Brendon ambil coffee and bread untuk saya. Saya masih tidak makan. I lost my appetite. Saya nampak tu bread tu macam saya mau nangis.
"Kim, what happen to you? Sejak semalam kau lain. Who that guy?" Tanya Brendon.
Saya geleng kepala saja.
"Kim, just tell me. Jangan kau pendam2 macam begini. You'll sick. Anggap saja saya macam kawan kau."
Saya diam saja. Lepas kami siap breakfast tu Brendon hantar saya pigi di bilik. Saya berdiri di depan tingkap tu hotel, ngam-ngam menghadap sama tu laut. Tenang jiwa saya kejap.."Brendon.. If I tell you about this pls don't tell with anybody ok..."
"Okay I promise.." Bilang Brendon..
"Lelaki semalam yang saya terserempak tu he is my future husband actually. We already engaged. A month ago was our wedding. Everything was perfect. The preparation going smoothly.." Saya bercakap sambil nangis.
"But what happen both of you now? Why you guys seem strangers with each other..?"
"I don't know what happen actually.. He seem weird to me. Like he doesn't know me.."
"What happen with your wedding..??" Tanya Brendon. Saya berfikir dulu berkali-kali mau kasi tahu dia atau tidak. Saya ambil keputusan untuk kasi cerita dia saja..
T H R O W B A C K *****
Ting ! Ada message masuk di hp saya. Ni mesti Jaden ni kan. Nda sabar sudah dia.. Saya ambil tu hp yang saya letak di atas meja. Saya buka tu message.
"Cancel your wedding or your son will die." - Unknown number
YOU ARE READING
THE TATTOO ✔️
Художественная прозаScarlett Kim, berusia 20 tahun. Anak kepada usahawan terkenal Dato Jonathan yang sangat mementingkan imej keluarga. Menjadi anak tunggal perempuan dalam keluarga terkenal ini di anggap satu bebanan bagi diri Scarlett kerana ayahnya selalu mengongkon...