Aku pusing belakang je and tengok....ada tiga ahli wanna one tengah pandang aku.Dahlah aku minat diorang..bleh pulak terserempak dkat tempat diorang berehat.Nsib baik tiga org je..lalu smua..dah arwah dah aku dkat situ.
Aku tenung je muka diorang bertiga.Yg dpat aku kenal..ialah pujaan hati,Kang Daniel,Lai Guanlin,Lee Daehwi.
Aku tunduk sbb muka aku dah merah..sbb...MALU..!!"Mm...mianhae..sy ingat ni bilik pengetua tadi.Jjinja mianhae...bleh tak Korang tolng tunjukkan jalan.Sy budak baru."
"Ok..tapi kitorang nak ambil beg skolah kitorang dulu."
Aku dpat cam siapa tuan empunya suaru tu dan org itu ialah Daniel wlau pun aku tundukkan muka.Ambil masa beberapa minit juga diorang ambil beg diorang lepastu keluar dan bawak aku.
Sepanjang perjalanan..,aku diam je.Daehwi ngan guanlin sebok ngan fon diorang..daniel pulak...dia pandang depan je.Ok..jujur aku kata..aku ngan dia mmng awkward masa tu.Sedar tak sedar...kitorang dah smpai bilik pengetua.Aku apalagi main masuk jelah..aku tak nak lma lagi dngan diorang.Nnti apa org ckap...
Eleh..mcamlah org tahu...
Tapi...sbelum aku smpat masuk..,aku dpat rasa tangan aku digenggam dari belakang."Bleh sy tahu apa nma awk..?"
Sdah...tak sahlah klau bkan Daniel.Aku nak buat apa.Dahlah Si Daehwi ngan Si Guanlin tu buat muka....ala..korang paham-pahamlah..yg klau org tu 'wuu~' org lain.Suka tilah...
"Klau ada jodoh...nnti sy gitahu nma sy.Sy dah lmbat ni.Korang pun mesti dah lmbat.Mana tahu kita sma kelas ke...ok..,annyeong.."
Aku pusing belakang dan tengok Daniel senyum dkat aku.Waduh...!!Jantung aku berdegup mmang laju....mulai dari hari ini...aku dah suka ngan skolah ni...
Skip
Dah jmpa ngan pengetua..,aku ikut cikgu perempuan ni,nma cikgu tu...Oh Suji.Cntik juga org nye..mesti cheol oppa try nak ngorat dia klau dia msuk klas cheol oppa.Ish..aku bkan apa.Si mulut naga tu....BYUN sikit.Otak dia jadi byun lepas dia accident masa balik skolah 3 bulan lepas.Than...aku pernah bawa kawan aku ni..yeoja.
Aku suruh dia duduk dkat ruang tamu skejap sbb aku nak ke tandas.Aku balik dari tandas..,aku terus bengang sbb...si mulut naga tu duk menggatal dkat dia.
Aku tumbuklah dia than aku bawa kawan aku tu pergi dari rumah.Author Pov....
Sedang Jihyo teringat kembali akan kisah byun sungcheol..,mereka tiba di kelasnya.Cikgu Suji memetik jari dihadapan muka Jihyo agar sdar dari lamunannya.
"Kmu tunggu diluar sbentar ya..cikgu nak bercakap dngan rakan-rakan skelas kmu dulu..bila ckgu suruh masuk,baru masuk ye.."
"Nae saem.."
Cikgu Suji memasuki kelas yg pada mulanya bising seperti pasar ikan menjadi sungguh tenang dan senyap seperti gua.
"Bangun semua...!!!Slamat pagi,cikgu."
Semua org..,"Slamat pagi,cikgu suji.."
"Baik..slamat pagi,class.Ok..hari ni..kita ad~........."
Belum smpat cikgu suji berkata,seseorang menyambung kata-kata cikgu suji.
"Ada palajar barukan,cikgu..??"
"Mcam tahu-tahu je kmu ni.....ha'ah..kita ada pelajar baru.Silakan masuk..!!"
Jihyo memasuki kelas dngan langkah gementar.Yelah skolah baru..mesti perangai orgnya pun lain.
Author Pov End....
Aku masuk je dlam klas tu..aku dpat rasa ada banyak pasang mata tengah tenung aku lagi-lagi satu pasang mata ni.Lepastu,aku pandang sbelah kanan dan ada Daniel.!!Aku tak nak tengok jadi aku terus jlan pergi cikgu suji.
Aku berdiri sbelah cikgu suji dan perkenalkan diri aku dkat diorang."Annyeonghasaeyo,Song Ji Hyo immida. Korang bleh panggil aku Jihyo or Hyo.Slamat berkenalan."
Apa susah nak perkenalkan diri.Mcam tu pun dikira bleh lah...
"Ok.Kmu bleh duduk sebelah Yuju.Yuju..,sila angkat tangan."
Bila aku dngar cikgu suji sbut nma yuju tu..mata aku pun meliarlah cari siapa gerangan yg bernama yuju tu.Ceh..dah mcam ayat dlm drama...hihihihihi....
Lepastu..ada sorang perempuan ni bangun smbil angkat tangan.Aku syak tulah Yuju.Aku nmpak dia pun mcam baik je jadi tmpa membuang masa..aku pergilah kat dia.Dia terkejut bila sekelip mata je aku dah ade dpan mata dia.Aku menghadiahkan senyuman yg pling manis dkat dia.Yelah..aku takut nnti dia anggap aku sombong.Aku tak nak org ingat aku sombong sdangkan aku pelajar baru so aku kena control sikap dingin aku.Well..aku ni tomboy sikit.Tapi..aku ada keperempuanan jugak.
So jngan nak kecam..."Hai..nma sy Yuju.Kim Yuju.Slamat berkenalan."
"Mm..sy Jihyo. Song Ji Hyo.Slamat berkenalan juga.Eh..bkan awk ni member GFriend tu ke..?"
"Ha'ah...sy ingat awk tak tahu.Mm...nak tak rehat nnti..,rehat dngan sy.Smbil-smbil tu,belh sy kenalkan awk dngan member lain..."
Ok..aku mmang tak tahu nak ckap apa tapi takkan nak tolak org nak ajak buat kawankan..?Mmang taklah...
"Emm...bleh juga.Lagipun sy tak ada kawan.Bleh buat kawan.."
"Gomawo.."
Skip
Aku ngan Yuju baru nak keluar kelas tapi kena tahan dngan beberapa org perempuan.Diorang ni mesti pembuli skolah.Nilah aku malas juga...asyik-asyik kena buli je.Aku cekik juga diorang ni nnti.Menangis mak bapa diorang...
"Woi yuju!!Aku nak kau belikan aku 8 ais americano,1 susu panas dan 9 Bun Kacang.Dah..pergi sana.Kitorang tunggu kau dlam kelas.And jngan lupa minta tolong kawan baru kau ni(tunjuk aku),untuk tolong kau bawak makanan kitorang..dah..shu.shu..!!"
Amboi..sedap hati je suruh org lain belikan dia makanan ngan minuman.Dahlah banyak.. americano pulak tu..ingat yuju ni sotong ke apa..dpat bawak banyak sangat.Aku sbar je..jngan biarkan org nmpak kau berang.
"Yuju..jom pergi.Makin lma kita kat sini,makin panas hati sy.Sy rasa awk pun mcam tu."
Itu apa yg aku bisikkan dkat telinga yuju.Aku perasan yg yuju tengah tahan nangis jadi aku bawa je dia pergi.Smpat aku jeling pompuan yg tak sepatutnya dipanggil pompuan.
Smpai je kantin..aku ternganga.Kantin dkat skolah lama aku pun tak mewah mcam ni.Siap ada aircorn lagi.Sah skolah ni kaya.Tiba-tiba..lamunanku tersentak sbb yuju tampar pipi aku.Tapi bkan tmpar yg kuat,tampat manja.
Lepastu dia bawak aku duduk dkat meja yg dikhaskan untuk GFriend.Bila aku ngan dia smpai situ..,mmber yg lain pun ada sekali.Aku diam jelah bila diorang start ckap.
"Mm..korang.Kenalkan..ini pelajar baru kelas aku tadi.Yah..hyo.Marilah sini.."
Dia makin tarik tangan aku supaya dkat lagi.
"Annyeonghasaeyo,Song Jihyo immida."
"Awk dah kenal kmi ke belum..?"
"Dah...sy ni fan korang."
"Wow...eloklah.Lagipun..jarang kmi tengok fan kitorang perempuan.Tapi tak pa..awk belh lepak ngan kitorang."
"Tapi...sy tak berapa nak ingat nama korang.Sy cma ingat muka je and yg sy ingat pun sini,Yuju ngan Sowon eunni."
"Ok-ok..yg muka nak sma mcam sy tu,SinB.Yg dah matang-matang tu,Yerin. Yg manis-manis tu Eunha dan yg terakhir iaitu maknae kmi,Umji.Dia ni maknae so manjalah.Tapi yg pling manja sebenarnya Yerin."
Serius..aku ngan member lain kecuali yerin gelak tak ingat dunia.Aku rasa hubungan aku ngan diorang akn bertambah baik klau aku kekalkan sikap mcam ni.Tapikan..mcam mana klau diorang tahu kebolehan aku.Mesti diorang tak nak kawan ngan aku sbb takut..aduh...stress...aku nak fikir.!!
#Bersambung.....
#Sorrylah..part ni panjang sngat.Terlebih idea..and korang jngan risau..werewolfnya akan datang part 4.
#Mohon vote and comment seperti biasa.
YOU ARE READING
My Handsome Moonlight Boys[✔]
WerewolfDisaat bulan mula mengambang..,tujuh org lelaki kacak bertukar menjadi Werewolf dan berkeliaran dikawasan kejiranan menusia untuk mencari mangsa.Sewaktu mereka ingin mencari mangsa,mereka terjumpa seorang gadis yg mempunyai suatu aura luar biasa yg...