Tiba-tiba,seseorang menegur scoups dari belakang tetapi dngan nada berbisik. Scoups hampir menjerit tapi ditekup oleh lelaki itu.
"Shu...ni akulah. Jongsuk..Lee Jongsuk."
Kata lelaki bernama Jongsuk itu.Membulat mata scoups bila dngar nama yg pling dibencinya seumur hidup.
Ditepis kasar tangan jongsuk yg menekup mulutnya tadi.
Hatinya membara dan urat-urat tangan dan lehernya keluar setelah melihat wajah jongsuk."Apa kau buat dkat sini??Nak kcau hidup adik aku lagi??" Soal Scoups tidak puas hati.
Jongsuk tersenyum sinis seketika.Scoups tiada masa untuk berperang mulut dngan manusia yg tak sepatutnya dicintai.
"Dari aku membazir air liur dngan kau,baik aku rancang mcam mna nak halang pencuri tu.."
Jongsuk terkejut. Dan melihat ke belakang kereta. Ternampak salah seorang pencuri ingin memanjat pagar. Scoups yg perasan perkara itu dngan pantas menghayunkan kayu ke arah pencuri itu.
Terdpat tiga pencuri..sorang panjat,sorang jaga dan sorang lagi main rumput. Eh..main rumput??
Scoups menghentak kepala pencuri yg bermain dngan rumput itu. Yg berjaga mengacukan pistol.Yg panjat itu patah balik sbb nak tolong.
"Kau jngan nak sebok hal kitorang!!Klau kau maju lagi..,aku tembak kepala kau.!!"
Tengking si pemegang pistol.Scoups menggenggam penumbuk. Ditahannya kemarahan yg semakin membara ditambahkan jugak dngan kehadiran Si Jongsuk.
Scoups dngan berani majukan diri ke dpan dan si pemegang ingin menekan picu pistol itu.
DUSH!!!!!!
Tiba-tiba si pemegang pistol itu melayang jauh ke belakang.
Rakan pencurinya jugak terkejut.
Scoups lagilah terkejut plus pelik.'Aku ade super power ke??Aku bkan werewolf...jihyo yg werewolf. Jngan-jngan aku vampire.!!'
Jngan haraplah aku akan bagi kau jadi vampire. Tak sesuai watak tu dngan kau tahu tak. (P/S: Author bukan tak suka scoups dlam citer ni tapi author terlampau minat smpai terpaksa buat jahat sbb author ARMY.)
Apabila Scoups pandang ke belakang..,jongsuk menurunkan tangannya selepas membuat serangan tadi.
Angan-angan sajalah yg scoups tu ada kuasa. Jongsuk yg ada bukannya scoups.Scoups terdiam. Jongsuk pula melambai-lambai tangannya didpn muka scoups.
"Kau terkejut ke?"
"Ka..kau!!!Kau ni manusia ke werewolf?"
Entah mcam mana soalan itu keluar dari mulut scoups."Apa kau tahu pasal werewolf?Kau keturunan diorang juga ke??" Soal jongsuk.
"Tak..aku bkannya werewolf atau pun vampire. Tapi aku org yg cuba lindungi jihyo dari laki tak guna dan tak matang mcam kau!Skrang ni baik kau ckap..kau apa sebenarnya??" Terlihat urat-urat scoups mula muncul.
"Wo...wo..sabo. Aku manusia biasa jelah...tapi aku tembak dia dngan pistol angin tadi. Ni hah..." Jongsuk menunjukkan pistol bersaiz besar berwarna hitam kepada scoups.
Walaupun nmpak mencurigakan..scoups terpaksa percaya kerana jongsuk a.k.a laki belum matang selamatkan nyawa dia.
"Dari mana kau dpat pistol angin tu?" Soal scoups.Tngannya msih lagi memegang kayu tadi.
"Aku dpat dari appa aku. Appa aku kan professional dngan barang yg mcam ni.."
"Tapi setahu aku..appa kau dah meninggal bila kau kecik lagi....mcam mna dia bagi kau..?"
"Er...er...ah..maksud aku,omma aku yg tolong bagi barang ni dkat aku. Appa smpat suruh omma bagi dkat aku. Oh ya..skarang pencuri dan lari.,kita nak buat apa??" Jongsuk cuba menukar topi. Diharapnya berkesan.
"Skarang......baliklah.Tapi kau balik rumah kau sendiri." Kata scoups selamba.
Tiba-tiba jongsuk membuat muka kecewa.
"Yah..waerae?Knpa dngan kau..aku suruh balik rumah sendiri bkan pergi bunuh diri.,"
"Tapi aku tak ada tempat tinggal kat sini. Aku rancang nak tidur sekejap kat rumah kau sbb kau ngan jihyo je yg aku ingat. Jadi aku bawalah bagasi aku..jebal scoups...malam ni je..besok aku cari rumah baru...please.."
Demi mendapat simpati,jongsuk membuat puppy eyes dpan scoups.
Scoups rasa jijik dan memang jijik kena jugak dan sekali lagi terpaksa benarkan dia tinggal di rumah itu."Oklah..aku bagi. Tapi malam je..besok..aku tak nak tengok muka aku dkat dlam rumah ni..ok.?"
"Yes boss..!!"
Scoups berjalan msuk meninggalkan jongsuk yg tersenyum sinis.
'My plan working...tak lama lagi jihyo. Dngan tubuh ni..aku akan buat kau sengsara smpai kau tak bleh lindungi Werewolf Kingdom...Muahahahahaha!!!'
Scoups Pov
Dah knapa muncul semula. Dulu bkan main tinggalkan jihyo,buat jihyo mcam smpah,maki hamun jihyo smpai jihyo tak tahan nak bunuh diri and now....dia comeback!!??
Sial betullah!!Mianhae readers..aku ikut scrip je..tapi aku memang benci and menyampah tengok muka dia..
Wae author...WAE?!!Buatlah org lain...,knpa mesti dia.??!!!!!!Author: Wlaupun aku author citer ni...tak bermakna aku yg buat semua scrip korang..ok??Ada 'orang lain' yg tolong aku..
Apa-apa jelah...aku harap sngat si mamat poyo tu......
Author: Mcamlah dia tu tak poyo..!
Aish....shikeureoyo!!Aku ni macho bkan poyo..tolong sikit eh..😒😒
Biarkan author...aku serius gila marah gila bila flashback balik apa yg dia dah buat dkat dongsaeng aku.
Korang nak baca tak...?#sambung-sambung....
#author sengaja buat pendek sbb nak dngar pendapat readers dngan persoalan scoups tu..author bagi 2 minggu.
#sukati koranglah klau nak vote...
YOU ARE READING
My Handsome Moonlight Boys[✔]
WerewolfDisaat bulan mula mengambang..,tujuh org lelaki kacak bertukar menjadi Werewolf dan berkeliaran dikawasan kejiranan menusia untuk mencari mangsa.Sewaktu mereka ingin mencari mangsa,mereka terjumpa seorang gadis yg mempunyai suatu aura luar biasa yg...