Scoups pulang ke rumah membawa kejutan besar buat jihyo.
Jihyo sedang mandi diatas.
Scoups menyusup dngan senyap ke dlm bilik jihyo dan meletakkan hadiahnya diatas meja belajar jihyo."Aku harap jihyo dpatlah belajar sikit² sebelum aku pergi. Minho hyung bukan boleh harap..nnti dia meninggal dulu dari aku sudah..mampos aku!,"-scoups berbisik agar jihyo tidak dpat mendengar.
Setelah memastikan semuanya tenang,barulah scoups keluar dngan selamat.
💦
💦Jihyo Pov
Aku menggosok(?)rambutku yg basah lalu melabuhkan punggungku diatas tilam ku yg empuk.
Aku mencapai fonku dan membuka app instagram.
Sedang aku meng'scoll'kan benda yg di insta,mataku terlihat sebuah buku besar dan tebal berwarna coklat tua diatas meja belajar ku.Seingatku,aku tidak pernah membeli buku seperti ini.
Tanpa membuang masa,aku membuang fon ku ke tepi dan membuka buku tersebut.
Aku tertarik dngan tajuk buku ini."Book Of Werewolf,"-gumam aku.
Aku menyelak ke helaian yg lain.
"Ramai masyarakat tidak percaya akan kewujudan manusia separuh serigala ataupun boleh digelar Werewolf.
Akan tetapi,kepercayaan kepada kewujudan mereka(werewolf) masih belum pudar pada sesetengah masyarakat tempatan yg berbangsa Fidurin.
Fidurin ialah masyarakat yg mampu mengawal alam semula jadi dan mampu bertukar bentuk menjadi haiwan.
Mereka juga merupakan teman rapat kepada werewolf. Mereka pernah menolong raja kerajaan werewolf iaitu Raja Vidus.~,".Macam pernah dengar je nama Vidus ni tapi di mana ya?Mungkin aku teringat dngan zerius kut?Ahh..sambung balik citer kita..
"Raja Vidus amat terhutang budi kepada bangsa Fidurin dan ingin membalas jasa mereka. Mereka telah membuat satu perjanjian dimana,jika keturunan Fidurin semakin pupus,keturunan werewolf diraja harus mencari keturunan Fidurin yg telah dihantar ke bumi kerana dia ialah separu werewolf juga. Dan jika kerajaan werewolf dlm ancaman bahaya dan keturunan berbangsa Fidurin tiada untuk membantu,carilah seorang werewolf perempuan yg mana ibubapanya separuh ahli sihir,werewolf dan yg paling penting seorang Fidurin. Hanya dia sajalah yg mampu menolong raja vidus dan keturunan werewolf begitu juga werewolf kingdom.,".
YOU ARE READING
My Handsome Moonlight Boys[✔]
Manusia SerigalaDisaat bulan mula mengambang..,tujuh org lelaki kacak bertukar menjadi Werewolf dan berkeliaran dikawasan kejiranan menusia untuk mencari mangsa.Sewaktu mereka ingin mencari mangsa,mereka terjumpa seorang gadis yg mempunyai suatu aura luar biasa yg...