Part 22

1.4K 116 28
                                    

"Kan dah ckap..,"-keluh jihyo.

BTS ingin bertukar kepada manusia tapi dihalang kejap oleh wanna one.

"JAP!Er..boleh tak kitorang sentuh bulu korang?Yelah..kitorang percaya werewolf macam korang wujud tapi kitorang nak juga rasa mcam mana bulu wolf...hehehehe..klau tak menyusahkan lah..,"-sengih sungwoon.

"Er..boleh,"-balas sopan RM.

Wanna one bergegas menuju sasaran rabaan mereka iaitu maknae bts,kookie eh jungkook!
Jungkook agak ke belakang apabila ke sebelas mereka berjalan ke arahnya.
Jungkook ingin lari kerana bukan dia yg mengizinkan wanna one menyentuh bulunya tapi RM.

Woojin sempat menahan telinga jungkook dan terpaksalah jungkook kakukan diri nya untuk memberi peluang kepada wanna one untuk meraba bulunya.

BTS yg lain ketawa bersama jihyo. Suga terpandang tubuh jihyo kerana ia agak berkilau.

"Wah...ni kali pertama aku nmpak seorang jackquins.,"-kata suga.

Jhope, jimin,taehyung dan RM menoleh ke arah jihyo. Mereka berlima terpaku sebentar melihat tubuh jihyo lagi² sayap yg berada di belakang jihyo.
Jin pula sebok menakutkan daehwi yg memang penakut dlm wanna one.

Daehwi menjerit seperti perempuan apabila jin semakin dekat di belakang dngan tangan di udara daehwi berlari keliling bilik music yg boleh tahan besar itu.
Jin amat seronok kerana dpat mengenakan daehwi.

Wanna one yg lain telah puas membelek bulu jungkook berlalu pergi ke arah jihyo.
Jungkook bertukar kepada manusia semula.

Meanwhile....

"Jihyo..boleh tak ko tunjukkan kuasa ko dkat kitorang??,"-soal seongwoo.

"Mianhae..aku baru tahu tentang identiti sebenar aku. So aku belum cuba lagi power aku apa.,"-jihyo.

Wanna one mengangguk tapi mata tak putus menenung seluruh tubuh jihyo(jngan nak fikir bukan²ye readers).
Dngan sekelip mata sayah,telinga dan gaum cantik tadi hilang dari badan jihyo dan jihyo terus tersarung uniform sekolah.
BTS kecuali jungkook pun berubah kepada manusia.

"Eh..siapa nak angkat diorang tu,"-soal jihyo sambil menunjuk ke arah RV dan exo yg masih pengsan akibat terkejut.

Lama jihyo tunggu tapi tiada sorang pun yg jawab. Terpaksalah jihyo berbuat sesuatu.

"Haih~klau dah tak ada org nak tolong,korang..boleh tak korang ke belakang sedikit..,"-pinta jihyo.

BTS dan Wanna one akur dngan kata jihyo. Mereka mengudur ke belakang sedikit.

Jihyo mengapungkan badan² red velvet agar bersebelahan dngan exo.
Kemudian jihyo menggunakan healing power untuk memulihkan RV dan exo.
Cahaya putih terang keluar dari ke dua² tapak tangan jihyo dan menghala ke tubuh² RV dan exo.

Tak lama itu, RV dan exo bangun dari pengsan mereka dngan muka blur tak ingat dunia.

"Ko kata ko belum cuba power ko tapi mcam mana ko tahu power yg tadi tu pulak..?,"-jisung.

"Yg tadi tu healing power. Yg tu aku dah tahu tapi yg power yg lebih POWER tu aku tak tahu yg biasa mcam healing tu aku tahulah..,"-terang jihyo.

"~^O^~~^O^~,"-muka jisung.

"Ap..apa dah ja..jadi?,"-soal sorang mamat yg dah bangun pengsan,baekhyun.

BTS,Jihyo dan wanna one menoleh dan menghelakan nafas lega apabila RV dan exo sduh sedar.

"Ok..memandangkan semua dah settle,jom balik kelas.Kajja~,"-kata jihyo happy kerana tiada apa yg dia perlu sembunyikan lagi.

RV hanya mengikut walaupun msih keliru manakala bts,wanna dan exo mengikut dari belakang tapi exo berjalan perlahan.

My Handsome Moonlight Boys[✔]Where stories live. Discover now