Part 14: Flashback Jonghyo 💔

1.9K 146 11
                                    

Hai!!I really miss all the readers but im so so sorry because take a long time to publish this part. Please enjoy this part and all of my story. Btw, habis je buat part ni...terus author main Superstar BTS. Daebak sngat game ni..korang pun boleh cuba main...
_______________________________________

Jihyo mencari kelibat namchinnya iaitu Lee Jong Suk. Lelaki biadap dikatakan oleh scoups.
Hampir 1 jam jihyo berdiri menunggu ketibaan jongsuk tetapi batang hidung pun tak nmpak.

Jihyo mengambil keputusan untuk berjalan-jalan sorang diri di taman iaitu tempat dimana jongsuk dan dia berjumpa untuk date.
Sepanjang perjalanan,jihyo asyik menyepak batu-batu kecil yg menghalang laluannya.

Tiba disebuah tasik,jihyo berkata sesuatu.

"Knpa Jonsu ni lmbat sngat!Dah satu jam aku tunggu.."-jihyo.

Dikikisnya(?)tanah yg mana tidak bersalah itu sekuat hati.
Tiba-tiba,kedua-dua matanya ditutup oleh tangan seseorang yg tegap dan putih.

Dngan pantas jihyo menyepak 'benda' kepunyaan lelaki misteri itu.
Satu jeritan kuat didengari di seluruh kawasan kejiranan itu.

"ARGH!!!!"-???

"YAH!!!Sia..."-jihyo.

Sebaik saja jihyo menoleh,dia terkejut kerana org itu ialah jongsuk.

"OMMO!!Jonsu ahh...na jjinja mianhae...eotteokhaji..??"-jihyo.

Jongsuk tetiba ketawa. Jihyo yg risau memandang pelik jongsuk.

"Sy tendang kuat sngatkah?Smpai otak awk pun dah rosak..."-jihyo.

"Ahh...memang otak sy dah rosak,rosak sbb memikirkan kenapa awk menawan sngat.."-jongsuk.

Terus blushing pipi jihyo. Puji sikit dah blush..hati bunga betul..

"Hyo..awk tak payah risau. Sy kan namja..mestilah sy kuat.Aduh.."-jongsuk.

Perkataan 'aduh' terkeluar dari mulut jongsuk apabila dia ingin bangun dari tanah. Sah-sah diri tu sakit tapi berlagak mcam kuat. Ish-ish-ish-ish...pelakon siapalah tu..

Jihyo tertawa kecil melihat keadaan jongsuk yg bersusah payah untuk bangun memandangkan 'benda'nya msih sakit.Hahahahaha..

"Hah..yg hyo ketawa juga tu dah knpa?Lawak eh jonsu kena tendang...."-jongsuk.

"Alololo...jngnlah merajuk nnti susah sy nak pujuk. Tak pasal-pasal,sy juga yg kena batalkan perkahwinan kita nnti."-jihyo.

Terus wajah rajuk jongsuk menjadi gembira semula.

"Eh jngan!Sy nak kahwin dngan awk!Tinggal seminggu je lagi..awk tunggulah..!!"-jongsuk.

"Amboi..yelah. Siapa tak nak kahwin dngan lelaki pling hensem,baik,penyayang,peramah,pandai masak pulak tu..hihihihihihi.."-jihyo.

"O..klau sy tak pandai masak awk nak makan apa?Awk pandai ke memasak?"-jongsuk.

Jihyo berfikir sejenak.

"Klau awk tak pandai masak,kita makan dkat gerai jelah..hihihihihihi..."-jihyo.

"Ish..takkanlah makan dkat gerai hari-hari. Takpa..asalkan sy dpat apa yg sy nak."-jongsuk.

"Apa yg awk nak?"-jihyo.

"Awk.Song Jihyo."-jongsuk.

Jihyo memukul bahu jongsuk lembut. Pipi merah bak tomato. Dngan badan tak henti-henti bergoyang.

My Handsome Moonlight Boys[✔]Where stories live. Discover now