Part 4

2.7K 207 21
                                    

Aku termenung dkat tepi tingkap fikir pasal kejadian tadi.Aku ingat-ingat balik..,nenek misteri tu kata,air botol tu akan...AIR..!!
Bila aku ingat pasal air tu..aku cpat cari-cari botol tu tapi tak jmpa.
Aku turun bawah nak cri dkat dpur.Nsib baik appa ngan minho oppa blum tidur.
Klau tak..hbislah aku kena kejar ngan hantu pisau yg ngeri tu.

Bila aku smpai dpur..sperti biasalah.Aku akam bukak lmpu dpur..baru bleh masuk.Wlau pun aku ni bleh nmpak and berkomunikasi ngan hantu-hantu yg tinggal dlm rumah ni..,ada jugak..diantara diorang yg jahat tapi ramai juga yg baik.Yg baik slalu tolong aku jemur kain,bual ngan aku klau aku duduk sorang dkat rumah,main sorok-sorok kepala ngan aku tapi klau aku kena,aku akan guna kepala patung aku.

Dan yg jahat......alah..diorang tak habis-habis ngan plan jahat diorang nak kacau aku.Ada satu ketika ni..aku dngar perbualan diorang...aku dngar diorng nak bunuh aku tapi bila aku dengar pendapat ketua diorang..aku rasa lega sikit.Sbb apa..?Sbb...ketua diorang ckap.,

"Kita tak bleh bunuh dia..tapi kita kcau je dia smpai dia ngan family dia keluar dari rumah ni.Nnti..klau kita bunuh dia,raja malaikat akan hapuskan kita dan lenyap dari mana-mana alam.Jadi..kita kena tahan..."

Sungguhku happy masa tu.Nsib baik aku tak menjerit.Ok..aku bkak pintu peti sejuk aku dan cari botol air tu.Aku cari..cari..cari...cari dan..yes...!!Akhirnya aku jumpa.Aku ambil dan terus lari msuk bilik.Appa ngan oppa ku masih syok dngan rancangan tv...apa..hah...Running Man.Hari ni hari isnin.So..tak mustahil klau diorang tak ada dpan tv.

Aku kunci pintu dan terus hempas diri aku atas katil.Well...,katil aku empuk.Jngan jeles...
Aku duduk semula dan nmpak ada tiga hantu dpan aku.Tapi diorang baik..sorang pompuan dan dua org laki.
Yg pompuan nama dia,Jung Haerin.Dia mati sbb putus cinta.Dia pergi gantung diri dkat pokok dpan rumah kitorang.

Sbb tu muka dia tak seram sngat.Cma pucat jelah.Dua lagi tu..adik beradik.Kim Soobin dan Kim Seubin.Diorang berdua ni mati kena tikam bapak diorang dpan rumah kitorang.Dpan rumah kitorang tahu tak..!!
Diorang cma ada kesan tikaman dkat tengah-tengah perut diorang dan muka pucat tapi perangai..klah perangai hantu.Dah mcam Raja Segela Syaitan.

"Btol apa tu Hyo..~?" Tanya Haerin.

"Entah...aku beli botol air ni dari sorang nenek misteri ni.Dia pesan kat aku supaya jangan...apa tah..aku tak ingat dah..." Balas aku.

"Cuba noona tengok arahan yg dkat belakang botol tu..?" Kata Soobin.

Aku lagi tua dari Soobin dan Seubin.Diorang bari je...13 tahun.Haerin pulak sma umur ngan aku.18.

"Btul jugak kata soobin..knpa aku tak tengok je arahan dkat belakang botol ni..hahahahaa..!!"

Aku cma mmpu ketawa sbb aku sebenarnya tahan malu.Hehehe..jngan tanya.Aku psing dan baca arahannya.At first..aku senyum bila baca tapi bila smpi part tengah tu..senyum aku terus mati.Haerin tanya aku...,

"Hyo..awk tak pa-pa..?"

"Noona..noona..NOONA..!!!"

"Hah..ye...ye..aku ok.Rin..cuba kau baca sendiri.Kau mesti tak caye..tapi jngan bagi si pasangan kim tu baca.Nnti diorang mkin stresskan aku.."

"Hah.??Er..ok-ok.Meh sini botol tu.Dahla
warna air ni merah..."

"Baca jelah.."

Aku perhatikan muka Haerin bila dia baca.Jngkaan aku kata..,dia akan terkejut dan lari dari situ tapi salah.Dia bleh je senyum lepastu..dia ketawa.Mkin pelik aku ngan dia.Nsib kawan..klau bkan..,dah lma aku tendang kluar bilik.
Aku rmpas botol tu dan tanya dia..,

"Kau bleh je ketawa...aku serius ni..!!"

"Sabo-sabo...relaxlah.Ala...sy yakin awk pasti bleh jaga diorang bila awk minum tu nnti.Tapi awk mesti ingat..jangan biarkan org lain tahu tentang kewujudan mereka.Klau tak..,mereka akan diburu dan......"

My Handsome Moonlight Boys[✔]Where stories live. Discover now