Part 5

2.7K 219 14
                                    

Ini flashback apa yg berlaku pada malam sbelum jihyo bangun tidur.

-----------------------------------------

AUTHOR POV

Di Werewolf Kingdom

Seorang ahli sihir diraja dtang menghadap baginda raja untuk memaklumkan sesuatu yg amat mustahak.

"Ampunkan patik..,ahli sihir diraja datang menghadap..."

"Mm..apa kemahuan kmu datang manghadap..?"

"Patik menghadap ingin memaklumkan suatu yg buruk bakal terjadi dikerajaan kita.Tuanku harus bertindak segera untuk menghalang itu dari terjadi."

"Apa?!!Apa benda yg buruk sngat akan berlaku..?"

"Tidak lama lagi...akan ada musuh lama tuanku akan datang bersama bala tenteranya untuk menyerang kerajaan tuanku.Dan juga....tenteranya bukan manusia tetapi jasad yg tiada roh.Mereka immortal tuanku.Jadi..,patik mencadangkan supaya tuanku menghantar putera-putera tuanku untuk ke tempat lain yang lebih selamat" Terang ahli sihir diraja yg bernama Zerius itu.

"Tapi...setahu beta,beta tidak mmpunyai musuh dan jika btul perkara itu berlaku,kemana patut beta hantar putra-putra kesayangan beta.Beta tidak mahu sesuatu terjadi kepada mereka sebelum perkara yg kmu katakan tadi berlaku kerana beta memerlukan mereka untuk menentang musuh beta.Mereka merupakan pewaris beta yg mmpu melindungi kerajaan werewolf.Tolong bantu beta wahai ahli sihirku."

Baginda raja Vidus memandang wajah Zerius dngan pandangan meminta simpati agar memberitahunya dimana baginda harus menyembunyikan putera-puteranya itu.
Apabila dilihat betapa risaunya raja Vidus akan puteranya,zerius si ahli sihir,terfikir satu idea yg mungkin dpat menyelamatkan puteranya dan sekaligus kerajaan werewolf.

"Jikalau begitu..patik ada satu idea dimana dan bagaimana untuk menyembunyikan putera tuanku sekaligus menyelamatkan kerajaan kita."

"Apa dia..?Ckap katakan..!!Beta snggup lakukan apa sja demi masa depan putera dan kerajaan beta."

"Sabar tuanku..patik rasa, tuanku harus menghantar ketujuh-tujuh putera tuanku pergi ke sebuah planet yg dikenali sebagai Bumi.Disana mereka akan bertemu dngan seorang gadis yg mampu melihat makluk yg halimunan.Maksud patik,apabila putera tuanku turun ke bumi,mereka akan menjadi halimunan jika mereka bertukar menjadi werewolf dimalam hari tapi dipagi hari mereka akan terdedah sebagai menusia."

Amboi..Zerius.Panjang lebar kau terangkan kat Raja Vidus.Tak sakit ke tekak.

Zerius~Dah kau yg bagi skrip aku panjang lebar kenapa..?!!!!Memanglah tekak aku sakit.Dahlah..ayat dlam skrip tu semua bahasa istana.Terpaksa jugak aku jadi ahli sihir diraja.Werewolf pulak tu..!!

Author~Eleh...dngan aku pun kau nak terangkan panjang lebar ke..?!??!!!!!
Belahlah kau..pergi sana fikir tentang putera raja vidus.Nnti dia pecat kau.Kau jngan lupe aku ni yg cipta kau msuk dlam citer ni..

My Handsome Moonlight Boys[✔]Where stories live. Discover now