Part 25

1.3K 125 8
                                    

Sorry..author busy sngat² smpai terlupa nak check citer ni. Klau diikutkan dah dkat satu bulan author tak update citer ni. Untuk kali ke dua, author betul-betul-betul minta maaf banyak². And..author baru habis exam so maybe bolehlah keluarkan banyak idea lepas ni. Bye..
_________________________________________

Jihyo mengeluarkan kuasa surianya ke arah patung lawan tetapi dipelesok ke arah suga dan jin yg bersantai di bekalangnya.
Apalagi..terjerit-jerit suga dngan jin lintang-pukang berlari smentara kuasa suria tersebut mengejar dari belakang.
Buruk sungguh muka suga dan jin bila takut.

Sesungguhnya amat pedih satu badan jika terkena penahan tenaga suria. Sbb itulah suga dan jin terpaksa berlari.
Dan akhirnya,jhope menghentikan tenaga suria tersebut dngan pelindung aisnya.
Suga dan jin termegah-megah mencari nafas. Jihyo menggaru² belakang lehernya smbil tersengih malu.

"Mianhae..hyo tak sengaja..hehehe^_^||.,"-jihyo.

"Tak..apa..lah...aku...de..dengan..ji..jin..hyu..hyung..ok..okay.....ka..kau..pe..pergi.. sam...sambung...ba..balik...latihan..kau tu..tuu...,"-suga.

Kasihan suga tersekat-sekat perkataannya bercakap kerana mengambil nafas. Jin sdah terlentang atas rumput yg sedikit sejuk kerana beralas ais nipis jhope.
Jungkook mengipas² suga dan jin menggunakan ekor magicnya.
Svt dan wanna one tidak berani mencari pasal dngan jihyo lagi² bila dah tengok suga dan jin sebentar tadi.

Skip

Jihyo berpuas hati kerana sudah mahir mengawal kuasanya dan yg paling penting...jihyo telah mendapat kuasa baru!
Kuasa time control. Dia dpat ramal masa dpan ataupun mengembalikan masa semula. Dia dah cuba dan berjaya mengembalikan masa sewaktu jin dan suga di kejar. Jadi semuanya selamat.....
.
.
.
.
Svt(kecuali scoups),wanna dan bts mengecilkan mata mereka apabila terlihat bayang jihyo membuka baju disebalik kemah yg mereka sendiri dirikan di DALAM YE DI DALAM Istana. Readers tak pelik ke??

Scoups Pov

Aku geleng je kepala dan main fon aku. Aku dah biasa tengok badan dongsaeng kesayangan aku yg 'cantik' itu. Well..bkan nk ckap yg aku ni byun and suka adik aku sendiri tapi kitorang ada rahsia tahu. Kitorang dua dulu² ,kitorang suka sapu bedak dkat badan msing² smpai tak ingat jantina sebenarnya tak sama.

Parents kitorang pun dh pening asyik fikirkan cara nak sedarkan kitorang dua. And akhirnya..bila umur aku start 16 dan jihyo 15 barulah kitorang dua sedar dan ketawa sendiri bila teringat balik.

Aku rasa aku terdengar bunyi org menangis?What??siapa pulak yg nangis tengah² malam ni???ok..this getting weird and weird.seriously..siapa yg nangis tu.

End scoups pov

Scoups yg leka bermain fonnya disapa dngan bunyi tangisan dngan perlahan menoleh ke tepi iaitu ke arah dimana svt,wanna dan bts ralik skodeng jihyo.
..................

Scoups ingin menjerit tapi terus pengsan apabila terlihat suatu lembaga berbaju merah berambut pendek..kejap..berambut pendek??ah..biarkan..berbaju merah berambut pendek bermuka pucat dan putih serta sdang menangis terduduk sebelah scoups.
Lembaga tersebut berhenti menangis kemudian ketawa. Ketawa??

Flashback

Sebenarnya svt,wanna dan bts dngan jihyo sekali telah bersepakat untuk mengenakan scoups kerana scoups pernah mengaku bahawa dia bkan penakut tapi dia tidak tahu rancangan mereka berempat kepadanya.
Svt,wanna dan bts sengaja melihat jihyo membuka baju kerana jihyo sendiri sdah tahu.

Joshua adalah org yg bertanggungjawab untuk memerhati pergerakan scoups dari mula plan smpai ke akhir. Apabila scoups sdah leka bermain dngan fonnya, suga msuk ke dlm khemah jihyo dan jihyo cepat² menyapuk bedak pada wajah suga tapi taklah terlalu pekat sbb wajah suga dah putih melepak. Cuma tambah sikit dan sedikit darah diperbuat dari gincu jihyo.

Dan walah..hantu tiruan dah siap. Suga secara berjengket menuju ke tepi scoups dan duduk di tepinya smbil menangia air mata tiruan. Air mata tu pun terpaksa pakai eyemo(kepada readers..maaf ye..author tak pandai sngat nak eja).

End Flashback

Svt,wanna,bts dan jihyo ketawa berdekah-dekah melihat scoups yg terkulai di atas lantai istana kerajaan wolf itu.
Setelah puas ketawa, daniel cuba membangunkan scoups tapi tidak dpat.
Scoups msih pengsan. Kemudian woozi mengangkat gitarnya dan dihala ke arah scoups.

"Woi..kau nak buat apa dngan gitar tu??,"-soal wonwoo.

"Ala..relaxlah hyung ku. Cuma nak 'sedar' kan leader kita ni jer.....ADOI!!!,"-belum smpat berkata sdah diterkena sedikit renjatan electrik dari jihyo.

"Sedap ko je kan nak 'sedar' kan oppa aku guna gitar tu! Nnti habis pecah muka cool oppa aku,tak ada siapa nakkan dia nnti. Ko nak ke khawin dngn dia?!,"-jerkah jihyo.

Terdiam sebentar woozi sebelum memulakan bicara.

"Aku gurau jelah..jnganlah ambik serious!!,"-balas woozi.

Jihyo mencebik sedikit sebelum mencucuk jari telunjuknya di atas kepala scoups dan sekelip mata scoups membuka mata.
Jihyo hanya memandang blur oppanya.

"Kenapa korang pandang aku mcam tu??hyo??,"-soal scoups ke'blur'an juga.

Serta merta tawa mereka tercetus semula manakala scoups semakin pening.
Lama scoups memikirkan apa yg telah berlaku dan.....

Tiba² scoups tersenyum sinis dan turut ketawa. Kini, svt,wanna,bts dan jihyo pula yg pelik melihat dirinya yg tertawa seperti org mati akal.

"O..saeng kenakan oppa ye??,"-soal scoups dngan senyuman sinis.

Jihyo menelan pahit air liurnya. Dia terlupa bagaimana perubahan sikap scoups jika diganggu ataupun di prank.
Jihyo tanpa ragu menunjuk ke arah suga yg leka menanggalkan makeup hantunya sementara jungkook memegang cermin bagi memudahkan kerja penanggalan makeup nya.

Scoups sdah bersedia memakai kasut larian pantas pemberian RM sewaktu melawat ke bilik mereka. Dngan perlahan scoups berjengket menuju ke arah suga. Jungkook mula perasaan akan jelingan scoups terus mengeluh.

"Yoongi hyung..kookie betul² minta maaf. Kookie harap hyung dpat maafkan kookie. Kookie lari dulu..BYE HYUNG!!!,"-jerit jungkook tiba lalu pecut lari ke arah lain smbil bertukar menjadi wolf.

Suga mengerut dahi mendengar penjelasan jungkook terus menoleh ke belakang.
Dahi berpeluh,tangan berpeluh dan muka semua sekali mengerut.
Suga pantas dan tangkas bertukar menjadi wolf dan lari secepat yg mungkin apabila terlihat scoups senyum menyeringai ke arahnya kerana rahsia telah terbongkar.

Scoups tidak mengalah terus memecutkan lariannya dan mengejar suga yg berlari smbil melaung dlm bunyi wolf(tahu² lah kan). Maka..bermulalah sesi kejar mengejar antara si pucat lesi suga dan abang yg menyeramkan disekeliling kawasan yg luas dan besar itu. Yg lain tolong membantu...tolong ketawa!!

To Be Continued..

#vote
#comment

My Handsome Moonlight Boys[✔]Where stories live. Discover now