Special Part (Pt 1)

1.3K 101 11
                                    

Jihyo memandang bulan penuh dngan prasaan bercampur. Dia terasa sedih,pelik,keliru,tertanya².
.
.
Sdah 2 tahun jihyo kembali ke dunia manusia dan hidup seperti biasa bersama omma,appa dan satu²nya oppa yg dia anggap cuma satu.Minho pula selamat dikahwin dngan pilihan hatinya,Daejin. Unnie yg tolong jihyo 2 tahun yg lalu.Klau krng x ingat sila rujuk part 6. Memori jihyo dh hilang pasal scoups sbb itu dia dan semua org x ingat scoups tu siapa termasuk Seventeen. Mereka kini menjadikn Wonwoo sebagai leader baru mereka tu pun sbb wonwoo ni serious dan agak matang org nya di mata seventeen sendiri.

"Jihyo ah..turun makan!!,".

"Ne omma!,".

Jihyo berlari turun smbil membetulkan tali leher nya. Lmbat pergi skolah lagilh tu..😏

"Amboi ank dara sorng ni~tiap² hari lmbat bangun. Klau mcm nilh,mmang smpai ke tua pun x ada yg nk ngan kmu,hyo ah!,".

"Omma!Ish..dhlh bye. Hyo tinggl 5 minit lgi ke skolah. Annyeong,omma!!!,".

Lmbai jihyo dngan roti bersalut jem strawberry berada dlm mulut jihyo. Kasut dipasng gelabah tapi membuahkan hasil. Kelihatan kemas sungguh pun tergopoh gapah. Basikal dikayuh laju terus ke skolah..di belakang hutan,sekumpulan namja sdng mengintai jihyo dngan gelak dan senyuman.

??: We find her again.

????: Chim rindu dialh hyung~~

???: Sabo~blum msanya lgi..

Sekolah~~

Jihyo dismbut oleh rakan² nya GF,Svt,dan wannaone. EXO semua dh habis skolah tahun lepas. Diorangkan senior dulu time BTS still ada dkat situ.

Yerin: Kau ni memang slalu lmbatkn?Dari dulu lagi..*peluk tengkuk jihyo*.

Hyo: Hehe~mian. Ooh ya..tahun ni tahun last kitakan?

Sowon: Yelah..kita semua dh 20 tahun dh. Mungkin adalah yg still belum sambut birthday...

Yuju: Betul tu. And hyo,madam park ckap esok ada camping. 38 orang yg senaraikan nama jak ikut. Kau nk ikut ke??Tinggal 2 lagi kekosongan.

Hyo: Bila mas-

Wonwoo:*tunjal kepala hyo* Sapa sruh x skolah kelmarin..bila dh tahu nnti mcam org bodoh..

Hyo: YAH!!*kejar wonwoo*.

Wonwoo:*lari ler~*.

GF,SVT dan Wannaone geleng je tengok dua mangkuk tu berkejaran acah sweet couple..bluewkk~~

Yes..jihyo dan wonwoo couple. Couple pling annoying dan hati batu dlm skolah diorang. Sehati batu pun dua org tu tpi bila bersama ker bersawit ke..dioranglh yg paling prihatin,baik,peramah dan digelar Strong Couple oleh warga skolah termasuk guru² di situ. Lagipun tahun itu ialah tahun terakhir GF,SVT,Jihyo dan Wannaone.

Mesti korng x percaya jihyo bleh couple dngan mamat hati batu tu,si wonwoo. Jihyo pun samalh hati batu. Mcm mna dua hati batu bleh berpegang satu sama lain sdng hati batu ni dia mmang x ada perasaan??Cer readers terangkan dkat author..comment please??😭😭😭

Skip rehat~

Gf menyergah jihyo dan svt dari belakang tpi jihyo ngan wonwoo lngsung x ada reaction. Yg lain smpai jatuh kerusi pun ada,mcm si diva boo ngan woozi.

Wonu: Kitorang dua sik lalek lah..

Jihyo: Betul tu..*minum cola*

Yerin: Eleh!Baru nk ketawa tdi..it's ok. Nnti-nnti kena juga korng dua..

Sowon: Dhlah..ok guys!Dh alang-alang kita kumpul ni..aku ada berita nk sampaikan. Tdi kitorang lalu depan bilik guru and madam park bagi senarai pelajar-pelajar yg akan ikut camping nnti. Ni dia~*letak senarai atas dan tengah meja*

My Handsome Moonlight Boys[✔]Where stories live. Discover now