Part 1

6.9K 292 10
                                    

Nama aku Ji Hyo. Song Jihyo.Hidup aku penuh kesengsaraan dan kadang-kadang happy juga.Tapi yg paling aku tak suka dan malas..,ialah pergi ke skolah.
Asal aku pergi je..mesti budak-budak laki terjerit-jerit tak tentu pasal.

Entah apa yg diorang tengok dkat aku.Lepastu,ada satu group ni..diorang super gedik.Nma group ni SNSD.Sejak aku pindah ke skolah diorang..,diorang slalu buli aku tapi aku tak kesah sngat sbb aku ada sorang kawan ni,nama dia Kai.Dia pengawas skolah tu dan slalu protect aku.

And dia anak pengetua skolah tu dan juga dia slah sorang dari group kpop idol yg sngat terkenal iaitu EXO.Aku ngan dia cma kawan je tapi disbbkan yoona group snsd tu suka dngan Kai jadi dia geramlah ngan aku so dia culik and try to bunuh aku but plan dia tak jadi sbb kai dpat tahu dari sorang lagi kawan rpat aku,Yuju.Kim Yuju.

Aku kenal dngan yuju bila first aku jejakkan kaki dkat skolah ni.Oh ya..aku lupa nak gitahu..dia tu pun dari group idol,Gfriend.Korang mesti tahu and apa nama skolah tu.Nama skolah aku tu.,Dream Star High School. Sbbnya,banyak juga kpop idol yg skolah dkat situ dan contohnya snsd.Mungkin sbb aku ni bkan kpop idol..,diorang slalu buli aku.Diorang pandang rendah dngan aku.

Contoh lain,EXO,GOT7,Seventeen, Wanna One,GFriend,Shinee dan adalah lagi.Malas nak salin.
Ok..berbalik kepada cerita kita.
Aku,Kai dan Yuju sama kelas so kitorang mmang rpat.Tapi...ada satu benda yg diorang tak dapat nak tolong aku.
Mari sini aku flashback balik ape benda yg berlaku.Benda ni jadi waktu aku masih lagi 18 tahun tapi skarang ni umur aku dah 23 tahun.

So..benda tu jadi 5 tahun lepaslah.Ok.. let begin our story.

Flashback Moment Begin

"Amboi anak dara ni.!!Bangun cpat..kmu dah lmbat nak pergi skolah..!!".

Inilah dia omma aku dah memekak.Yelah..aku tahu aku ni tak suka nak pergi skolah tapi tak payahlah smpai nak menjerit.

"Omma...bleh tak Hyo tak pergi skolah.Hari ni je..jebal..."

"Ah..tak de-takde..kmu mesti pergi skolah.Oh..ya.Tdikan..,omma dngar yg dkat skolah baru kmu tu ada...apa nama..kpop idol yg Hyo minat sngat tu..aduh.!!Hah...Wanna One..!!"

Dengar je nma Wanna One..,aku terus bangun dan msuk mandi.Smpat aku jeling omma aku.Bleh pulak dia ketawa sdangkan aku tengah panas..huh.!!

Skip

Aku trun je..oppa,appa ngan omma aku nak bersarapan.Oh ya..untuk pengetahuan korang..,aku ada dua org oppa.Yg sulung Song Minho dan yg tengah Song Sung Cheol.Aku jeling je diorang berdua smbil minum milo panas aku.Aku sebenarnya jeles ngan diorang sbb diorang tu kpop idol.

Minho oppa dari kumpulan Shinee...Sungcheol oppa pula baru je tubuhkan kumpulan kpop baru iaitu Seventeen.Tapi yg aku pelik..,seventeenkan group baru but dah popular mcam group EXO.Entah apa yg hebat sngat dngan seventeen.(p/s: seventeen mmang hebat tapi author saja je kata mcam tu..jngan ambil hati..)

"Apa jeling-jeling..??!!"

Kata oppa aku dua org tu serentak.Aku yg leka sngat jeling diorang pun tersentak dan laju je minum milo aku dan jalan menuju pintu utama rumah.

"Nak ke mana tu..?!"

"Nak pergi skolahlah...takkan nak lari rumah..!!"

Aku ngan sungcheol oppa mmang mcam ni.Tiap-tiap pagi wajib kitorang perang mulut dulu..baru bleh aman.
Minho oppa pun tak mcam si sungcheol tu.Sbb tu aku syngkan minho oppa.

"Sdahlah..cheol.Biarlah Hyo tu pergi skolah.Nnti dia yg lmbat..kmu hyung kerjakan."

Oh..sweetnya minho oppa.Thank you banyak-banyak sbb dah hentikan si mulut naga tu.

"Thanks oppa...Hyo pergi dulu.Slamat tinggal..,mulut naga.."

"Ish..hyung ni.Cheol pun pergi skolah tapi tak payahlah nak back up Hyo sngat."

Smpat juga aku jelirkan lidah dkat si naga tu.Siapa lagi klau bukan cheol oppa.Aku pergi skolah naik basikal aku.Appa aku yg belikan waktu dia dkat london.Well..kitorang org berada tapi kitorang tak smbong mcam jiran sebelah kitorang.

Haritu..sbelum kitorang sekeluarga pindah masuk rumah ni..,si jiran sebelah tu sebok je..dok terhendap-hendap rumah kitorang.Aku ingatkan org nak mencuri jadi aku pergilah dkat dia.

"Makcik..makcik knpa terhendap-hendap rumah kmi..."

"Oh..takde.Makcik ingatkan siapalah yg pindah dkat kawasan kejiranan yg kaya ni.Yelah..setahu makcik...,semua rumah dlam kawasan ni mahal."

"Jadi..apa kene mengenenye rumah ni ngan makcik..?"

"O...takde.Makcik bukan apa...makcik tengok kereta korang kecik je.Tapi barang banyak.Lainlah dngan makcik..kereta makcik tiga.Kmu satu je.Tu yg makcik pikir..mustahil org yg kereta satu boleh duduk dkat rumah mcam istana ni..."

Waduh..!!Time aku dngar dia ckap mcam tu..aku nak je sumbat mulut dia dngan enjin kereta appa aku tapi aku sbar je.Yelah..nnti buat,org kata kurang ajo..
Jadi..aku senyum je.Lepastu aku smbung balik.

"Ye makcik...walaupun kmi ni kereta satu dan mcam org tak mampu.Kmi ni tak sombong dan gedik mcam makcik..!!"

Hah..rasakan balik.Aku perhati je..muka makcik tu.Speechless je muka dia.Aku dngan menangnya msuk dlam rumah.
Hahahahaha....padan muka and sebenarnya kereta kitorang banyak..kira-kira 7 buah lambojini.(p/s: sorrylah tiba-tiba je cerita psal makcik jiran sebelah yg sombong...and author tak pandai eja nama kereta tu tapi biarkan.tak penting pun..).

Tapi kitorang bawak dua je..satu appa aku punya satu lagi minho oppa punya.Minho oppa punya letak dlam garaj dan appa aku punya dkat luar.Sbb tu makcik tu ckap satu je.Cheol oppa pulak bawak superbike.Untunglah pergi skolah guna superbike.Aku sebenarnya nak je tumpang dia tapi aku malas nak ckap dnga dia so biarkan jelah...

Hari ni hari pertama aku ngan cheol oppa skolah dkat Dream Star High School.Minho oppa..dia dah tak skolah.Sbb tu nama group shinee makin naik sbb semua dah habis skolah.Jadi..dia tak payah fikir kerja skolah.Cuma perlu menyanyi dan menari.Bestlah jadi minho oppa.

Smpai je skolah..aku cari bilik pengetua.Sbelum cheol oppa tiba..baik aku pergi je dulu.Nnti habis aku kena lenyek dek dipijak oleh fan dia.Smpai satu bilik ni..aku masuklah.Aku ingatkan bilik pengetua tapi rupa-rupanya bilik Wanna One,kpop idol terkenal untuk berehat.Nsib baik tak ada org.

Baru je aku nak berundur nak keluar..,seseorang menegur aku smpai aku melatah.

"WOI..!!!"

"Oh Daniel awk hensem..!!"

"Mm..thanks.."

Aku pusing belakang and tengok.......

#Bersambung.....
#Best tak..hah..ini ialah citer baru author.Author tahu My Dream Knight belum habis tapi tak pa.Nnti author smbung buat part My Dream Knight.
#Klau best..vote tahu and jangan lupa comment..hehehehehe...

My Handsome Moonlight Boys[✔]Where stories live. Discover now