Part 31: Last Fight P.t 1

1.4K 107 9
                                    

Seminggu kemudian...

Jihyo dan BTS msih lagi berskolah seperti biasa tetapi suasana kelas mendiang scoups sungguh muram. Dahulunya semasa mendiang scoups msih ada, kelas akan di dipenuhi gelak ketawa wlaupun cikgu mengajar. Sekarang mendiang scoups sdah tiada,kelas TERamatlah senyap hingga bunyi menguap pun terdengar.

Joshua yg duduk di sbelah tempat duduk mendiang scoups, hanya termenung dan teringat masa² dan semua kenangannya bersama ketua kumpulan mereka,scoups.
Tempat duduk scoups dibiarkan kosong dan tidak ada sesiapa pun boleh duduk di situ di atas permintaan joshua dan jihyo.
Jeonghan memandang sayu joshua dari belakang. Dia tahu joshua amat terkilan dngan kehilngan scoups kerana dialah yg paling rapat dngannya sejak mereka bertemu lagi.

Jeonghan: Haih~aku harap kau redha lah joshua. Aku faham kau dan aku pun sedih juga...*berfikir*.
.
.
.
Balik skolah,jihyo berjalan pulang bersama BTS. Tiba² jihyo memegang kepalanya dan terduduk di tengah jalan raya. BTS menjadi cemas memandangkan mereka berada di tengah jalan raya. Suga menggunakan kuasa mengawal ruang digabungkan dngan kuasa halimunan Taehyung. Mereka yg lain cuba mengalihkan jihyo ke tepi jalan tapi tidak dpat.

Kereta banyak lalu lalang tapi mujur saja suga dan taehyung bergabung kuasa membuatkan kereta dpat melepasi badan mereka ketika halimunan.

Jimin: Yah,jihyo ah!!Deo waerae??!

Jihyo tidak menjawab tapi malah memicit kepalanya.Dia kemudian terdengat suatu suara bermain di fikirannya mengatakan Werewolf Kingdom dlm bahaya.

"Song Jihyo!!Kmu perlu tolong kmi!!Werewolf Kingdom dlm bahaya!!Ahli sihir dari kerajaan musuh telah melancarkan serangan secara tiba²!!!Kmu mesti bawa BTS sekali..mereka perlu berada di Istana Wolf Kingdom kerana kuasa mereka penyumbang tenaga semua tentera kita!!Cepat!!!,"

Rupa²nya raja wolf kingdom telah berkomunikasi dengan jihyo memaklumkan kerajaan telah diserang oleh kerajaan musuh!!
Jihyo cuba bangkit tapi kepalanya msih berdenyut wlaupun perhubungan telah putus.

Jin: Jihyo ssi..cepat katakan apa yg telah membuat awk begini??

Dengan keadaan yg sedikit lemah jihyo berkata..

Jihyo: BTS sekalian,maafkan sy tapi sy kena pulang kan awk semua ke istana wolf kingdom dan sy sendiri perlu selesaikan semuanya. Sy harap sy dpat pulang ke bumi sy setelah ini semua selesai dan maafkan sy untuk kali terakhir...

Jihyo menghantar koordinasi istana wolf kingdom ke dlm otak namjoon dan ahli BTS terus melekat di badan namjoon lalu BTS teleport bersama jihyo ke wolf kingdom cuma BTS tiba di istana dan jihyo sebagai Jackqueens di medan perperangan.

Wolf Kingdom

Keadaan sdah menjadi huru-hara akibat di serang ahli sihir² dari kerajaan musuh.
Ramai penduduk kerajaan wolf terkorban dlm perperangan. Tentera² yg sdah berjuang semuanya mati dan mayat berselerak di atas tanah. Mereka yg terkorban tidak mempunyai tenaga yg cukup untuk melawan ahli sihir² itu kerana BTS belum tiba.

My Handsome Moonlight Boys[✔]Where stories live. Discover now