Picuri de sudoare mi se scurgeau de pe frunte, pe pleoape, pe obraji și pe bărbie. Mă uitam în oglinda pătată de tot felul de vopsele de ulei. Părul ce cu cțteva minute în urmp era prins cât de cât ordonat într-un coc, acum era doar un ghem de fire înodate între ele. Aveam obrajii roși de la alergat. Uram probele sportive de la școală. Poate e vina fumatului, dar nu pot să alerg nici jumate de kilometru fără să îmi pierd complet respirația și fără să capăt o culoare roșiatică. Continui să mă uit la imaginea mea obosită în oglindă. Bustiera era udă de la apa cu care m-am udat pe față pentru a încerca să alung durerea de cap ce mă neliniștea, iar colanții negri începeau să devină incomozi.
M-am întors cu spatele la oglindă, și am început să mă preling, încet, pe peretele băii, până când fundul meu a atins podeaua băii.
Mi-am luat pachetul de țigări, l-am învârtit de câteva ori în mâna-mi rece și mă jucam cu degetele lungi și subțiri cu bricheta aflată în cealaltă mână. Am scos cu mișcări dibace, dar nepăsătoare o țigară mentolată ca toate celelalte, și am aprins-o încet încă nesigură. După ce mi-o aprind, trag din abundență din țigara nelipsită în fiecare zi la ora aceasta.
Niște zgomote asurzitoare se aud de partea cealaltă a peretelui umed și sleios al băii învechite. Ușa se deschide brusc, iar în pragul acesteia se ivește Aris cu acelaș hanorac veșnic negru și cu gluga trasă pe cap. Se apropie de locul unde mă aflu și se așază pe vine chiar în fața mea. Își întinde mâna, în față, hotărât. O așază pe obrazul meu, deloc blând ca altădată, ci dur și plin de dispreț. Coboară cu mâna pe gâtul meu și se oprește deasupra sânului stâng. Își coboară mâna până la încheietura care aparține degetelor între care țin țigara, și mi-o întoarce astfel încât să își hrănească și el viciul de mult abandonat.
—Fie că fumezi, fie că nu, fie că te droghezi, fie că nu, niciodată nu vei mai fi fata care erai odată, și asta se poate vedea foarte bine în urâțenia ta.
—Fie că o spui, fie că nu, știu că sunt urâtă, dar e numai și numai vina ta.
Spun trecându-mi cu buricele degetelor peste piele gâtului trasând acea formă incoerentă. Mă ridic înmânândui țigara fumată pe jumătate pe care el o duce instinctiv și la gură, eu ieșind cu pași calculați din baie.
CITEȘTI
Ugly, but not
Короткий рассказ„Mi-am întors capul și l-am privit printre firele de păr, întâmpinându-l cu un zâmbet sadic, un zâmbet pe care el l-a transformat de mult într-un rânjet ca acesta, care poate speria și morții din cimitir."