Chapter 12

2K 168 12
                                    

SHE'S THE ONE By Hayley Dawn Harper
Chapter 12: YOU CAN HAVE HIM

"Goalll!" Jesica melompat keriangan. Kendall membuka matanya . Aylee menarik nafas lega dan terus berlari mendapatkan pasukannya. Kendall tertawa puas hati.

"Yes!! That's My Team!!" Kendall berlari juga ke arah Aylee dan kumpulannya yang lain yang sudah mula meraihkan Goal pertama mereka. Kini, kiraan Goal berjumlah satu sama. Aylee dipeluk oleh kawan kawan sepasukannya.

"You doing great Aylee.!!" Puji mereka. Kendall menepuk belakang Aylee.

"Not yet Aylee. It's still Draw. We need to win this.. okay.." kata kendall. Aylee hanya mengeleng. Tidak akan ada mana mana pihak yang mampu memuaskan hati kendall.

"Come on girls. Do your best.. !!" Kendall memberi sokongan kepada Rakan sekumpulannya. Mereka hanya mengangguk dan mula kembali ke posisi mereka masing masing.

Isabelle dan Rakan rakannya mengeluh sesama sendiri. Isabelle kelihatan sedikit bengang dengan keadaan yang baru berlaku.

"Okay! You see that. That's why we need to get rid of her. This time, no matter what happen, don't let her get the ball.!" Tegas Isabelle dengan nada lebih tegas dan bersungguh sungguh.

"She's too fast." Kata Dolly.

"Then make sure her legs is locked!" Kata Isabelle. Kimmie mengangkat bahunya. Isabelle terlalu bersungguh sehingga dia seperti lupa, Aylee adalah kawan sebiliknya.

Pittt! Encik Harry meniup wisel. Semua gadis gadis menoleh ke arahnya.

"End of First Round ladies. Please have a 10 minutes break." Kata Chad kepada mereka. Isabelle mengeluh lega. Tiba tiba sahaja Matahari sudah mula meninggi dan teriknya sudah dapat dirasai di kulit wajah.

Aylee duduk di tepi padang bola. Dia melepaskan ikatn rambutnya dan mengikatnya semula. Kendall duduk disebelahnya dan menghulurkan sebotol air minuman kepadanya.

"Nak kena bayar ke minuman ni?" Tanya Aylee. Kendall tertawa.

"You're sarcastic. I like you. You're so mean." Kata kendall.

"Saya layan orang ikut cita rasa. If you're
Kind to me then i will treat you kind. If you're bitch to me, then i will be a bitch too." Jawab aylee.

"Be careful with Isabelle. I saw what she did to you just now. She make you fall down..on purposed. She's a snake." Kata kendall. Aylee tertawa.

"Same with you. All the girls is a snake. They haven't show their True Colours yet." Jawab Aylee. Kendall mengeluh. Dia bangun dan meninggalkan aylee duduk sendirian di situ. Isabelle sedang berdiri di hadapan Chad. Dengan wajah Manja dan gediknya berkongsi minuman dengan Chad. Walaupun Chad melayan semua para perserta dengan baik dan adil, namun kendall masih benci melihat Mereka mendapat lebih perhatian daripadanya.

"Aylee.. your baby is Seducing The girls." Kata kendall. Dia merujuk 'Baby' kepada Chad. Aylee menoleh ke arah chad. Dia sibuk melayan para peserta yang lain. Aylee hanya memandang mereka tanpa berkedip.

"It's okay. They can have their time with him. If i come there, Chad will only talk to me. So give them a chance." Kata Aylee. Kendall mencebik. Aylee adakalanya terlalu yakin . Bagaimana dia terlalu yakin jika Chad akan melayannya lebih dari perserta yang lain.

"Matahari dah panas dah ni! Next round please." Kata Kendall. Chad berjalan pula ke arahnya dan Aylee.

"Hi Kendall. Good match huh?" Kata Chad.

"Because we want to date you tonight." Kata Kendall. Chad tertawa.

"Make sure to win this match.. Isabelle and her team pun berkeras dan berusaha juga." Jawab Chad.

SHE'S THE ONE ✅ Completed Where stories live. Discover now