CHAPTER 21

1.8K 146 5
                                    

SHE'S THE ONE By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 21: FLOATING TO CALL YOU LOVE

CHAD membiarkan Aylee mengucupnya saat itu. Dia membiarkan sahaja Gadis itu mengawal semuanya. Dia hanya perlu pasrah dengan apa apa yang bakal berlaku. Aylee tidak akan terduga. Dia tidak tahu, bila lagi Aylee akan menjadi seperti itu. Manja dan Penuh dengan emosi. Chad harus menghargai setiap masa yang di miliknya. Apabila melihat Chad tidak bergerak atau berbuat apa apa, hanya bibirnya sahaja yang membalas ciumannya, Aylee menolak Bahu chad. Suasana dalam kereta sunyi lagi.

" What was that's for?" Tanya Chad akhirnya memecah hening suasana.

"Rasuah. So kau tak keluarkan saya dari show ini." Kata Aylee sambil membuat wajah paling manis di hadapan chad.

"Sorry Aylee . I'm a professional player. I don't need a things called "Rasuah" ..i play fair." Jawab Chad. Aylee memutarkan bola matanya.

"Then do whatever you want." Balas Aylee. Dia tidak akan merayu kepada chad. Akhirnya Chad yang beralah. Dia hanya mahu Aylee merayu sedikit kepadanya, namun Aylee tidak pernah bertindak lebih dari itu. Chad tertawa kecil dan Dia menarik tangan Aylee dan dia mengucupnya.

"Looked at me..?" Kata chad. Aylee menoleh ke arah chad. Chad memeluk Aylee. Seeratnya dan semahunya.

" I will never sent you Home. Remember. You and me, until the final show." Kata Chad. Aylee hanya diam. Dia bermain cinta dan dia sendiri tidak tahu sama ada dia akan berani menghadapi risikonya di pusingan terakhir nanti. Aylee masih tersenyum.

Dalam perjalanan, dia sesekali menoleh ke arah chad. Beberapa minggu bersama chad. Dia berjaya melakukan semua tugasan yang diberikan oleh Harry kepadanya. Dan tugasan yang seterusnya pasti amat payah untuknya. Aylee mengengam tangannya.

Flashback.

" what if you just enjoy your day with chad. Be fun.. be so much in love.. lepas ni kau tak akan ada peluang macam ni lagi.." Huda berhempas pulas memujuk Aylee agar melayan chad dengan lebih baik. Dia menonton Realiti Show itu setiap hari dan merasa Aylee sedang mempermainkan perasaan Chad. Namun, dalam masa yang sama dia tahu jika Aylee sebenarnya mula membuka hatinya kepada Chad.

"Saya tahu Huda. Masalahnya sekarang, if i terlalu bagi dia harapan, kalau dia tahu ending dia macam mana nanti, chad will kill me.." kata Aylee.

"Just enjoy the fucking show. Kau di upah untuk meriahkan lagi show tu. So do something fun. Not for the others.. not for the audience only.. you! Make yourself fun too."kata Huda lagi.

"Saya risau, chad sangat baik.. i can feel him. And it's weird bila saya selalu terjaga malam sebab mimpi pasal chad. Saya mimpi dia tentang macam macam hal.. sampai mimpi dia nak bunuh saya pun ada.."'kata Aylee. Dan huda tertawa mendengar pengakuan Aylee.

"Sebab tu, nikmati saja semuanya Aylee. Chad memang baik. Dan, banyak sangat orang berharap agar dia akan pilih kamu!" Kata Huda lagi.

"Sorry To say. I'm just the Girl next door for this show." Kata Aylee.

Flashback end.

Aylee termenung memandang pemandangan Jalan dari tingkap kereta. Chad sesekali mencuit pipinya dan Aylee hanya mampu tersenyum. Tidak banyak yang ingin dia katakan kepada Chad, namun meskipun mereka berdua berdiam diri sahaja sepanjang perjalanan, Aylee masih dapat merasai kasih sayang Chad kepadanya. Sentuhan tangannya di pipi dan tangannya membuat dia Sedar Jika Chad benar benar mahu memberikan sepenuhnya kepada dirinya.

"Still far?" Tanya Aylee. Sudah hampir 1 jam mereka berada di dalam kereta, dan destinasi mereka masih samar samar.

"Not really that far. Tapi nanti kita akan naik boat untuk ke tempat tu.." jawab chad.

SHE'S THE ONE ✅ Completed Where stories live. Discover now