Chapter 11

1.9K 143 3
                                    

SHE'S THE ONE By Hayley Dawn Harper
Chapter 11: THE GOOD GAMES

Chad tersenyum lebar memerhatikan semua peserta masuk ke dalam Stadium dengan senyuman dan semestinya personaliti mereka yang tersendiri. Satu demi satu gadis gadis itu berdiri di hadapannya dengan renungan penuh makna terhadapnya. Para krew pergambaran sudah bersedia di posisi mereka masing masing.

"Semua pun nampak berharap sangat dapat jadi girlfriend Chad.. Saya nak tau sangat siapa lah yang akan terpilih di antara mereka." Cik Ivanka sedang memerhatikan setiap perserta itu bersama Encik Harry di sebelahnya.

"Kau ada Tengok ratings show tak untuk Minggu pertama? Season ni lebih baik dari season lepas.. this is Huge." Kata Encik Harry. Cik Ivanka tertawa kecil. Semakin tinggi Ratings daripada penonton maka kerja mereka berdua semakin kukuh. Mereka berdua bakal menerima habuan yang menarik daripada pihak penerbitan.

"Keep up the good works Harry!" Puji Cik Ivanka sebelum berlalu dari situ untuk meneruskan tugasnya pula. Encik Harry menoleh sejenak kepada Aylee yang berlari anak masuk ke dalam Stadium, nampaknya dia terlewat sedikit. Namun lagak gayanya seperti tidak menyesali lansung sebarang kelewatan yang dilakukannya. Encik Harry tersengih.

"This Girl is Really something!" Bisik Hati Encik Harry.

Kendall mengerling ke arah Aylee, Chad yang baru tadi kelihatan mesra dengan semua peserta kini menarik senyuman ke arah Aylee. Aylee hanya memandang Di hadapannya. Renungan para perserta yang lain tidak dipedulikannya.

"Hi Everyone.. excited for today. The sun is not too hot. It's really nice to Play Football.." kata Chad kepada mereka.

"Football? Are you kidding chad.. ?" Para peserta kebingungan. Tidak menyangka jemputan Chad ke stadium itu akan berakhir dengan satu permainan yang sudah semestinya bukan kegemaran dalam kalangan mereka.

"Tak pernah main Bola ke?.." kata Chad kepada mereka. Mereka tersipu malu. Ada yang mula menanggalkan Kasut tumit tinggi mereka. Kendall tersengih dan mengeleng.

"Kan dah Diberitahu, chad nak jumpa kita semua di stadium bola. Yang korang still Pakai Heavy make up ala ala nak pergi party ni buat apa.. kau main bola ke dengan Dress kau tu. Haishh.. Benda senang pun nak aku ajar?!" Perli Kendall dengan nada angkuh. Gadis yang lain menoleh ke arahnya. Kendall mengangkat dagunya.

"Shut Up.." balas mereka.

"You shut Up." Balas Kendall semula.

"It's okay Ladies. Saya dah sediakan semua kemudahan untuk kamu.. sebelum kita mulakan pertandingan sebentar lagi, kamu semua boleh menukar pakaian di tempat khas di dalam." Kata chad.

"Ohh Really. Thank You Chad!" Kata mereka serentak. Chad mengangguk sambil menghenyit matanya. Kendall mencebik. Dia mengikat rambutnya dan menoleh ke arah Aylee yang hanya mendiamkan diri memandang Rumput padang bola.

"Hey.. I heard you're a Futsal Player.. ? Is that true?" Tanya Kendall.

"Maybe." Jawab Aylee endah tak endah sahaja.

"I want you to Back off. This is not a joke.. this is a warning. You don't want to see me get mad don't you?" Bisik Kendall. Kimmie dan Isabelle menoleh ke arah Kendall yang sedang berhadapan dengan Aylee. Chad sibuk melayan kerenah perserta yang mahu belajar teknik bermain bola dengannya.

"Back off..? I did nothing." Balas Aylee. Dia memandang wajah Angkuh milik kendall.

"Don't think you already win.. Just because you win the first impression. From this moment, i will show you what kendall can do.. Kendall.. It's Kendall." Kata Kendall menolak bahu Aylee. Aylee tersasar sedikit. Namun dia hanya mengeleng. Kimmie menarik Kendall jauh dari Aylee. Isabelle mendekati Aylee.

SHE'S THE ONE ✅ Completed Where stories live. Discover now