Chapter 26

2.2K 155 12
                                    

SHE'S THE ONE By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 26: TO BE HONEST

"What is this Harry?" Bentak Aylee. Harry tertawa di tempat duduk hadapan. Dia membawa kereta itu bersama senyuman penuh makna. Wajah Aylee dilihat sangat sangat terkejut.

"Kau nak main main dengan saya! Apa yang dah berlaku! Semalam chad dah janji akan keluarkan Kendall.. Then why He sent me home too.!!" Kata Aylee.

"Sabar Aylee. You just Got Prank from Chad. Kau ingat dia akan hantar kau balik? You don't trust him?" Harry tertawa geli hati. Aylee masih dalam
Keadaan marah. Apa sebenarnya yang sedang berlaku.

"Stop The Car!" Jerit Aylee. Harry memberhentikan kereta itu serta merta di tepi jalan. Aylee turun dari kereta. Dia menoleh ke atas jalan raya. Anak matanya mencari surat Chad yang dibuangnya tadi. Tempat itu masih belum terlalu jauh. Aylee berlari ke atas jalan raya. Lebuh raya di kawasan itu tidak kelihatan begitu banyak kereta. Aylee berlari mencari semula surat Chad.

"Goshh!" Aylee memungut surat chad di tepi jalan raya. Dia duduk di tepi jalan dan membuka surat itu. Air matanya mengalir tanpa disedarinya. Dia baru sedar, dia tidak sanggup kehilangan chad untuk saat itu. Hatinya sakit saat Namanya disebut sebagai perserta yang tersingkir. Tidak mungkin. Chad sayangkan saya! Aylee sudah tahu semua itu. Aylee membuka surat dari chad. Dia tertawa sendiri. Kosong. Kertas itu kosong tanpa apa apa kata kata terakhir. Aylee mengeleng. Dia mengesat air matanya. Harry berjalan mendekati gadis itu.

" congratulation! Misi kau berjaya minggu ni.. kendall tersingkir. Ayah dia sendiri datang jemput dia. So, Malam nanti, bayaran akan dimasukkan dalam akaun kau.." kata Harry. Aylee menyimpan surat chad di dalam anak bajunya. Dia menoleh pula ke arah Harry.

"Kau nak bawa aku pergi mana?!" Tanya Aylee. Dia baru menyedari jalan yang dilalui oleh Harry bukan lah jalan yang selalu dilaluinya. Ia jauh dari kawasan bandar.

"Suprise!!" Kata Harry. Aylee memadang Harry dengan penuh rasa menyampah. Hatinya sudah cukup terkejut dengan semua itu.

Flashback..

Chad tersenyum di hadapan Harry sambil bermain dengan Bola di hujung jari telunjuknya. Dia memutarkan bola itu sambil menunggu reaksi dari Harry.

"Boleh.. Krew boleh umumkan yang Aylee tersingkir.. Saya pun nak tau apa reaksi penyokong Aylee." Kata Harry. Mereka berdua tertawa.

"She's been Hurting me a lots. Saya nak ajar dia sikit. It's not easy to trick me.. this is chad!" Kata chad.

"So, kau nak bawa dia kemana kalau kau tak nak singkirkan dia?"

"To my secret place. Tell the krew about it. No Camera. No krew. For 1 night! Can you do that..?" Kata Chad lagi. Harry mengaru kepalanya. Permintaan chad agak pelik dari mana mana mr soulmate sebelumnya yang dikenalinya yang pernah menyertai realiti show itu.

Dia mahu Nama Aylee disingkirkan sebagai nama yang tersingkir minggu ini, namun sebenarnya dia mahu membuat Aylee terkejut dengan membawanya Ke special date di private place dan meminta Krew pergambaran tidak ikut bersama untuk 1 malam. Harry tersenyum sendiri.

"Kau nak buat apa, 1 malam tanpa krew? Kau gila..?" Kata Harry. Chad melontar bola ke arah Harry. Dia tahu apa yang cuba Harry fikirkan.

"Kau fikir apa yang aku nak buat?! Kau ingat aku bodoh!" Kata chad. Harry tertawa.

"Then? Kau nak aku fikir apa? 1 malam tanpa krew pergambaran.. kau nak buat apa..?" Kata Harry lagi.

"Nak dating dengan Aylee lah! With no one around us! Or tanpa gangguan!" Kata Chad menjeling tajam. Harry tertawa besar.

SHE'S THE ONE ✅ Completed Where stories live. Discover now