SHE'S THE ONE By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 18: The Crying Lee."You cannot Make me fall in Love like that." Kata Aylee. Chad tersengih.
"Why not?" Soal chad pula. Mengapa sehingga kini Aylee masih ragu namun pada masa yang sama seperti memberinya peluang untuk memilikinya.
"You just can't. And i can't promise you anything." Kata Aylee. Dia sedar mereka tidak akan mempunyai pengakhiran yang baik. Dia harus sedar kedudukkan dirinya di dalam Realiti show itu.
"I will Make you Fall for me." Kata Chad tidak mahu mengalah. Aylee tersenyum. Chad tidak akan faham apa yang cuba dikatakan kepadanya. Ya. Chad memang sudah lama mencuri hatinya. I'm your fans. Of course i love you. Sekarang bila berada di hadapan kamu seperti ini, berdua seperti ini, chad tidak akan tahu apa yang sedang bermain di fikiran saya. Aylee bermonolog dalam hati.
"I will make you fall for me." Ulang Chad lagi. Begitu yakin dan bersemangat.
"Got it?" Kata Chad. Aylee pantas keluar dari khemah itu dan berlari mengejar kendall yang sudah semakin jauh. Chad tersenyum. Dia juga keluar dari Khemah itu dan membawa sanders berjalan bersama sama menuju ke Sungai yang berada tidak jauh dari kawasan tapak perkhemahan itu. Dari jauh mereka sudah boleh mendengar bunyi dan suara para peserta sedang bergembira.
"I told you.. they will like it." Kata Chad.
Aylee memerhatikan setiap peserta masuk ke dalam sungai. Memang sungai itu nampak sangat cantik. Luas untuk berenang dan ada air terjun di atasnya. Air sungai juga jernih. Aylee sedang duduk termenung di atas sebuah batu di tepi sungai. Hanya kakinya yang direndamnya di dalam air sungai. Aylee mendekati Kendall.
"Let's go bath.." kata Aylee.
"I don't know how to swim. "Kata kendall.
"Liar! I know you're a pro swimmer!" Kata Aylee.
"How do you know that??" Kendall sedikit hairan. Aylee bisa tahu tentang kebolehannya yang tidak pernah diberitahu kepadanya.
"Acctually saya cakap main cakap je? So betul awak pro swimmer?" Usik Aylee. Kendall masuk ke dalam sungai. Aylee tersenyum. Peserta yang lain hanya duduk di dasar sungai yang tidak terlalu dalam. Aylee menanggalkan bagnya dan dia juga bersedia untuk terjun ke dalam sungai. Namun dia masih teragak agak. Dia takut dia tidak cukup bersedia. Chad yang baru tiba bersama sanders mendekati Aylee perlahan lahan dari belakang. Sanders mengeleng.
"Let's jump Together!!" Chad menolak Aylee dengan tiba tiba Dan membawa Aylee terjun bersama samanya. Air sungai yang sejuk mengejutkan Aylee. Dia kaku di dalam dasar sungai dan tangannya memeluk chad erat.
"Arghhh!!" Chad keluar dari dasar permukaan air sungai. Aylee keluar kemudian dan berpaut pada bahu Chad.
Isabelle mendekati Chad dengan perlahan lahan. Dia tidak tahu berenang namun berpaut pada Peserta yang lain untuk dapat mendekati chad. Amber dan Abbey saling berbalas pandangan. Mereka lebih dahulu menarik chad. Aylee terlepas tangannya. Chad dibawa pergi darinya. Dan saat itu dia sendirian di dasar sungai yang sedikit dalam. Aylee mencuba untuk berenang ke tepi sungai.
"Shit!" Perasaan Gugupnya muncul lagi. Terasa kakinya sukar untuk bergerak. Sanders yang ketika itu sedang berborak dengan krew kameraman menoleh ke arah semua peserta dan tanpa sengaja melihat Aylee tercungap cungap di dasar sungai. Sanders memerhatikan dengan lebih jelas. Adakah Aylee sedang berenang atau terkandas? Sanders menoleh ke arah chad yang sibuk melayan kerenah gadis yang lain . Mereka berganti ganti mahu chad mengajar mereka berenang. Kendall sibuk menyusun batu batu kecil di atas batu mengikut saiz besar hingga yang paling kecil. Dia kelihatan begitu gigih.
YOU ARE READING
SHE'S THE ONE ✅ Completed
Romantizm#RANKED 1 in OLS 18/3/2019 #RANKED 1 in Writer 6/4/2019 # RANKED 1 in OurLovestory 10/6/2019 SHE'S THE ONE By HDH Sinopis " I Come to you to reach for my dream, but it's not you. But you could possibly make it happen. But in the end, who will be my...