Chapter 3

2.6K 173 6
                                    

SHE'S THE ONE By Hayley Dawn Harpee
Chapter 3: Introducing Me to Him!

Rumah Banglo yang tersergam indah itu kelihatan amat cantik apabila suda selesai dihias. Tema hiasannya pula berkisarkan kepada hiasan Vintage Europe dan sedikit element Fairytales. Banyak hiasaan bunga bungaan dan warna terang. Lampu lampu kelihatan berkedipan di sepanjang jalan daripada pintu Gate utama kediaman mewah tersebut.

Kelihatan juga beberapa krew produksi sibuk menyelengara peralatan untuk tujuan pergambaran yang akan berlansung sebentar lagi. Encik Harry juga sibuk berbicara dengan anak anak krew pergambaran untuk membincangkan pelancaran pegambaran yang akan berlansung nanti.

" we need the red carpet... " kata seorang wanita lingkungan umur 30-an. Dia memberikan arahan kepada beberapa orang krew untuk membentangkan karpet merah di sepanjang jalan dari gate utama menuju ke pintu masuk utama banglo itu. Setelah semuanya selesai mereka semua memberikan persiapan terakhir sebelum acara akan bermula. Encik Harry tersenyum lebar melihat segala persiapan yang sudah disiapkan dengan sempurna oleh krew krew pegambaran.

" How about Mr. Soulmate.. dia dah ready ke?" Kata Encik Harry.

" Im sure.. He is ready now. " kata Ivanka. Wanita itu juga tersenyum lebar. Encik harry menghenyit matanya.

" This season will be an interesting one.. we had the best Man and the greatest contestant too.." kata Ivanka. Encik Harry hanya mengangkuk.

" I heard there is someone who was incharge to make this show more interesting.. but i did not see her yet.. just wonder who was that lucky girl." Kata Ivanka. Encik Harry hanya tersenyum nipis. Namun penuh makna. Dia menoleh ke arah Penolong Producer Cik Ivanka di sebelahnya.

" you going to hate her. Im sure." Kata Encik Harry. Cik ivanka hanya diam. Namun dia sendiri tidak pasti apa yang ingin dikatakan oleh Encik Harry.

" Hate her..?" Katanya. Encik Harry tertawa.

" okay. We will be ready... airing in 10 minutes" jerit Encik Harry. Krew krew pegambaran sudah mula bersiap sedia. Cik Ivanka juga sudah bersedia mengambil tempatnya.

Tidak lama kemudian, sebuah kereta Audi sport Berwarna Hitam tiba di perkarangan Banglo tersebut. Semua orang menoleh ke arah kereta itu. Encik Harry dan Cik Ivanka segera berjalan mendekati kereta itu. Perlahan pintu kereta terbuka.

Seorang Jejaka tinggi lampai keluar daripada kereta tersebutm Jejaka itu mengenakan Tuxedo berwarna Grey dan necktie berwarna ungu muda. Badannya yang sasa membuatkan Tuxedo itu nampak sesuai dengannya. Rambutnya disusun rapi. Kemas segak dan bergaya sekali. Dia tersenyum manis kepada Encik Harry dan Cik Ivanka. Matanya yang bersinar sinar memerhatikan Rumah Banglo itu sambil diperhatikan sahaja oleh krew krew pergambaran yang ada di situ.

" Hi Chad... " kata Encik Harry. Dia juga agak terpegun dengan wajah kacak milik Chad.

" Hi sir Harry.. " kata chad sambil menghukurkan tangannya sebagai tanda pertemuan dan bersalaman bersama kedua dua producer di hadapannya itu. Ivanka hanya memerhatikan wajah chad yang begitu kacak. Senyumannya juga begitu manis. Tentu semua perserta wanita reality show itu bakal berperang besar untuk menambat hati jejaka itu kelak.

" are you ready..?"kata encik Harry. Chad hanya mengangkuk sambil memperbetulakn tali lehernya. Semua gerak gerinya menjadi perhatian daripada krew pergambaran.

Chad merupakan pemain Bola sepak terkenal negara. Dia merupakan striker pasukan bola sepak negara dan merupakan bintang bola kesayangan negara. Kemunculannya di dalam program reality show itu belum diketahui oleh perserta dan begitu juga kepada para penonton rancangan tersebut.

SHE'S THE ONE ✅ Completed Where stories live. Discover now